Aviseringar
Rensa alla

Jag vill lära mig skejta!


Ämnesstartare

oggelgoggel:

Haha nej :S Jag lärde mig på en dag? Åka och pumpa dvs.

oK:P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

sen bättrade jag på mitt balanssinne och lärde mig lite grundtekniker

Hur förbättrade du balansen? Genom övningar? Nu ska jag läsa igenom aegidroms långa inlägg [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aegidrom:

har du nån du känner som skejtar/tänker lära sig skejta?

jaa.. min pojkvän och hans två kompisar samt hans brorsa håller på med detta. Men vill inte fråga min pojkvän för han är urkass. haha! Också nybörjare...

Aegidrom:

finns det något bra spot där du bor?

har faktiskt aldrig sett någon ... men det borde finnas för jag ser jämt folk gå runt med sina brädor här i stan haha

Aegidrom:

så undrar jag om du känner någon med en bräda.

ja min pojkvän har en asgammal.. hans kompisar köpte precis nya. Det sura med min killes är att hjulen är askassa.. knappt så det rullar framåt och då blir jag rädd när jag står på den för det "hackar" haha...

Aegidrom:

Skejta för att ha kul,

[y] Helt klart!

Förresten! Vilka olika skydd bör man ha? Förutom hjälm och knäskydd?

Jag skrev i ett annat forum, och en person sa att jag ska välja om jag vill ha goofy eller stand.. vilket som är bekvämast för mig, vad innebär detta exakt?


   
SvaraCitera

TjockAnka:

Förresten! Vilka olika skydd bör man ha? Förutom hjälm och knäskydd?

Det finns knäskydd, armbågsskydd och handledsskydd. Själv kör jag bara med hjälm och smalbensskydd när jag kör med skydd. 😛

TjockAnka:

Jag skrev i ett annat forum, och en person sa att jag ska välja om jag vill ha goofy eller stand.. vilket som är bekvämast för mig, vad innebär detta exakt?

Goofy innebär att du kör med höger fot främst, regular är vänster fot främst. Känn efter vad som känns skönast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så tänkte jag med, jag skall försöka ge mig på waveboard istället. det verkar lättare : <


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns egentligen inga direkta tips! Åk hela dagen, varje dag. För vissa kan det ta tio år innan dom klarar av grunderna medans det kan ta en dag för andra. Man skall inte ge upp eller grina över skrapsår.
[love]

Om man bryter något så är det OK att gråta och tycka synd om sig själv.


   
SvaraCitera

TjockAnka:

Någon där ute som kan det och vill ge lite tips till en nybörjare? [y]

Du är 21.. du ska ha lärt dig allt du vill lära dig!

Men om du vill ha tips: Åk inte på grusvägar med skateboarden!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TjockAnka:

Hur förbättrade du balansen?

Den förbättras ju säkrare man är och ju mer man kör! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har "åkt" lite idag... *host*.. tänker inte ge upp men vad fan, det kommer ta hundra år.. haha![tard]


   
SvaraCitera

TjockAnka:

Jag har "åkt" lite idag... *host*.. tänker inte ge upp men vad fan, det kommer ta hundra år.. haha![tard]

Det gör det för alla , bara att öva! [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TjockAnka:

Jag vill börja skejta. (SKATE:a, stavning, whatever?)

Börja med att lära dig åka först, riktigt bra, ex kunna åka i långa, backar och branta backar, sen så kan du fortsätta med att åka ner för ex trottoar kanter det var så jag lärde mig själva balansen. Sen så kan du börja med grund trixen ex: ollien och kickflip. Jag jobbar fortfarande med att kunna göra ollien.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lär dig stava till det innan


   
SvaraCitera