Aviseringar
Rensa alla

jag vill läsa böcker


Ämnesstartare

men jag kan inte det för dom flesta slutar jag bara läsa plötsligt

fråga: är det bättre att sträckläsa än att läsa lite i taget? känns som att jag bara tappar tråden om jag väntar för länge mellan varje tillfälle.

vet ni några bra böcker som är lagom att börja med för att få upp lästakten? korta böcker helst eller åtminstone inte flera 100 sidor eller tusen.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Hjärtlös:

men jag kan inte det för dom flesta slutar jag bara läsa plötsligt

Ja man tappar lusten ba blö den här va jobbig, den här var tråkig, den här vet jag för mycket om vad som ska hända osv
Det är lättare att läsa facklitteratur

Hjärtlös:

fråga: är det bättre att sträckläsa än att läsa lite i taget? känns som att jag bara tappar tråden om jag väntar för länge mellan varje tillfälle.

Någon mellangrej inte för sträckigt inte för utspätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

Det är lättare att läsa facklitteratur

Exempel? Ska vi till biblioteket kokoboll?

Werjevir:

Någon mellangrej inte för sträckigt inte för utspätt

Det är det svåra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilka böcker vill du läsa då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Exempel? Ska vi till biblioteket kokoboll?

Humm
har en ingaböcker period just nu så svårt

Hjärtlös:

Det är det svåra.

Mh..
Uff ska på kenpo idag orkar inte men måste


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att sträckläsning kan vara lika trevligt som att dra ut på det. Kortare böcker läser jag gärna igenom på en gång.

Du kan ju alltid bestämma dig för att läsa lite innan du släcker och ska sova. Då får man det gjort och kommer in läsningen efter ett tag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Julitaatiluj:

Vilka böcker vill du läsa då?

Det vet jag inte riktigt. Jag vill läsa något som jag kan fastna för och kanske få en bra upplevelse av, att det gör någonting för min tankeverksamhet.

Werjevir:

har en ingaböcker period just nu så svårt

Jaga ok.

Werjevir:

Uff ska på kenpo idag orkar inte men måste

Och jag ska på det där mötet som vanligt..

nubbie:

Tycker att sträckläsning kan vara lika trevligt som att dra ut på det. Kortare böcker läser jag gärna igenom på en gång.

Ja precis, jag tror det varierar beroende på vilken slags bok det är.

nubbie:

Du kan ju alltid bestämma dig för att läsa lite innan du släcker och ska sova. Då får man det gjort och kommer in läsningen efter ett tag.

Mm jag försökte det ett tag nu i januari men sedan la jag ifrån mig boken och lyckades inte ta mig in i samma atmosfär igen, det blev hoppigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Mm jag försökte det ett tag nu i januari men sedan la jag ifrån mig boken och lyckades inte ta mig in i samma atmosfär igen, det blev hoppigt.

Okej hm. Du får se till att hitta något riktigt bra då som inte går att lägga ifrån sig! Vad gillar du för böcker?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Okej hm. Du får se till att hitta något riktigt bra då som inte går att lägga ifrån sig! Vad gillar du för böcker?

Ja, det måste jag.
Har gillat en hel del blandade slags böcker. Några som jag minns mest är Billbo och även Tusen strålande solar. Godnatt Mr Tom var också bra. Det mesta fungerar så länge det inte är heltråkigt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Billbo

Av J.R.R. Tolkien? Kanske Sagan om Ringen då!

Men okej. Är det något du verkligen tycker är jättetråkigt då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Av J.R.R. Tolkien? Kanske Sagan om Ringen då!Men okej. Är det något du verkligen tycker är jättetråkigt då?

Mm den. Ja, kanske. Hmmm.. har tyckt att Snabba Cash var den sämsta boken någonsin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagan om ringen är jätteseg att läsa förlåt
Men det är långa och många naturskilldningar och den är tjock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]

Har läst lite Stephen King och även Nick Cave men ja.. det gick inte så bra även om intresset fanns där en stund.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Mm den. Ja, kanske. Hmmm.. har tyckt att Snabba Cash var den sämsta boken någonsin.

Ah, har inte läst den ändå så det hjälpte inte så mycket. Men jag ska fundera på saken! Borde kunna komma på något att tipsa om.

Werjevir:

Sagan om ringen är jätteseg att läsa förlåt Men det är långa och många naturskilldningar och den är tjock

Mm har för mig att min bror sa att det var mycket sånt. Typ över två sidor om hur ett vattenfall såg ut eller whatevs. Han gillade den dock!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Ah, har inte läst den ändå så det hjälpte inte så mycket. Men jag ska fundera på saken! Borde kunna komma på något att tipsa om.

[blush]

I have faith in you


   
SvaraCitera