Aviseringar
Rensa alla

jag vill läsa böcker


Ämnesstartare

nubbie:

Mm har för mig att min bror sa att det var mycket sånt. Typ över två sidor om hur ett vattenfall såg ut eller whatevs. Han gillade den dock!

Hahah ja, man ba.. aa inte en till storslagen vy nej nu sätter jag på filmen istället
Fast mamma läste högt ur den när jag var liten, det var mysigt kunde ju hoppa över lite


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har koncentrationssvårigheter jag har bara klarat av att se en hel Sagan om ringen film. Den första då alltså.. den andra har jag sett x antal gånger men aldrig klarat mer än halva. Börjar oftast bli så trött att jag nästan somnar eller så skrattar jag åt att konstiga händelser och startar sedan en massa youtube-klipp istället.


   
SvaraCitera

Jag är likadan! Blir less och läser kanske någon sida i månaden efter ett tag, och då har man ju helt tappat tråden.

För mig brukar det gå bättre att läsa lite lättsammare böcker när jag känner sådär. Har jättemånga böcker jag vill läsa som verkar jättebra men som är långa och lite tyngre att läsa, så de har fått vänta. Just nu läser jag Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, är ganska lagom nivå för mig just nu då jag har så lätt att bli rastlös och less på att läsa.

Det bästa är nog att försöka läsa lite per dag i alla fall, tror jag!

Sedan jag skaffade en e-boksläsare har jag blivit mycket mer effektiv med mitt läsande. Är mycket enklare att ta med sig överallt då den tar så lite plats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Jag är likadan! Blir less och läser kanske någon sida i månaden efter ett tag, och då har man ju helt tappat tråden.

Ja!

Capture:

För mig brukar det gå bättre att läsa lite lättsammare böcker när jag känner sådär. Har jättemånga böcker jag vill läsa som verkar jättebra men som är långa och lite tyngre att läsa, så de har fått vänta. Just nu läser jag Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, är ganska lagom nivå för mig just nu då jag har så lätt att bli rastlös och less på att läsa.

Det låter som något jag tänkt på lite också. Hmm den boken kanske jag borde spana in då, har hört mycket gott om den.

Capture:

Sedan jag skaffade en e-boksläsare har jag blivit mycket mer effektiv med mitt läsande. Är mycket enklare att ta med sig överallt då den tar så lite plats.

Det vore kanske en bra sak att införskaffa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

I have faith in you

Vad fint [blush]

Werjevir:

Hahah ja, man ba.. aa inte en till storslagen vy nej nu sätter jag på filmen iställetFast mamma läste högt ur den när jag var liten, det var mysigt kunde ju hoppa över lite

Haha, mm filmerna är bra. Väldigt fina är de.


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

Det låter som något jag tänkt på lite också. Hmm den boken kanske jag borde spana in då, har hört mycket gott om den.

Tänker att man får lägga undan tanken om att det finns bra och dålig litteratur och bara läsa det som får upp läslusten och känns skönt att läsa - även om det råkar vara en chicklit med halvkasst språk! Så man faktiskt kommer in i läsandet och får tillbaka nöjet och lusten att läsa!


   
SvaraCitera