Aviseringar
Rensa alla

jag vill sluta röka


Ämnesstartare

men jag vill inte sluta röka

jag tycker mycket om att röka

hur ska jag få mig att vilja sluta röka

varje gång jag tänker på att sluta röka tar jag en cigg

hjälp


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Artie:

varje gång jag tänker på att sluta röka tar jag en cigg

Det fenomenet förklaras mycket bra i Äntligen icke rökare av allen carr tror jag han heter. Läs den och du blir en ickerökare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ENDA jag har att säga: go cold turkey


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

coolt ju

Angelize:

Det fenomenet förklaras mycket bra i Äntligen icke rökare av allen carr tror jag han heter. Läs den och du blir en ickerökare.

Har hört den rekommenderas lite varstans, verkar vara poppis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Det fenomenet förklaras mycket bra i Äntligen icke rökare av allen carr tror jag han heter. Läs den och du blir en ickerökare.

är du säker på att man blir ickerökare av att läsa en bok?

förklara fenomenet för mig!!

mopsen:

ENDA jag har att säga: go cold turkey

jaja men jag vill ju inte. eller jag vill men jag vil inte.
skulle inte kunna gå cold turkey än, är inte redo.

ohdeer:

coolt ju

coolt med kol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

är du säker på att man blir ickerökare av att läsa en bok?

läs recensionerna ist

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1848372345&showallreviews=ok


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

läs recensionerna ist

ok cool, ska kanske läsa den då

men fenomenet, ta en cigg när man tänker på rökstopp, förklara!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

men fenomenet, ta en cigg när man tänker på rökstopp, förklara!

minns ej men det står i början va boken


   
SvaraCitera

Artie:

ska kanske läsa den då

Recensera den här sedan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror också på cold turkey

ohdeer:

coolt ju

nej


   
SvaraCitera

Det är den där typ uppenbarelsen om hur lite det egentligen betyder för en att röka som flippar en, tror jag. För min del var det ett läkarbesök där min läkare sa åt mig att jag gott kunde dö kring 35-40 om jag inte ändrade min livsstil på flera olika sätt och la till - bara som extra bonus - att om jag inte klarade av att sluta röka cigg själv så ville han sätta mig på antidepp för att klara av det. Det var droppen. Gick ut därifrån, tänkte "Fuck this" och har inte rökt sen dess.

Nu vågar jag inte kalla mig ickerökare riktigt än med endast tre veckor under bältet, men jag känner absolut inga cravings och tänker inte ens på att röka cigg längre, annat än om jag ser nån som röker. För precis så mycket betydde cigg för mig - absolut ingenting. Det är bara en fix idé att man är så jävla beroende utav det.

Och det här med "den fysiska abstinensen" också... hur allvarlig är den fysiska abstinensen av nikotin, egentligen? Symptomen är inte värre att leva igenom än en förkylning under ca en vecka, så länge man har nåt annat att göra än att sitta och tänka på cigg hela dagarna.

Angelize:

Äntligen icke rökare av allen carr

Jag höll på att läsa Äntligen ickerökare jag också, men jag slutade läsa mitt i pga. motivations- och tidsbrist. Boken gör väldigt relevanta poänger, men det känns också som att den dumförklarar en ibland och innehåller också extremt mycket meningslös repetition. Jag fick tvinga mig att läsa varje sida. Men den kanske funkar för dig - jag känner flera som faktiskt lyckats sluta på grund utav den!

mopsen:

ENDA jag har att säga: go cold turkey

Håller med.

Artie:

varje gång jag tänker på att sluta röka tar jag en cigg

Gjorde jag också. Men vill du egentligen?

Oj, f.ö. så vet jag inte om jag skrivit nånting av minsta värde för dig nu. Jag mest pladdrar. [sad]

Mest vill jag nog säga att du kan sluta och kommer sluta om/när du verkligen vill.

Lycka till och hoppas du finner din motivation! [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

Men den kanske funkar för dig - jag känner flera som faktiskt lyckats sluta på grund utav den!

Jag läste ett par sidor för länge sedan men glömde bort att fortsätta, har börjat läsa den nu igen, något den gav förut var att man förstod att endast typ två cigg är gott om dagen, de andra t.ex 8 röker man av ren vana,ska försöka läsa ut den så snart som möjlgt

önskar jag bara kunde feströka dock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

Och det här med "den fysiska abstinensen" också... hur allvarlig är den fysiska abstinensen av nikotin, egentligen? Symptomen är inte värre att leva igenom än en förkylning under ca en vecka, så länge man har nåt annat att göra än att sitta och tänka på cigg hela dagarna.

har aldrig upplevt den över huvud taget. för mig ungefär lika reell som chips-abstinens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bli beroende av nåt annat istället.


   
SvaraCitera

köp den där larviga E-cigaretten
då kan du röka hur mycket du vill varje gång du vill sluta röka


   
SvaraCitera