Aviseringar
Rensa alla

jag vill tappa oskulden


Bakric

hejhejjagärentjej:

ligger det nära? (är inte så bra på geografi haha) 🙂

Nja det ligger på norrlandskusten (lite norr om Sundsvall) [crazy]

isola:

Man "tappar" inte sin oskuld

Luna Lovegood:

TAPPA oskulden?!

lazertits:

Vadå tappa?

Kulturstyrd grammatik [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yesyes! haha[wink]

Bakric:

Nja det ligger på norrlandskusten (lite norr om Sundsvall)

Okej synd, men fanns det någon speciell anledning till att du frågade eller? [rolleyes]


   
SvaraCitera

hejhejjagärentjej:

Allvarligt talat, ska du inte komma med någonting nyttigt behöver du inte slänga in nån kommentar. Jag förstår själv att man inte säger "tappa" men eftersom detta inte är en svenska-lektion behöver jag inte oroa mig över att säga fel. Tack.

[rolleyes]
Ska jag visst.

Bakric:

Kulturstyrd grammatik [y]

Mm försök du.


   
SvaraCitera
Bakric

hejhejjagärentjej:

men fanns det någon speciell anledning till att du frågade eller?

Nej ingen alls[ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bakric:

Nej ingen alls

Okej![smile]


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

hejhejjagärentjej:

kommer få? Hur menar du nu?

ligga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bakric:

Kulturstyrd grammatik [y]

A eller bara obildad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hejhejjagärentjej:

Jag förstår att det blir för mycket, men man måste gå igenom det här med någon - dvs, "partnern" om du förstå vad jag menar...

Jag förstår vad du menar, men är inte det lite samma sak som att man t.ex har svårt att lita på sin partner? Alltså om man alltid haft svårt att lita på människor, det är ju inte partners fel. På samma sätt är det inte partnerns fel att du inte kan/vågar vara intim. Men jag förstår vad du menar med att det känns förnedrande att berätta det för en psykolog. Jag har dock lite svårt att se hur det skulle hjälpa att prata med sin partner om det. Fast å andra sidan, om partners tar det lugnt kanske det går bra! Man får ta ett steg i taget. 🙂 Vet du förresten VARFÖR du har problem? förlåt om du har skrivit det :/


   
SvaraCitera

oskulden r bara en stor grej tills man haft sex första gången. ingen som haft sex lär hävda nåt annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag eller kebu ställer alltid upp


   
SvaraCitera
njsbo

Bakric:

Nej ingen alls [ops]

[bigcheers]


   
SvaraCitera

Hatar när folk säger "tappa oskulden"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirr:

Hatar när folk säger "tappa oskulden"

Varför? Vad gör det för skillnad om de säger förlora eller tappa? Bli av med? Slippa?


   
SvaraCitera

Dragula:

Varför? Vad gör det för skillnad om de säger förlora eller tappa? Bli av med? Slippa?

Visst folk får väl säga tappa om man vill, men jag tycker att det låter som om det är en sak som går att tappa bokstavligen, t.ex. "jag tappar hår" eller "jag tappade min mobiltelefon i golvet". Det känns också som om att det var helt i ett virrvarr, typ "jag tappade den på väg till affären".

Det gör väl ingen skillnad i praktiken, men jag tycker personligen att det låter fult att säga att man tappar oskulden och därför hatar jag när folk säger det, det klingar bara inte bra i mina öron. Säg tappade om du vill. Jag tycker bara inte om det uttrycket helt enkelt.


   
SvaraCitera
ohjens

Jag känner många som är flera år äldre än du och fortfarande är oskulder. Ta det lugnt, du har ju hela livet på dig:) Du säger att skulle kunna tänka dig att ha sex med typ vem som helst för att bli av med den. men jag lovar dig, har du det så kommer det snarare kännas värre efteråt.

Det du saknar är antagligen någon att ha nära som du älskar och som älskar dig tillbaka. Och att du har problem med att vara intim med folk betyder nog bara att du inte tror på dig själv tillräckligt. Tro på dig själv! Gör inte de misstagen som jag gjorde.


   
SvaraCitera