Aviseringar
Rensa alla

Jag visade mig ointresserad.. Men kände helt tvärtom, vad göra?


Ämnesstartare

Det är så här att jag innan jag började gymnasiet haft mycket kontakt med en tjej som nu går en annan linje än mig men i samma skola. Vi hade kontakt iprincip varje dag via sociala medier i ca 2 månader innan skolan började. När skolan började log hon alltid när vi sågs i korridorerna och kollade mig rakt i ögonen. Jag blev glad och log alltid tillbaka. Ögonkontakterna och den kontakt vi hade kändes underbar och verkligen som att det var något på gång. Vi skrev inte alls lika mycket på fejjan längre men leenderna fortsatte i ca 2 veckor till. Vi pratade väll lite då och då men det var alltid hon som tog initiativ till att säga något. Till en början så visade jag mig intresserad och var alltid glad när vi pratade. Intresset ökade men mitt under den här tiden fick jag reda på att min morfar dött. Jag blev såklart väldigt ledsen, veckan efter det så fick jag veta att jag inte skulle få ha kontakt med min bror på ca 1 år. Detta tog väldigt hårt på mig och jag mådde oerhört dåligt varje dag. 

Jag tog efter det intekontakt med henne något mer i verkligheten längre pga detta. Jag orkade inte och jag vågade inte heller eftersom att jag inte ville visa mig svag för henne.  Så eftersom att jag mådde så dålig som jag gjorde så struntade jag istället helt i att ta kontakt med henne. Inga leenden och ingen mer kontakt. Jag skrev till henne någon gång ibland kanske men då alltid jag som fick starta konversationerna. Vi pratade lite grann men de kändes inte direkt som att hon försökte få konversationerna vidare vilket jag tröttnade på.

Jag struntade nu i henne helt och tog bort henne från alla sociala medier. Hon tog dock inte bort mig. Efter det här har vi inte haft någon mer kontakt. Min kompis sa dock till mig att hon kollade in mig på våra gemensamma lektioner men att hon nu på senare tid (senaste månaderna) skitit i mig helt. Så nu har det gått snart 3 månader utan att vi haft någon kontakt och jag mår sämre än någonsin. Varje gång jag ser henne så mår jag bara ännu sämre då det känns som att jag förlorat världens bästa tjej. Det enda jag vill göra är att få prata med henne ensam om varför jag började bete mig så konstigt och ursäkta mig och att vi kanske kunde börja om på nytt. Är dock jävligt nervös över det nu då vi inte haft någon som helst kontakt på 3 månader, så hur ska jag göra? 🙁


   
Citera
NEMI
 NEMI

Ser två alternativ ett, prata men na, att återuppta kontakt är lättare än att skapa en helt ny. två, tänk på något annat och glöm henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
Ser två alternativ ett, prata men na, att återuppta kontakt är lättare än att skapa en helt ny. två, tänk på något annat och glöm henne.

men om hon inte ger mig en blick längre, går det då?


   
SvaraCitera

synd att det blev som det blev men du har ju delvis dig själv att skylla. Jag tycker att det är la bara att ta tillfället i akt o prata med henne när du kan. Är hon inte intresserad så får du nog gå vidare. Men hon hade ju uppenbart intresse för dig så de ska nog gå bra.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Snowiiiiiiiiiiee:

men om hon inte ger mig en blick längre, går det då?

Att försöka ta kontakt går alltid. men är hon inte intresserad så är det ju bara att gå vidare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw:
synd att det blev som det blev men du har ju delvis dig själv att skylla. Jag tycker att det är la bara att ta tillfället i akt o prata med henne när du kan. Är hon inte intresserad så får du nog gå vidare. Men hon hade ju uppenbart intresse för dig så de ska nog gå bra.

Ja absolut är det så, men jag har ju mått dåligt efter allt som har hänt. Borde ha sagt det till henne så att hon förstod mig.. Men ja, hur ska jag börja prata med henne igen då? vad har man att prata om? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:

Att försöka ta kontakt går alltid. men är hon inte intresserad så är det ju bara att gå vidare.

Men jag måste ju ta reda på det först


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Snowiiiiiiiiiiee:

Men jag måste ju ta reda på det först

Du kan inte veta om hon vill ha kontakt utan att försöka och där och då få reaktionen.


   
SvaraCitera

Snowiiiiiiiiiiee:

Ja absolut är det så, men jag har ju mått dåligt efter allt som har hänt. Borde ha sagt det till henne så att hon förstod mig.. Men ja, hur ska jag börja prata med henne igen då? vad har man att prata om? 

Nu vet jag inte hur exakt hur kyligt det är mellan er. men ni hade saker att prata om förrut och ni har säkert saker att prata om nu oxå. Det kan ju vara allt mellan himmel o jord det viktiga är ju att ni pratar o hon ser att du vill prata.  Det bästa skulle ju vara irl men e det jobbigt så kan ju ett hej på facebook vara att föredra 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw:

Nu vet jag inte hur exakt hur kyligt det är mellan er. men ni hade saker att prata om förrut och ni har säkert saker att prata om nu oxå. Det kan ju vara allt mellan himmel o jord det viktiga är ju att ni pratar o hon ser att du vill prata.  Det bästa skulle ju vara irl men e det jobbigt så kan ju ett hej på facebook vara att föredra 🙂

Om vi säger så här. Det är så kyligt att jag får känslan att hon ignorerar mig. En vanlig tjej hade ju åtminstone kollat på mig om jag gick förbi henne, men hon gör inte det. Det ska väll tilläggas att inte jag heller gör det men..
Försöker slippa se henne så mycket som möjligt :/
Har henne inte på fb, tog ju bort henne


   
SvaraCitera

Varför tog du bort henne överallt? Lägg till henne igen.
Det är också fullt rimligt att säga till folk att man nu har det jättejobbigt och att man inte vill/orkar ha så mycket kontakt som innan.


   
SvaraCitera

Jag gör så hela tiden pga socialt efterbliven

Får leva med d


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Varför tog du bort henne överallt? Lägg till henne igen.
Det är också fullt rimligt att säga till folk att man nu har det jättejobbigt och att man inte vill/orkar ha så mycket kontakt som innan.

Som sagt så mådde jag dåligt så jag hade svårt att fatta beslut osv. vilket ledde till många dåliga beslut.
Jag skulle gärna lagt till henne på fejjan igen men vågar inte eftersom att jag vill ha pratat med henne igen först, har dock hennes nummer 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:
Jag gör så hela tiden pga socialt efterbliven

Får leva med d

vad har du gjort som är så efterblivet då? någon historia du kan berätta kanske? 🙂


   
SvaraCitera

Snowiiiiiiiiiiee:

Om vi säger så här. Det är så kyligt att jag får känslan att hon ignorerar mig. En vanlig tjej hade ju åtminstone kollat på mig om jag gick förbi henne, men hon gör inte det. Det ska väll tilläggas att inte jag heller gör det men..
Försöker slippa se henne så mycket som möjligt :/
Har henne inte på fb, tog ju bort henne

Du läser in i det för mycket. hon anpassade sig ju bara till att du avissade henne. Vissa bara att du är intresserad o hoppas hon fortfarande oxå är det:) känn på det lite och förklara för henne om det behövs som isola sa 🙂


   
SvaraCitera