Aviseringar
Rensa alla

jane hellen


Ämnesstartare

Angelize:

jag vet men de flesta slöjkvinner ser det som att de är värda så otroligt mkt så världen ej förtjänar att se deras skönhet typ

[crazy]...
Bara för att man har slöja så täcker man ju inte hela ansiktet :p sen ere inte kvinnornas fel...
Vad jag har hört så ska kvinor täcka så mycket hud som möjligt, inget måste, för att killar inte ska känna lust så fort dom kollar på en kvinna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

muhammedkarikatyren

erkänn google är din bff


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Målade muhammed får en mer att tänka på muhammedkarikatyren i Jyllandsposten.

Så jävla töntigt att bli så arg över en jävla teckning som om Muhammed skulle ens bry sig om det HALLÅÅÅÅ materiella ting är oväsentligt i gudavärlden...terroristjävlar!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

erkänn google är din bff

ja fast det dåliga är ju att dem nog övervakar mig framför allt nu när jag sökt på islamrelaterade saker [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

ja fast det dåliga är ju att dem nog övervakar mig framför allt nu när jag sökt på islamrelaterade saker

gör dom det :O?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Så jävla töntigt att bli så arg över en jävla teckning som om Muhammed skulle ens bry sig om det HALLÅÅÅÅ materiella ting är oväsentligt i gudavärlden...terroristjävlar!!

Mm det finns ju avbilder av honom från persien på medeltiden osv och dem är det ju ingen som fördömer även om det inte är exakt samma sak osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Bara för att man har slöja så täcker man ju inte hela ansiktet :p sen ere inte kvinnornas fel...

Vadå inte kvinnornas fel? Vad är inte deras fel? [crazy]

detberorpå:

Vad jag har hört så ska kvinor täcka så mycket hud som möjligt, inget måste, för att killar inte ska känna lust så fort dom kollar på en kvinna.

Alla har olika anledningar verkar det som.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

gör dom det :O?

Är övertygad, alla kurder i Sverige kartlades ju på 80 talet, tror inte maktens män är bättre nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganska roligt att vi gick från Jane Hellen, dvs, skönhetsprodukter - till Islam. Eller Muhammed.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Vadå inte kvinnornas fel? Vad är inte deras fel?

att dom måste använda slöja.
du sa

Angelize:

de flesta slöjkvinner ser det som att de är värda så otroligt mkt så världen ej förtjänar att se deras skönhet typ

Angelize:

Alla har olika anledningar verkar det som.

Grejen är att många inte vet varför dom har slöja och vågar heller inte ifrågasätta klädseln... Det blir som en livsstil, en rutin att ta på sig slöjan lix... Drf har dom som flyttar till sverige svårt att sluta med den, det är lix inte för att dom är muslimer för islam har inte mkt med slöjan att göra d;

folk som förknippar slöjor med islam är fördomsfulla

dazed_and_confused:

Är övertygad, alla kurder i Sverige kartlades ju på 80 talet, tror inte maktens män är bättre nu.

nu tapparu mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Grejen är att många inte vet varför dom har slöja och vågar heller inte ifrågasätta klädseln... Det blir som en livsstil, en rutin att ta på sig slöjan lix... Drf har dom som flyttar till sverige svårt att sluta med den, det är

Tror däremot att det där är en fördom, de vet mycket väl varför de bär slöja, det finns många olika anledningar till att göra det! Eller till att Börja göra det.

detberorpå:

att dom måste använda slöja.
du sa

Nähe, vems fel är det då? Männens? En man kan inte tvinga en kvinna att bära slöja i Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

de vet mycket väl varför de bör slöja

Nej, inte alla, majoriteten vet inte och det är därför dom har på sig slöjan fastän halva håret syns och att dom sminkar sig visar hur djävla lite dom vet om Islam.

Angelize:

särskilt barn och ungdomar som väljer att börja bära slöja i senare ålder

Syftar du på folk i Sverige nu?
Dom vågar ifrågasätta islam så det är inte konstigt att dom kanske vet mer. men i ett land där du riskerar att mista hela ditt liv pga. en fråga så tror jag inte du vågar säga vad som helst till vem som helst, när som helst (;

Angelize:

det finns ju en hel del anledningar till att ha slöja

shoot.

Angelize:

En man kan inte tvinga en kvinna att bära slöja i Sverige.

Jag pratar om Islam inte om länder. Men aja:
I religiösa familjer är ju religionen viktig och därför får inte en muslim (kan lika gärna vara en kristen eller jude) gifta sig med en person som inte har samma tro/religion och därför måste partnern övergå till samma religion för att dom här två ska kunna gifta sig och skaffa familj osv.

Men klart, man kan inte tvinga någon men i en del länder kan man tvinga ngn till att säga att den tror på en viss religion. annars får man väl typ fängelsestraff lr ngt


   
SvaraCitera