Aviseringar
Rensa alla

Janne Josefsson summerar invandringen


Ämnesstartare

Xisco:

Det tycker jag inte att det gör när det är en väldigt liten % av antalet invånare.
Har ej sett ännu. Lite upptagen med annat men ska kika snart.

Alla undersökningar brukar använda runt 1000 personer då detta ger ett representativ bild av svenska folket. Detta är inget påhitt utan något som statistiker är överens om. 


   
SvaraCitera

Xisco:

Det tycker jag inte att det gör när det är en väldigt liten % av antalet invånare.
Har ej sett ännu. Lite upptagen med annat men ska kika snart.

Jag som läst en hel kurs om ämnet kan inflika att 1000 personer ofta är ganska lagom för att kunna göra en undersökning kring vad svenska folket tycker.
Vill dock inflika att bara för att personer upplever honom som trovärdig betyder det inte att han alltid har rätt etc.


   
SvaraCitera

Xisco: Står inga siffror på hur många som deltagit och vilka och vart osv.
Väldigt trovärdigt då?

Helevetes jävlar vad du är kritiskt mot allt. Hur orkar du? Janne säger förövrigt inte vad han själv tycker utan vad resultatet har blivit av invandringen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen: Helevetes jävlar vad du är kritiskt mot allt.

Ska man köpa grisen i säcken?
Nejtack, har redan gjort det så det räcker o blir över.


   
SvaraCitera

Xisco: Ska man köpa grisen i säcken?
Nejtack, har redan gjort det så det räcker o blir över.

Har du tittat på klippet? Och jag vet att du inte har gjort det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Vad tyckte du förövrigt om videon, vilket hela tråden i själva verket handlar om?

Har sett det förut. Men nu när man sett det igen.
Som vanligt så är det fåtal personer som kommer till tals (sen har den som lagt upp dessa två videon klippt och klistrat lite). De få som kommer fram kan inte representera alla andra. "Vi har hört..." är inget giltligt argument då man bara hört det men inte kan bekräfta det.

UG överlag är i mina ögon dåligt när det kommer till att ge en representativ bild av problemen. Att ha med exempel som är väldigt gamla kan inte representera hur det ser ut idag.

Sen, som det redan sagts i andra trådar, så är det Sveriges integrationspolitik som är fail. Invandraren vi hörde i första videon som sa att han ville blanda visar ändå att det inte (nödvändigtvis) invandrarnas fel att det blivit så som det blivit.
På den tiden var man ju inte så världsvan som man är idag. Man blir rädd för det okända, oftast utan anledning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen: Har du tittat på klippet? Och jag vet att du inte har gjort det.

Se inlägget ovan så ser du att jag har det (både nu och tidigare).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du inte trådar så det räcker och blir över nu? Trött


   
SvaraCitera

Xisco: så är det Sveriges integrationspolitik som är fail.

Det stämmer. Det största problemet är vårat system främst med generösa bidragssystem. Tror du att så pass många invandrare hade kommit hit som det gör idag ifall det inte fanns några bidrag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen: Tror du att så pass många invandrare hade kommit hit som det gör idag ifall det inte fanns några bidrag?

Tror du seriöst det är därför man kommer hit från första början?

Random (påhittat) scenario:
Familj på mamma, pappa och två barn hamnar i ett krig där deras hemland och grannlandet kommit i en konflikt. Bomberna slår ner runt om, grannars hus försvinner, släktingar dör och trupper marscherar utanför huset.
Vad gör de?
A: Stannar kvar och hoppas på det bästa
B: Fly!
C: Drar till Sverige där de vet att man får pengar för att man är invandrare och inte kan språket?

Man tänker inte direkt mer än på alternativ B.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:
UG överlag är i mina ögon dåligt när det kommer till att ge en representativ bild av problemen. Att ha med exempel som är väldigt gamla kan inte representera hur det ser ut idag.

Du menar alltså att segregationen är bättre idag än då? Jag kan tala om för dig att nästan samtliga svenskar som bodde i Bergsjön på den tiden nu har flyttat på grund av invandringen. Från att Bergsjön var uppdelad mellan invandrare och svenskar bor det nästan bara invandrare i stadsdelen. På den tiden hade bara några svenskar flyttat från de mångkulturella stadsdelarna, idag har nästan samtliga svenskar flytt från dessa områden. 

Dessa inslag ger så tydliga bevis på att det inte finns någon integrationspolitik i världen som kan fungera samtidigt som vi har en så stor massinvandring. Det bevisar även att det mångkulturella samhället är ett total misslyckande då det skapar stora social problem samtidigt som alla svenskar som någonsin levt i mångkulturen flyttat ifrån den. 

Sammanfattningsvis: Svenskar vill inte ha mångkultur, mångkultur skapar bara problem, ingen integrationspolitik i världen fungerar med massinvandring och Sveriges invandring är helt enkelt ett totalt misslyckande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:
Har du inte trådar så det räcker och blir över nu? Trött

Säger killen med över 100 trådar om rent trams.


   
SvaraCitera

Xisco: Tror du seriöst det är därför man kommer hit från första början?

Xisco: Random (påhittat) scenario:

Måste man verkligen fly ifrån T.ex Syrien till Sverige? Kan dom inte fly till ett grannland där man pratar samma språk och har liknande kultur? Hade det blivit krig i Sverige så skulle jag kunna tänka mig att fly till något annat nordiskt land. Varför till en helt annan världsdel? Jo för här finns bidragen och gratis bostad utan prestationskrav.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Du menar alltså att segregationen är bättre idag än då?

Skrev jag det? Om inte, varför frågar du det?

NiklasW: Jag kan tala om för dig att nästan samtliga svenskar som bodde i Bergsjön på den tiden nu har flyttat på grund av invandringen.

Källa?

NiklasW: Dessa inslag ger så tydliga bevis på att det inte finns någon integrationspolitik i världen

Nej det gör de inte. det är inslag om Sverige från olika årtal på några få minuter som inte visar mer än vad några få personer tycker om problemet.

NiklasW: Det bevisar även att det mångkulturella samhället är ett total misslyckande då det skapar stora social problem samtidigt som alla svenskar som någonsin levt i mångkulturen flyttat ifrån den.

Vi har inte ens prövat andra metoder än de vi har använt oss av just nu, så hur vet du att inga metoder funkar?
SDs metod: stoppa invandringen (mer eller mindre) helt, ut med s.k pack som inte tillför något och det blir sedan bra?

NiklasW: Svenskar vill inte ha mångkultur

Källa?
Skapa gärna tråd om detta så vi UMare kan rösta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen: Kan dom inte fly till ett grannland där man pratar samma språk och har liknande kultur?

Och hur kan du veta att det inte är det första de gör?
Min familj flydde till grannlandet först men då kriget även hade brutit ut där blev det Sverige till slut.

Sheriffen: Hade det blivit krig i Sverige så skulle jag kunna tänka mig att fly till något annat nordiskt land.

Om krig är i det landet också?

Sheriffen: Varför till en helt annan världsdel? Jo för här finns bidragen och gratis bostad utan prestationskrav.

Återigen: du tänker knappast på att det finns pengar att få gratis när du flyr.
Vet du hur det ser ut med bidrag osv i Egypten? Iran? Brasilien? Ryssland? USA?
Antagligen är ditt svar nej på varje land jag tagit upp. Men om det blir det landet du flyr till då det är det bästa möjliga, kanske för att släktingar flytt dit (vilket var anledningen i min familjs fall) så vet du nog antagligen inte hur det ser ut med chansen att överleva för dagen där förrän du kommit in någorlunda i samhället.


   
SvaraCitera