Aviseringar
Rensa alla

Japan kanske får vad de förtjänar? (inte enligt mig, men ett resonemang)


Macktorsken:

Sorterar ingenting. Bilar överallt, bara står och kräks ut en massa avgaser.

Köper inte detta då en relativt liten andel av totalen av de växthusgaser (antar då att detta är vad du i huvudsak syftar på) som släpps ut kommer från bilar/transport, t.o.m. i t.ex USA. Jag skulle vilja anta att andra länder skulle vara större bovar i det hänseendet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Vad? 😛

Inser nu att jag kanske kommer in lite här med känsloargument som om jag i mitt förkläde kom in i vardagsrummet där herrarna sitter och avnjuter en cigarr och talar kallt om världshändelser. [sad]


   
SvaraCitera

Marmoth:

Hur stora är oddsen att reservkylningen i tre kärnkraftverk ska vägra fungera när den väl behövs?

de kanske bygger på samma principer? jag är inte alls insatt i det här, men jag tycker det är rätt gött att kärnkraftskatastrofer är i ropet igen eftersom det byggs på tok för många reaktorer nu för tiden.

Dan_the_ironman:

Subduktion brukar gör så att det blir utbrott, men i Japan tror jag det rör sig om två plattor som glider längs med varrandra.

okej. vad kan ett utbrott bero på i så fall?


   
SvaraCitera

aksustik:

Köper inte detta då en relativt liten andel av totalen av de växthusgaser (antar då att detta är vad du i huvudsak syftar på) som släpps ut kommer från bilar/transport, t.o.m. i t.ex USA. Jag skulle vilja anta att andra länder skulle vara större bovar i det hänseendet.

va inte så seriös me de ja sa, men man blir förvånad att do me så kassa där på sortera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Hur stora är oddsen att reservkylningen i tre kärnkraftverk ska vägra fungera när den väl behövs?

KAN BERO PÅ ATT HELA BYGGNADEN UTSATTES FÖR EN FET JÄVLA JORDBÄVNING OCH SEDAN BLEV DRÄNKT AV EN FUCKING SUPER MEGA TSUNAMI SOM FÖRSTÖRDE KYLAGGREGATEN HMMMMM????????

du är ju verkligen noll insatt så jag fattar inte varför du gör en tråd. skäms på dig

ps, läs inte aftonbladet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Nostradamus sa en gång i tiden;
hotet 2012 kommer från öst

som jag sagt förut dessa katastrofer har redan förutspåts sedan länge,inte bara av nostradamus. Fler katastrofer kommer att komma och 2012 är startskottet för dessa, det kommer bli väldigt mycket värre i världen innan det blir bättre. jag är fan orolig det som förutspåddes har hitills stämt och pågår just nu. 2012 ser inte lovande ut.[sad]


   
SvaraCitera

Macktorsken:

va inte så seriös me de ja sa

Där ser man.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

okej. vad kan ett utbrott bero på i så fall?

Beror på vad det är för vulkan, om det är en kägelvulkan kan det vara att trycket byggts upp så att den exploderar, om det var en farlig vulkan var det antagligen en kägelvulkan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paranormal_Cannabis:

t

sluta nojja [tired]

för övrigt så är inte japan öst. japan kan lika gärna vara väst. hur tänker ni?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

de kanske bygger på samma principer?

Jo det är mycket möjligt. Men det är ändå orimligt att alla fallerar på en gång. Okej om där har varit någon brist eller felkonstruktion på något av de.. men på alla tre?

internet:

men jag tycker det är rätt gött att kärnkraftskatastrofer är i ropet igen eftersom det byggs på tok för många reaktorer nu för tiden.

Nja, jag håller inte med där. Jag är absolut inte emot kärnkraft och speciellt inte i Sverige. Men om vi pratar länder som dessa som ligger på opassande ställen så går det ju att debattera. Men vad är alternativen? Att smutsa ner miljön ännu mer med konstaterat och garanterat miljöförstörande energiproducerade metoder?

isola:

Inser nu att jag kanske kommer in lite här med känsloargument

Känsloargument kan ju passa in också för att nyansera lite. Visst är det hemskt det som hänt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pretjafs:

sluta nojja

jag kan inte,världen kommer drabbas av sånt svårt kaos inom en snar framtid det är tillräckligt för att nojja sönder totalt[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

japan är ett gott land ju

kina eller nordkorea borde det hända saker i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paranormal_Cannabis:

jag kan inte,världen kommer drabbas av sånt svårt kaos inom en snar framtid det är tillräckligt för att nojja sönder totalt

nej. den här skiten är förstorad eftersom väldigt många tjänar pengar på hysterin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pretjafs:

KAN BERO PÅ ATT HELA BYGGNADEN UTSATTES FÖR EN FET JÄVLA JORDBÄVNING OCH SEDAN BLEV DRÄNKT AV EN FUCKING SUPER MEGA TSUNAMI SOM FÖRSTÖRDE KYLAGGREGATEN HMMMMM????????

pretjafs:

du är ju verkligen noll insatt så jag fattar inte varför du gör en tråd. skäms på dig

Och vad är din diagnos? Du verkar inte veta hur ett kylsystem fungerar i ett kärnkraftverk märker jag. Kylaggregat.. jo tjena. Tror du det är en AC som kyler en reaktortub?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Och vad är din diagnos? Du verkar inte veta hur ett kylsystem fungerar i ett kärnkraftverk märker jag. Kylaggregat.. jo tjena. Tror du det är en AC som kyler en reaktortub?

"Ett aggregat är en kombination av två eller flera maskiner och apparater som skall utföra en särskild uppgift."

min diagnos är att allt beror på jordbävningen. vulkanen hade utbrott några veckor innan jordbävningen och hade sedan ett utbrott igen kring jordbävningen. jordbävningar och vulkaner har rätt mycket gemensamt, du vet


   
SvaraCitera