Aviseringar
Rensa alla

Jeans storlek?


Ämnesstartare

Hej jag tänkte beställa hem ett par jeans från H&M och jag vet att jag har strl 27/30 något. 27 vet jag att jag har men vad är 30 för något? Är det längden? Vad ska jag ha för strl om jag är 159/160 cm lång? Har alltid köpt 27/32 men jeansen passar inte helt, så vad ska jag ha? 27/? 


   
Citera
Ämnesetiketter

Det beror på hur mycket som dom inte passar... Föreslår att du besöker en plaggbutik och utför tester med diverse jeansstorlekar.
        27/30 är mindre än 27/32, det är troligtvis längden som är utgör det sistnämnda talet om jag inte missminner mig.


   
SvaraCitera

om storleken är 27/32 så är 27 midjemåttet och 32 är innerbensmått. Jag är några centimeter kortare än dig, äger ett par byxor från H&M med 24/30 och längden på byxorna är något för långa, men jag brukar antingen låta det vara, sy upp eller vika upp. Om du inte har möjlighet att testa i butik kan du ju beställa hem byxorna i olik längd och skicka tillbaka de par du inte tycker passar. 


   
SvaraCitera

Jag föreslår att du inte köper de online. En topp vist men inte byxor. De är så himmla olika och för att få bästa resultat så prova de innan. Jag själv hade storlek 27 förut men sedan bestälde jag ett par (H&M) i då storlek 27 men de var alldeles förstora och köpte istället då storlek 25.... Så gå inte häller bara på  vad du brukar ha för de funkar inte alltid häller :/


   
SvaraCitera

30 är längden! --> 32 = längre. Om du är 159 cm misstänker jag att du, precis som jag, kommer att behöva sy upp dessa byxor anyway....  🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:
Jag föreslår att du inte köper de online. En topp vist men inte byxor. De är så himmla olika och för att få bästa resultat så prova de innan. Jag själv hade storlek 27 förut men sedan bestälde jag ett par (H&M) i då storlek 27 men de var alldeles förstora och köpte istället då storlek 25.... Så gå inte häller bara på  vad du brukar ha för de funkar inte alltid häller :/

Frugan :
om storleken är 27/32 så är 27 midjemåttet och 32 är innerbensmått. Jag är några centimeter kortare än dig, äger ett par byxor från H&M med 24/30 och längden på byxorna är något för långa, men jag brukar antingen låta det vara, sy upp eller vika upp. Om du inte har möjlighet att testa i butik kan du ju beställa hem byxorna i olik längd och skicka tillbaka de par du inte tycker passar. 

Frugan :
om storleken är 27/32 så är 27 midjemåttet och 32 är innerbensmått. Jag är några centimeter kortare än dig, äger ett par byxor från H&M med 24/30 och längden på byxorna är något för långa, men jag brukar antingen låta det vara, sy upp eller vika upp. Om du inte har möjlighet att testa i butik kan du ju beställa hem byxorna i olik längd och skicka tillbaka de par du inte tycker passar. 

Hmm.. Jag beställde 2 par jeans som är strecth, så kommer säkert få plats i dom men om jag inte gör det så skickar jag tillbaka jeansen 🙂 tack för ert svar btw! Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lillanMy:
30 är längden! --> 32 = längre. Om du är 159 cm misstänker jag att du, precis som jag, kommer att behöva sy upp dessa byxor anyway....  🙁

Vet du ungefär hur långt 30 är? Hur många cm så kan jag mäta mina ben med måttbandMycket glad men annars kan jag bara vika dom om dom blir för långaTumme upp


   
SvaraCitera

viktigt08:

Vet du ungefär hur långt 30 är? Hur många cm så kan jag mäta mina ben med måttbandMycket glad men annars kan jag bara vika dom om dom blir för långaTumme upp

30 är ett mått i tum. Så 30 tum = 76 cm.
Jo, men enligt mig blir det så...knöligt. Inte snygg när man måste vika upp typ en halvmeterRodnar Fast du behöver nog inte vika upp lika mkt som jag och då borde det va ok Tumme upp


   
SvaraCitera