Aviseringar
Rensa alla

Jehovas vittnen försökte dela ut sin litteratur till mig idag...


Ämnesstartare

Arazoid:

google sökning

Särskrivning. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Purr Purr:

Särskrivning. [confused]

Troll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

Troll.

Nazist.


   
SvaraCitera

Det har hänt mig ocksåXD Öppnade dörren i bara kalsonger så står en kvinna där med hennes 13 åriga dotter o börjar prata om gudXD Hon hade så jävla många frågor som var riktigt konstiga:P Det roliga var att hennes dotter inte kunde hålla sina ögon i styr;)


   
SvaraCitera
Misael

dazed_and_confused:

Hur mycket tjänar dom på dörrterror-approachen egentligen?

Det är den effektivaste formen av predikoverksamhet vi har, det finns även andra former av vittnande, t ex via telefon och brev. Om vi "tjänar" något på det? Inte ekonomiskt sett. Vi får ingen lön t ex, men om den besökte vill ge donationer så tar vi emot det och stoppar det i församlingsbössan "Bidrag till det globala predikoverksamheten" (finns olika lådor att stoppa i)

Däremot "tjänar" vi på det, på det andliga planet. För mig och många andra vittnen så är det en källa till uppmuntran, glädje och frid att resonera kring bibliska ämnen från dörr till dörr. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Misael:

Det är den effektivaste formen av predikoverksamhet vi har,

jag tror många kanske framför allt svenskar känner att ni inkräktar och att den vanligaste associationen när nån hör JV är "dom där tokkärringarna som ringer på och stör", det blir lite som telefonsäljare, visst man värvar kanske folk men man skapar också en image som lite störiga.


   
SvaraCitera
Misael

dazed_and_confused:

jag tror många kanske framför allt svenskar känner att ni inkräktar och att den vanligaste associationen när nån hör JV är "dom där tokkärringarna som ringer på och stör"

Jo, jag vet. Jag tycker dock att har man en dörr och en ringklocka så måste man räkna med att främlingar vid något eller flera skeden i deras liv ringer på dörren oannonserat. Tycker man inte om det så står det en fritt att stänga dörren! 😀

dazed_and_confused:

det blir lite som telefonsäljare, visst man värvar kanske folk men man skapar också en image som lite störiga.

Vi är normalt sett lågmälda i trapphusen och gör inte mycket väsen av oss och om den besökte inte vill prata, brukar jag för min del säga "det respekterar jag, ha en fin dag!" och klämmer iväg ett leende.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Misael:

Jo, jag vet. Jag tycker dock att har man en dörr och en ringklocka så måste man räkna med att främlingar vid något eller flera skeden i deras liv ringer på dörren oannonserat. Tycker man inte om det så står det en fritt att stänga dörren! 😀

Jag brukar berätta att jag bekänner mig till den la veyianska satanismen och att jag måste återgå till syndandet. [blush]


   
SvaraCitera
Misael

dazed_and_confused:

Jag brukar berätta att jag bekänner mig till den la veyianska satanismen och att jag måste återgå till syndandet.

*haha* Hade jag ringt på och fått det svaret hade jag frågat vad det är som lockar i gamle Antons egobaserade filosofi. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De är söta på sitt sätt, som alla frireligiösa


   
SvaraCitera

Arazoid:

Jag hatar inte JV, jag tycker att det är synd om dem.

Är själv JV och tycker att det är så tråkigt att folk tycker om oss som du...

Det jag menar är att jag möter vissa personer som jag predikar för och dem säger/gör något för att dem inte fattar något bättre om vår tro... eller som jag är, dem vet ju inte inget hur jag är som person.

Jag kan visst dricka samma alkohol som dem gör, gå till samma nattklubb som dem gör, tittar på TV etc... Ingen skillnad där.

Vi är lika människor som vem som helst, vi följer bara lite andra förhållningssätt, men vi tar oss till samma saker av livet för det som andra gör.

Så varför ska ni säga att ni tycker synd om oss?

Jag är så trött på att folk har en såna förutfattade meningar om oss och ska göra sig lustiga över det.

Bibeln lär följande:

JAG ÄR FRI ATT GÖRA VAD JAG VILL!!!

1 Korinthierna 6:12:
Allt är tillåtet för mig; men allt är inte nyttigt.

Och detta följer jag som kristen.

Och så länge det är till nytta för mig så är de bra.

Och bibeln förklarar vad som är nyttigt när man använder sig av den fria viljan.

Jesaja 48:17:
"Detta är vad Jehova har sagt, din Återköpare, Israels Helige: ”Jag, Jehova, är din Gud, den som lär dig att göra det som är till nytta för dig, den som leder dig på den väg du bör vandra."


   
SvaraCitera
leafar

Andra fåren:

Så varför ska ni säga att ni tycker synd om oss?

Jag har faktiskt ett bra svar där. För att jag värderar kunskap, rationalitet och logik före metafysisk, andlig tillfredsställelse. Det är i alla fall min anledning. Inte för att jag tror att JV-folk mår sämre än andra, utan för att de mår som de gör på, enligt mig, irrationella grunder.


   
SvaraCitera

Men det är väll bara att le och tacka nej, tar ngr sekunder av ditt liv, kan inte vara såå jobbigt! Har en granne som kommer över en gång i veckan, hon brukar få en kopp te!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gosim:

Men det är väll bara att le och tacka nej, tar ngr sekunder av ditt liv, kan inte vara såå jobbigt! Har en granne som kommer över en gång i veckan, hon brukar få en kopp te!

Om en person kommer och knackar på min dörr och försöker förmedla ett budskap jag inte vill ta del av en dag i veckan i flera år, så hade jag till slut blivit gravt irriterad.


   
SvaraCitera