Aviseringar
Rensa alla

Jehovas Vittnen - frågor om homosexualitet


Ämnesstartare

Någon som är 15+ och tillhör Jehovas Vittnen?
Skulle vilja ha några frågor angående homosexualitet besvarade:
Man föds homosexuell, ska man bosätta sig med någon av motsatt kön bara för att Gud sagt det? Homosexuelitet förekommer redan under de nio månaderna i mammas mage så varför är det fel?
Djur utför homosexuella handlingar och de följer sina instinkter och om man känner sig dragen till någon av samma kön, utan att veta något om sex, är man homosexuell. Så hur kan ni säga att det går att bota när hjärnan är formad på ett visst sätt?
Påstår ni att Satan, Djävulen, är grunden till vissa människors sexuella behov? Om man känner så och utför en homosexuell handling utan att skada någon är det väl helt OK?
Huvudsaken är att respektera och acceptera, eller har jag fel?


   
Citera
Ämnesstartare

Man föds inte homosexuell utan man blir det, kanske av en tragisk uppväxt osv
Är du homo så kan du söka upp en kyrka och renas/hjärntvättas till normal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karaktär:

Man föds inte homosexuell utan man blir det, kanske av en tragisk uppväxt osv
Är du homo så kan du söka upp en kyrka och renas/hjärntvättas till normal.

Nej, homosexuelitet har med hjärnan att göra. Ena hjärnhalvan är formad som det motsatta könet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Nej, homosexuelitet har med hjärnan att göra. Ena hjärnhalvan är formad som det motsatta könet.

Så min hjärnhalva är formad som en kuk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karaktär:

Är du homo så kan du söka upp en kyrka och renas/hjärntvättas till normal.

Är inte homo och kyrkor har börjat förneka att Gud sagt att homosexuelitet för förbudas lr vfn han nu "sagt"[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karaktär:

Så min hjärnhalva är formad som en kuk?

Nej, som det motsatta könets ena hjärnhalva* Ursäkta min otydlighet[tired]


   
SvaraCitera
nrg89

Det finns en kille, sajman, här på forumet som är en ex-JV, eller avfälling som JV kallar dem, och han kan nog ge en hel del bra svar om hur de resonerar och varför kring de här frågorna.

Sedan har vi Erik112 och Misael som är med i JV, och de kan förklara med väldigt konstiga argument hur de resonerar.

Men i stort sett, ja, det är Satan som styr de här individerna till att göra "ondska", och som katoliken minutz3 säger, så skadar homosexuella handlingar hela samhället genom att göra det mindre produktivt.

detberorpå:

Nej, homosexuelitet har med hjärnan att göra. Ena hjärnhalvan är formad som det motsatta könet.

Missförstå mig inte, jag är sekulär och väldigt pro-gay, men är det här verkligen bekräftat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Nej, homosexuelitet har med hjärnan att göra.

Är inte det en psykisk sjukdom då? De har ju trots allt ett avvikande beteende.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nrg89:

som är en ex-JV

Förstår honom[crazy]

nrg89:

Sedan har vi Erik112 och Misael som är med i JV, och de kan förklara med väldigt konstiga argument hur de resonerar.

Hoppas de kollar in min tråd nu då, orkar inte söka upp dem[cute] Tack ändå!

nrg89:

så skadar homosexuella handlingar hela samhället genom att göra det mindre produktivt.

Vem har skadats? Man skadas väl mer om man får klitoris eller förhud bort slitet? Idiotiska resonemang. Är man homosexuell får man väl fan ligga med en person av samma kön, vem fan tar sakda av det? Alla blir lyckliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Srbija:

Är inte det en psykisk sjukdom då? De har ju trots allt ett avvikande beteende.

Avvikande beteende? Djur har det beteendet och de vet i stort sätt, egentligen, inte mycker om sex. De följer sina instinkter, hur kan det vara avvikande? Att skada är väl ett avvikande beteende?
Det kanske är något handikapp, vad vet jag, men det skadar ju ingen och en homosexuell person kan ha minst lika mycket kompetens som en heterosexuell person.


   
SvaraCitera
Åtta

detberorpå:

Homosexuelitet förekommer redan under de nio månaderna i mammas mage så varför är det fel?

Ursäkta? Hur hade du tänkt att det skulle gå till? Vanligen så är man ensam i livmodern. Sedan är man givetvis inte könsmogen heller.

detberorpå:

Nej, homosexuelitet har med hjärnan att göra. Ena hjärnhalvan är formad som det motsatta könet.

Lol. Har du tillförlitliga vetenskapliga källor som kan bekräfta det där, eller drog du det direkt ur ändan? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Ursäkta? Hur hade du tänkt att det skulle gå till? Vanligen så är man ensam i livmodern. Sedan är man givetvis inte könsmogen heller.

Syftade på hjärnformen.

Åtta:

Lol. Har du tillförlitliga vetenskapliga källor som kan bekräfta det där, eller drog du det direkt ur ändan?

nrg89:

Missförstå mig inte, jag är sekulär och väldigt pro-gay, men är det här verkligen bekräftat?

Är inte helt säker om jag ska vara ärlig, men det är ett bra motargument när någon förolämpar homosexuella.. Läste något på internet om en forskning kring homopersoner och där stod det klart och tydligt, t.o.m. en bild visades, om varför en del är homosexuella. Tycker det låter rimligt[crazy]
Och om det förekommer bland djur är det väl uppenbart att det är såkallat normalt?


   
SvaraCitera
Åtta

detberorpå:

Är inte helt säker om jag ska vara ärlig

Nej. Det är därför att det är utter bullshit. Läs på lite istället.

detberorpå:

men det är ett bra motargument när någon förolämpar homosexuella

Nej. Det är ett fruktansvärt dåligt motargument eftersom du inte kan verifiera det.

detberorpå:

Och om det förekommer bland djur är det väl uppenbart att det är såkallat normalt?

Det är mycket möjligt. Men att det skulle ha någonting med hjärnformen att göra är bara påhitt från din sida, så länge du inte kan stödja ditt påstående.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Läs på lite istället.

Anser du att homosexualitet är fel?

Åtta:

Det är ett fruktansvärt dåligt motargument eftersom du inte kan verifiera det.

Äh, det struntar jag i för det är minst lika dåligt argument att säga att homosexualitet är fel för att Gud sagt si & så.. Visst han har ett resonemang som är Ganska rimligt men fortfarande ett dåligt resonemang. Han har ju förfan skapat oss med instinkter[shake]

Åtta:

Men att det skulle ha någonting med hjärnformen att göra är bara påhitt från din sida, så länge du inte kan stödja ditt påstående.

Äh, såg en bild på internet och snabbläste en text med närmare eftertanke kanske det inte stod Hjärnform men något med hjärnan är det iallafall.
http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/homosexuellas-hjarnor-annorlunda-1.595398
Det var dock en annan sida jag läste förut som jag tyvärr inte hittar just nu[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

D

Alla styrs utav sina instinkter, menar du då att det inte finns några avvikelser från människans 'mönster'?


   
SvaraCitera