Aviseringar
Rensa alla

Jennifer Lopez nya låt och video, är hon feminist?


dålig låt :O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Surf Nazi:
Tänker inte ens försöka bedöma en persons åsikter i en politisk fråga baserat på en musikvideo som är gjord för att sälja. Men vad vet jag, kanske har fel.

omformulerar mig, är videon feministisk? 


   
SvaraCitera

vet ej asså... har sett många liknande låtar där det är mannen som är "sexobjektet" utan att det handlat om nån feminism, dvs i övrigt har artisterna förespråkat traditionella könsroller... men ärligt talat rätt irrelevant imo för människor är sexuella varelser Skeptisk


   
SvaraCitera

verkar videon för kvinnors politiska, ekonomiska och sociala rättigheter och kvinnans likställighet med mannen?

shatter: omformulerar mig, är videon feministisk?


   
SvaraCitera

svar nej...den är endast normbrytande inget mer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Börg:
verkar videon för kvinnors politiska, ekonomiska och sociala rättigheter och kvinnans likställighet med mannen?

nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Börg:
svar nej...den är endast normbrytande inget mer

ahhh Rodnar 


   
SvaraCitera

shatter: omformulerar mig, är videon feministisk?

Skulle väl ta och säga att videon är sexistisk där både män och kvinnor objektifieras bara för att få ökade visningssiffror vilket leder till en ökad inkomst. Detta är väl dock den vanliga proceduren som tillämpas utav den kapitalistiskt styra marknaden. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Surf Nazi:

Skulle väl ta och säga att videon är sexistisk där både män och kvinnor objektifieras bara för att få ökade visningssiffror vilket leder till en ökad inkomst. Detta är väl dock den vanliga proceduren som tillämpas utav den kapitalistiskt styra marknaden. 

japp, det snackas dock om en feminist "trend" startad av bland andra lily allan och beyoncé vilket gör att andra vill hacka på, personligen gillar jag verkligen lily allans låt hard out here och även beyoncés pretty hurts, men hatar hur det blir en trend som går och helt fel håll där artister som lopez får till allt ganska vridet och ger feminismen ännu mer negativt rykte. 


   
SvaraCitera

shatter: japp, det snackas dock om en feminist "trend" startad av bland andra lily allan och beyoncé vilket gör att andra vill hacka på

Till att börja med har jag svårt att se begreppet feminism som en trend. Sen så är jag väldigt oinsatt när det kommer till populär musik och radiomusik i allmänhet. Men det är väl trevligt att det tas upp även i deras bransch, de har ju lite större chans att påverka yngre generationers uppfattning än både dig och mig.


   
SvaraCitera

Typ Beyonce känns ju som hon är det på riktigt, I'm boss not bossy och allt vad det är. JLO inte så jävla mycket.


   
SvaraCitera

Mer och mer hud visas uppenbart mera i musikvideos, antagligen för att fredrik 34 skall kunna sitta i sina föräldrars källare och onanera till takten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Surf Nazi:

Till att börja med har jag svårt att se begreppet feminism som en trend. Sen så är jag väldigt oinsatt när det kommer till populär musik och radiomusik i allmänhet. Men det är väl trevligt att det tas upp även i deras bransch, de har ju lite större chans att påverka yngre generationers uppfattning än både dig och mig.

"it comes as no surprise to see another female artist jump on the "cool feminist" bandwagon."  http://www.huffingtonpost.com/2014/03/17/j-lo-i-luh-ya-papi-music-video_n_4979363.html  

ja, det tycker jag också, bara det tas upp på rätt sätt! 🙂 


   
SvaraCitera

Låten var dålig, den bästa låten hon gjort är Waiting for tonight i och för sig en cover men ändå.


   
SvaraCitera

Tänkte inte att det var relevant, men verkligen, vilken skitlåt.

honolulu: hon har bara vänt på det.

Hon har ju inte ens gjort det. Hade hon vänt på det hade det funnits en poäng och jag tyckte det var lovande med det typiska, manliga, kroppsspråket på henne i början, tänkte att hon faktiskt lyckas påvisa en struktur, men nej, det försvann lika fort som det kom. Kvinnorna fortsätter bli objektifierade och männen är aktivt, styrkemässigt sexuella. Skitlåt och skitvideo.


   
SvaraCitera