Aviseringar
Rensa alla

Jens ullbergs Innstagram hackad. 5000 följare bortkastade...


Ämnesstartare

Jens ullbergs instagram med över 5000 följare blev hackad av 2 okända hackers. 

Sjukt att man ska sjunka så lågt.... vad tkr ni ? 🙂


   
Citera

Det var jag. Förlåt, ville bara tjäna lite uppmärksamhet! Ledsen


   
SvaraCitera

jag tycker att det är tur att inte något allvarligt hände. 


   
SvaraCitera

Räcker med att personen använder ett öppet nätverk på typ centralen eller flygplatsen, behövs inte mycket till en hacker för det.


   
SvaraCitera

Eller titta över axeln för den delen.


   
SvaraCitera
reben

vem e de


   
SvaraCitera

Vilka är alla människor? Jens blabla? 


   
SvaraCitera

jag känner lite: är inte livet mer än hur många followers man har på instagram?


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

aristoteles:
Räcker med att personen använder ett öppet nätverk på typ centralen eller flygplatsen, behövs inte mycket till en hacker för det.

+ att många har kassa lösenord. Många bakar in nåt personligt i lösenord som är dumt att göra som t.ex husdjurets namn.

  • Ett starkt lösenord ska innehålla alla sorters tecken: små & stora bokstäver, siffror och specialtecken.
  • Ett starkt lösenord ska vara minst tolv tecken långt.
  • Använd inte samma lösenord på flera ställen.
  • Lösenord bör man byta efter max några år.

   
SvaraCitera

Ice: att många har kassa lösenord.

Sitter man på öppna nätverk så hjälper det tyvärr föga^^


   
SvaraCitera

Ice:

+ att många har kassa lösenord. Många bakar in nåt personligt i lösenord som är dumt att göra som t.ex husdjurets namn.

  • Ett starkt lösenord ska innehålla alla sorters tecken: små & stora bokstäver, siffror och specialtecken.

va. nej.
password_strength.png


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

aristoteles:

Sitter man på öppna nätverk så hjälper det tyvärr föga^^

Ja, jag vet de. Kan åka i ett bostadsområde och hitta flera som kör öppet, om minns rätt så var de Uppdrag Granskning som gjorde reportage om detta. Märkligt att de finns folk som inte skyddar sig på sina privata.


   
SvaraCitera

Ice: Ja, jag vet de. Kan åka i ett bostadsområde och hitta flera som kör öppet, om minns rätt så var de Uppdrag Granskning som gjorde reportage om detta. Märkligt att de finns folk som inte skyddar sig på sina privata.

Nu tänker jag snarare på mer allmänna platser. Trådlösa nätverk är ofta inte nåt större problem även med lösen så länge man har tid.


   
SvaraCitera

det var väl bra


   
SvaraCitera
reben

asså va e han känd för ??????????????


   
SvaraCitera