Aviseringar
Rensa alla

Jensen gymnasium?


Ämnesstartare

Hej
Jag har precis sökt in till gymnasiet och valt Jensen gymnasium som mitt förstahandsval.
Någon som gått där? Isåfall, vad tyckte ni?


   
Citera
Ämnesstartare

gått/går menar jag såklart [rolleyes]


   
SvaraCitera

fråga bondinbella[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de har ju typ 2 lektioner om dagen. jensen suger kort sagt. verkar vara helt fucked up. satsa på en hederlig skola istället

lockbete:

fråga bondinbella

blondinbella tyckte att hennes skola skulle betala för att hon nämnde den i sin blogg. eller rättare sagt; hennes pappa ville att de skulle betala men d ville väl hon också. sak samma. för övrigt ska blondinbella läsa till kurser under sommaren för att hon är efter. hur blir det då när hon tar studenten kan man undra? gör skolan undantag för denna bedårande skönhet?


   
SvaraCitera

NEMO:

gör skolan undantag för denna bedårande skönhet?

hoppas inte 😛 hon ska fan vara som alla andra


   
SvaraCitera

NEMO:

de har ju typ 2 lektioner om dagen. jensen suger kort sagt. verkar vara helt fucked up. satsa på en hederlig skola istället

Jensen har lika många lektionstimmar som andra skolor. Eftersom exempelvis en 100-poängskurs ska vara 100 timmar så har vi också 100 timmar (jag har räknat). Vi läser 2500 timmar precis som andra skolor. Uttala dig inte om du har bristande kunskap.


   
SvaraCitera

Dock så är det upplagt på ett annat sätt. Vi läser färre kurser snabbare istället. Jag läser just nu bara 6 kurser (förra terminen 5). Sen läser vi koncentrerat utan långa raster. En förmiddag/eftermiddag i streck alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lockbete:

hon ska fan vara som alla andra

nä hon har 3 företag de bör särbehandla den snyggingen

Norjo:

timmar så har vi också 100 timmar (jag har räknat). Vi läser 2500 timmar precis som andra skolor. Uttala dig inte om du har bristande kunskap

verkar ändå lite och ni får höga betyg superenkelt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Norjo:

Eftersom exempelvis en 100-poängskurs ska vara 100 timmar så har vi också 100 timmar (jag har räknat).

Poängen är INTE knutna till timmar! En skola kan ha en 100-poängskurs på 70 timmar, en annan på 90 timmar osv.


   
SvaraCitera

NEMO:

verkar ändå lite och ni får höga betyg superenkelt

Nja, beror ju på läraren. I vissa ämnen är det lätt att få höga betyg och i andra är det svårare. Jag har gått på ett annat gymnasium ett år också och där var det lättare att få högre betyg i de flesta ämnena.
På nationella proven i matematik fick i alla fall 56% MVG i min klass. Och så vitt jag vet så är det inte lärarna som bestämmer hur svårt det ska vara att få de olika betygen där.

Jakob_E:

Poängen är INTE knutna till timmar! En skola kan ha en 100-poängskurs på 70 timmar, en annan på 90 timmar osv.

Jaså? Då har jag blivit lurad. [bigsmile] Vi läser i alla fall inte färre timmar totalt än de flesta andra skolor. Enligt skolverket ska man ha minst 2 180 timmar under sina tre år och vi har mer än så. Uppenbarligen klarar Jensen inspektionerna från skolverket så förstår inte vad problemet är. [smile]


   
SvaraCitera

Dock (!) skulle jag aldrig vilja gå samhälle/ekonomi på Jensen. Satan vad brats och bloggbrudar det verkar vara. NV är helt okej tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Norjo:

bloggbrudar

[confused]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Norjo:

Uppenbarligen klarar Jensen inspektionerna från skolverket så förstår inte vad problemet är.

på tal om det kan jag tillägga att skolor som inte klarar inspektionen drivs idag.


   
SvaraCitera

Varning för jensen gymnasium. Läs sanningen om Jensen på www.metrobloggen.se/skitskolor.


   
SvaraCitera