Aviseringar
Rensa alla

Jensen


Ämnesstartare

Norjo:

Sen får man helt enkelt ta ansvar och göra saker hemma också.

Står det inte i skollagen att alla har rätt till ett minimiantal undervisningstimmar i den svenska skolan? Kvaliteten på undervisningen lär ju suga stortid?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

UnclePadda:

Står det inte i skollagen att alla har rätt till ett minimiantal undervisningstimmar i den svenska skolan?

Jo. Man ska ju läsa så många timmar som kursen är. Har heller aldrig riktit förstått det där med JENSEN, hur går det ihop liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodanboll_:

Har heller aldrig riktit förstått det där med JENSEN, hur går det ihop liksom.

Inte jag heller. Ser på nåt sätt de skolorna som institutioner för notoriskt skoltrötta diplomatbarn som hellre vill dricka chailatte men samtidigt räkmacka sig igenom ett gymnasieprogram som normala skolbarn jobbar dubbelt så hårt för att klara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

UnclePadda:

Ser på nåt sätt de skolorna som institutioner för notoriskt skoltrötta diplomatbarn som hellre vill dricka chailatte men samtidigt räkmacka sig igenom ett gymnasieprogram som normala skolbarn jobbar dubbelt så hårt för att klara.

Så sant och så vidrigt. Borde vara hårdare koll på skolor övh. Nu för tiden går det ju tom att driva skolor som skolverket anser inte lever upp till kraven. Sjukt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Norjo:

Vad är fel med det?

Går Jensen och tycker det är bra. Men beror väl på klass och liknande också.

Nej men det är säkert jättebra! Men att lärarna klär upp sig är lite konstigt enlig mig... och vem vet, mysigare stämmning om det är trångt kanske?


   
SvaraCitera

Vääääääääääääääääääääääääääääääääldigt slappt


   
SvaraCitera

jag går på jensen education östra det är helt ok. fast lärarna suger skit


   
SvaraCitera

Violine:

vuxengymnasiet.

vad är det för nåt? [confused]


   
SvaraCitera

UnclePadda:

Står det inte i skollagen att alla har rätt till ett minimiantal undervisningstimmar i den svenska skolan? Kvaliteten på undervisningen lär ju suga stortid?

Jo, och Jensen uppfyller de kraven. Vi har inga raster eller liknande utan läser en förmiddag/eftermiddag i sträck och därför så uppfylls kraven.


   
SvaraCitera
elinc

Jag går jensen! Tycker det är bra, skön stämning på min skola iaf, lagom mycket av typ allt. Det är inte värsta specialla grejen liksom tycker jag [smile]


   
SvaraCitera

Jag finner det mycket skönare att läsa en eftermiddag/förmiddag i sträck eftersom jag då slipper gå runt och slösa tid på 2 timmar långa lunchraster. I vanliga fall har man typ 3 timmars lektion på förmiddagen, sedan 1-2 timmars rast och sedan 2-3 timmars lektionstid igen. Då är man i skolan 6-8 timmar per dag men har 5-6 timmars lektionstid. Vi har istället 4-5 timmars lektionstid, men också bara 4-5 timmar i skolan. Då har man mer tid för arbete hemma och det föredrar i alla fall jag. Sen om ni har något mot det systemet så får ni ha det, jag gillar det i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elinc:

Jag går jensen! Tycker det är bra, skön stämning på min skola iaf, lagom mycket av typ allt. Det är inte värsta specialla grejen liksom tycker jag [smile]

Ahw. .)

gethsemane:

vad är det för nåt? [confused]

För oss som failade gymnasiet. :/ Det klassas som komvux men de kallar det vuxengymnasium så då gör jag det också. ^_^

JAG BÖRJAR DEN 12e... ^_^ <3


   
SvaraCitera

Sen finns det såklart folk som bara går 4-5 timmar i skolan och sedan inte gör något hemma, och då är det såklart sämre. Men som med allt annat blir det vad man gör det till.


   
SvaraCitera

grodanboll_:

Så sant och så vidrigt. Borde vara hårdare koll på skolor övh. Nu för tiden går det ju tom att driva skolor som skolverket anser inte lever upp till kraven. Sjukt.

Vad menar du med det? Jensen får bra omdömen av skolverket. Jensen västra vann Stockholms stads kvalitetspris i år.


   
SvaraCitera

UnclePadda:

Inte jag heller. Ser på nåt sätt de skolorna som institutioner för notoriskt skoltrötta diplomatbarn som hellre vill dricka chailatte men samtidigt räkmacka sig igenom ett gymnasieprogram som normala skolbarn jobbar dubbelt så hårt för att klara.

Har du gått på Jensen, eller är det bara dina fördomar som du vädrar?


   
SvaraCitera