Aviseringar
Rensa alla

Jesus älskar oss alla!


krillisen:

Jag är inte en lögnare då jag står upp för min tro på Jesus

Har du läst pojken som kallades Det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

i och med att kristna ofta är så överdrivna är det faktiskt svårt att särskilja de allvarligt frälsta från trollen. bibelcitat or GTFO!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

Nej kmr aldrig bli kristen

Med den meningen så säger du nej till ett evigt liv!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Sovande:

NEJ NEJ NEJ NEJNEJNEJ

Nej till ett evigt liv?


   
SvaraCitera

krillisen:

V

försök att citera och svara alla i ett inlägg tack [y] så slipper du skriva flera inlägg efter varandra

fistforfight:

But He loves you!"

Du har inte funderat på att kolla upp så att källorna i filmen stämmer? [cute]

ankzor:

tycker kristna är patetiska

varför är vi det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sovande:

Btw är inte detta typ reklam på nåt sätt

Reklam skulle jag nog inte kalla detta ., utan detta är att föra vidare Herrens ord


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krillisen:

Nej till ett evigt liv?

Nej till en saga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

tycker kristna är patetiska

Är väldigt intresserad av varför du tycker det . Du får gärna utveckla ditt svar.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

klåparen:

Har du läst pojken som kallades Det?

Jo det har jag gjort , en hemsk bok.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ire_:

och med att kristna ofta är så överdrivna är det faktiskt svårt att särskilja de allvarligt frälsta från trollen. bibelcitat or GTFO!

På vilket sätt är vi överdrivna när vi står upp för det vi tror på ?


   
SvaraCitera

krillisen:

en hemsk bok.

Om gud finns, varför lät han pojken bli så illa behandlad? 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

försök att citera och svara alla i ett inlägg tack så slipper du skriva flera inlägg efter varandra

Men tycker att detta är mer underlättande för mig ... då jag vill ha alla svar så personliga som möjligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krillisen:

På vilket sätt är vi överdrivna när vi står upp för det vi tror på ?

Man kan inte vara överdriven när man står upp för något man tror på? Visst kan man det, kolla in resten av trådarna med folk som har hittat sanningen.


   
SvaraCitera

krillisen:

Men tycker att detta är mer underlättande för mig ... då jag vill ha alla svar så personliga som möjligt

det underlättar inte för mig som måste slå ihop allt till ett inlägg 🙂

klåparen:

Om gud finns, varför lät han pojken bli så illa behandlad? 🙁

Vi lever i en värld full av skit och då vi vänt Gud ryggen har vi valt att inte ha med Honom att göra. Då får vi stå ut med konsekvenserna utav det... kort svar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sovande:

Nej till en saga

Om det skulle varit en saga skulle inte flera miljoner människor tro. En saga kan omöjligt bli nått så här stort. Du kanske borde prata med troende och fråga dem vad dom har vart med om så får du höra saker som är omöjliga att hända av en slump.


   
SvaraCitera

krillisen:

Så mitt råd är att ställa frågor om den kristna tron

Vad är den metaforiska meningen bakom bibelstycket som skildrar hur Jesus får ett fikonträd att vissna och dö för att det inte bar frukt när han var hungrig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krillisen:

Om det skulle varit en saga skulle inte flera miljoner människor tro. En saga kan omöjligt bli nått så här stort.

Försöker du vara gullig i din naivitet? Strunt samma. Kul att du har hittat Gud, hoppas det gör dig lycklig.


   
SvaraCitera

fistforfight:

But He loves you!"

Carlin. [love]


   
SvaraCitera