Aviseringar
Rensa alla

Jesus Kristus


stortrollet:
Btw, TS dvs "semlor" var en märklig individ... registrerade sig idag eller snarare igår... skapade 2 trådar och svarade på 14 inlägg och sedan avregistrerade sig.   Skeptisk

Aaaw, jag som hade sett fram emot att OT:a skiten ur varje inlägg från denna "semlor".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TurumbarTurin: Aaaw, jag som hade sett fram emot att OT:a skiten ur varje inlägg från denna "semlor".

Jag blir alltid lika förvånad när någon registrerar sig och gör ett antal inlägg och sedan lika snabbt avregistrerar sig. Jag har inte riktigt fattat syftet. Om det nu inte är så att h*n blivit bannad men det är väl mindre troligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den kanske var missnöjd med namnet =/

jag ska omregga pga det,måste bara komma på ett nytt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rik vit tjej:
e inte han död?

Gud kan inte dö.

Snäll Psykopat:
Finns det ens bevisning för att han har funnits? 

Alla de miljoner som säger sig ha upplevt mirakel från herren är bevis. Jag har själv fått 3 verkliga drömmar från herren. Testa att ge dig själv Kristus, med hela ditt hjärta och be att han ska komma till dig och ångra dina synder, så kommer han.

John 20:29 Jesus said to him, “Have you believed because you have seen me? Blessed are those who have not seen and yet have believed.”

stortrollet:

Sägnen säger att han korsfästes eller snarare spikades upp på en påle, begravdes och återuppstod. Fast det är sällan man ser något av honom nu för tiden. Mer än på gamla ritade och målade bilder.

Jesus är alltid med oss, andligt:

Matthew 28:20 "Teaching them to observe all that I have commanded you. And behold, I am with you always, to the end of the age.”

stortrollet:

Det är väl mer troligt att han levt än att han inte levt. Att han däremot skulle vara Guds förstfödde son verkar kanske mindre troligt. Om Gud skapade The Big Bang för 10 miljarder år sedan och vårt solsystem för 4,6 miljarder år sedan och mänskligt liv på jorden för kanske 100.000 eller 1 miljon år sedan så verkar det väl mindre troligt att Gud väntade så pass länge som för bara 2.000 år sedan med att "skapa" sin förstfödde son!??

Jesus har alltid funnits eftersom han är en del av treenigheten (sonen):

John 1:1 - In the beginning was the Word, and the Word was with God, and the Word was God... 1:14 - And the Word became flesh and dwelt among us,

John 14:9-11 - Jesus said to him, “Have I been with you so long and yet you have not known Me, Philip? He who has seen Me has seen the Father; so how can you say, 'Show us the Father'?”

John 8:58
"So the Jews said to Him, "You are not yet fifty years old, and have You seen Abraham?" Jesus said to them, "Truly, truly, I say to you, before Abraham was born, I am." Therefore they picked up stones to throw at Him, but Jesus hid Himself and went out of the temple."

John 20:28 - And Thomas answered and said to Him, “My Lord and my God!”

1 Timothy 3:16 - And without controversy great is the mystery of godliness: God was manifested in the flesh, Justified in the Spirit, Seen by angels, Preached among the Gentiles, Believed on in the world, Received up in glory.

Titus 2:13 - looking for the blessed hope and glorious appearing of our great God and Savior Jesus Christ

B]y him [Jesus] were all things created, that are in heaven, and that are in earth...all things were created by him, and for him. Colossians 1:16

Jesus said, "Fear not; I am the first and the last:" Revelation 1:17

I and my Father are one. John 10:30

But thou, Bethlehem Ephratah...out of thee shall he come forth unto me that is to be ruler in Israel; whose goings forth have been from of old, from everlasting. Micah 5:2


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farran: Jesus är alltid med oss, andligt:

Matthew 28:20 "Teaching them to observe all that I have commanded you. And behold, I am with you always, to the end of the age.”

Ja, ärligt talat - det köper jag nog mer. Dvs det är betydligt mer sannolikt. Däremot är jag betydligt mer tveksam till att inte Gud ingriper mer vad beträffar större naturkatastrofer typ jordbävningar och naturligtvis alla oroligheter rent allmänt på jorden idag där folk krigar med religionen som vapen. Samt att han inte eliminerade ondskan redan från början då han borde insett vad den skulle ställa till med. I dag ser vi ju konsekvenserna!   Arg

farran: Jesus har alltid funnits eftersom han är en del av treenigheten (sonen):

John 1:1 - In the beginning was the Word, and the Word was with God, and the Word was God... 1:14 - And the Word became flesh and dwelt among us,

John 14:9-11 - Jesus said to him, “Have I been with you so long and yet you have not known Me, Philip? He who has seen Me has seen the Father; so how can you say, 'Show us the Father'?”

John 8:58
"So the Jews said to Him, "You are not yet fifty years old, and have You seen Abraham?" Jesus said to them, "Truly, truly, I say to you, before Abraham was born, I am." Therefore they picked up stones to throw at Him, but Jesus hid Himself and went out of the temple."

John 20:28 - And Thomas answered and said to Him, “My Lord and my God!”

1 Timothy 3:16 - And without controversy great is the mystery of godliness: God was manifested in the flesh, Justified in the Spirit, Seen by angels, Preached among the Gentiles, Believed on in the world, Received up in glory.

Titus 2:13 - looking for the blessed hope and glorious appearing of our great God and Savior Jesus Christ

B]y him [Jesus] were all things created, that are in heaven, and that are in earth...all things were created by him, and for him. Colossians 1:16

Jesus said, "Fear not; I am the first and the last:" Revelation 1:17

I and my Father are one. John 10:30

But thou, Bethlehem Ephratah...out of thee shall he come forth unto me that is to be ruler in Israel; whose goings forth have been from of old, from everlasting. Micah 5:2

Är det verkligen något som kristendomen lär ut? Vill minnas att vår svenska bibel säger att Jesus var Guds förstfödde son. Dvs för 2.500 år sedan fanns ingen "Jesus".

Rent allmänt är jag tveksam till Bibeln eftersom det inte är "Gud" som skrivit den utan en massa samlade gamla skrifter. Människan fanns ju bevisligen på jorden långt innan både bibeln och Jesus födelse. Däremot kan jag inte bortförklara Gud likväl som jag inte kan förneka honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stortrollet:

Ja, ärligt talat - det köper jag nog mer. Dvs det är betydligt mer sannolikt. Däremot är jag betydligt mer tveksam till att inte Gud ingriper mer vad beträffar större naturkatastrofer typ jordbävningar och naturligtvis alla oroligheter rent allmänt på jorden idag där folk krigar med religionen som vapen. Samt att han inte eliminerade ondskan redan från början då han borde insett vad den skulle ställa till med. I dag ser vi ju konsekvenserna!   Arg

Är det verkligen något som kristendomen lär ut? Vill minnas att vår svenska bibel säger att Jesus var Guds förstfödde son. Dvs för 2.500 år sedan fanns ingen "Jesus".

Rent allmänt är jag tveksam till Bibeln eftersom det inte är "Gud" som skrivit den utan en massa samlade gamla skrifter. Människan fanns ju bevisligen på jorden långt innan både bibeln och Jesus födelse. Däremot kan jag inte bortförklara Gud likväl som jag inte kan förneka honom.

gud använder satan, då satan testar våran tro, frestar oss människor att synda. hela livet är ett test. gud kommer dock slutligen att sätta stopp för satan och hans änglar och kasta de i helvetet. även the great beast och den falska profeten och dess följare kommer kastas i helvetet, vad the beast och vem den falska profeten är, kan vi endast spekulera om, det står iaf att satan lurat dom....hirja grottan där han utgav sig för att vara ärkeänglen gabriel för muhammad? det verkar så....

ja, kristendomen lär ut det, mina citat var ju från nya testamentet.

biblen är sammanställd för att vägleda människor till sanningen. gud har genom profeter genom historian talat till oss, den sista som kom var gud själv i form av sonen jesus kristus.


   
SvaraCitera

farran:

Alla de miljoner som säger sig ha upplevt mirakel från herren är bevis.

Om dessa vittnen räknas som bevis för den kristna guden räknas alla vittnen för andra gudar också. Så om du inte anser att vi ska tro på alla gudar är vi tillbaka på ruta ett.

farran:

Testa att ge dig själv Kristus, med hela ditt hjärta och be att han ska komma till dig och ångra dina synder, så kommer han.

Jag har sett det här förut, jag har också sett vad som händer när det inte fungerar och jag gissar att du skulle göra detsamma. Det skylls på att personen inte gjorde det med hela sitt hjärta, var väl därför det var viktigt att poängtera det, var det inte? Väldigt praktiskt med den fega utvägen inbyggd, inte sant?

farran:

John 20:29 Jesus said to him, “Have you believed because you have seen me? Blessed are those who have not seen and yet have believed.”

Även känt som att köpa grisen i säcken, men det är väl en bra idé när det är gud som säger det... Om det ändå fanns något bevis för att gud verkligen sagt det, fast då hade vi ju inte behövt köpa grisen i säcken.
Är det någon annan som noterat att ju mer fantastiska påståendena är desto mindre bevis för påståendet finns det?

farran:
John 14:9-11 - Jesus said to him, “Have I been with you so long and yet you have not known Me, Philip? He who has seen Me has seen the Father; so how can you say, 'Show us the Father'?”

Ett väldigt fint och poetiskt undvikande att stödja det han påstår, skitsnack är skitsnack även om det är vackert inlindat.

farran:

Titus 2:13 - looking for the blessed hope and glorious appearing of our great God and Savior Jesus Christ

Medan du tittar efter det kan du hålla gluggarna öppna efter loch ness monstret, snömannen, häxor, troll, vättar, enhörningar, zeus, apopis, ra, allah, shiva och alla andra gudar. Ta med en matsäck som räcker för resten av livet och gör dig bekväm för om de senaste 2000 åren lär oss något är det att du kommer få vänta ett tag.

farran:

But thou, Bethlehem Ephratah...out of thee shall he come forth unto me that is to be ruler in Israel; whose goings forth have been from of old, from everlasting. Micah 5:2

Lustigt att du tar upp en passage som motsäger att jesus skulle vara messias, han regerade aldrig över israel så frukten man ska känna honom vid mognade aldrig


   
SvaraCitera

farran:

gud använder satan, då satan testar våran tro, frestar oss människor att synda. hela livet är ett test.

Hört det förut och jag förstår verkligen inte hur man som kristen så lättvindigt kan svartmåla den gud man så innerligt tror på. Vad du säger är att en allsmäktig, allvetande gud har åsatt en semi gud uppgiften att förleda och lura de utan någon som helst makt eller direkt kännedom om vad som egentligen pågår och kallar det ett test för att se om gud får nöjet att plåga dessa försvarlösa varelser för evigt och som rationalisering för att försöka undvika att tänka på vilket sadistiskt svin det gör guden till så har vi hörsägen och vittnesmål från personer som är så jäviga att ingen ens halvrationell människa kan ta det som bevis även om det de påstod hade varit något så vardagligt som att vatten är blött.
Så å ena sidan inga bevis och å andra sidan en motsägelsefull bok bland tusen andra och en semi guds bästa ansträngningar att lura en... FUBAR!


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

du söker gud i den takt du syndar
sen uppfiinner du himmelen igen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farran:

gud använder satan, då satan testar våran tro, frestar oss människor att synda. hela livet är ett test. gud kommer dock slutligen att sätta stopp för satan och hans änglar och kasta de i helvetet. även the great beast och den falska profeten och dess följare kommer kastas i helvetet, vad the beast och vem den falska profeten är, kan vi endast spekulera om, det står iaf att satan lurat dom....hirja grottan där han utgav sig för att vara ärkeänglen gabriel för muhammad? det verkar så....

ja, kristendomen lär ut det, mina citat var ju från nya testamentet.

biblen är sammanställd för att vägleda människor till sanningen. gud har genom profeter genom historian talat till oss, den sista som kom var gud själv i form av sonen jesus kristus.

Tycker du inte ärligt talat att Gud "skapade" en ganska så miserabel skapelse när han skapade människan? Han borde insett från första början om han nu hade för plan att befolka planeten med liv att det inte funkar att låta människan styra och ställa själv med djävulen i armkrok. Dvs det första Gud borde gjort var att eliminera djävulen och ondskan. Det andra att jorden kanske inte var den bästa planeten med liv på med tanke på kontinentalförskutningar som kan förorsaka jordbävningar, vulkanutbrott mm. Det tredje att han borde skapt allt liv utan att sjukdomar kunde uppstå. Det fjärde han borde (bör) insett är att alla människor borde få mat och dryck och kunna äta sig mätta dagligen utan att behöva sätta sitt eget liv på spel.

Ja, jag kan räkna på hur länge som helst på alla de misstag Gud gjorde när han "skapade" livet på jorden. Jag anser att Guds skapelse av livet på jorden var det största misstaget han gjorde. När det gäller övriga universum har jag ingen uppfattning.


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

Jag är inte religiös för fem öre, men måste säga att jag håller med den här rabbin:

Varför skulle Gud kalla sig själv för sin egen son? Borde inte judarna ha tolkningsföreträde här, med tanke på att kristendomen bygger på judendomen?


   
SvaraCitera
Draug


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera