Aviseringar
Rensa alla

Jimmie Åkesson, SD, intervju


Ämnesstartare

Anura:

då borde du inte försvara partiet eller honom :s

Men försvarar inte hand åsikter, utan att han ljuger och slingrar sig, han är inte ensam om det så jag tycker inte att man ska beskylla just honom för det. Istället för att säga "Jimmie Åkesson slingrar sig och ljuger" så kan man säga "Jimmie åkesson gör precis som de flesta politiker och slingrar sig och ljuger"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det berättigar handlingen att någon annan gör det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95: det känns ju taskigt om man ska beskylla just honom för något som alla politiker gör.

exakt, det är ingenting man kan gå fram med. man kommer ingenvart med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

exakt, det är ingenting man kan gå fram med. man kommer ingenvart med det.

Vad menar du? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95: Vad menar du? 🙂

att vara dum löser ingenting... det är bättre att vara snäll istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

att vara dum löser ingenting... det är bättre att vara snäll istället.

...okej 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

Verkade som att du försvarade honom med att "andra gör de med", dessutom verkar du ju tycka att SD är vettiga, det är därför jag frågade dig en fråga också. 

De är vettiga. Det är de enda raka och Jimmie är en skärpt kille det måste du inse. Men du är som de övriga 80 procenten eller nåt som lever i en drömvärld. Bli realist. Se inte bara helheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker Jimmie är farligt duktig i debatter, jävligt manipulativ den jäveln om inte annat. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SD ska satsa på tv-reklam. Vill inte se detta stolpskott eller några av dom andra idioterna på min TV. Fast det fick mig att fundera - en komersiell TV-kanal får väl välja vem dom vill göra affärer med? Tänk om ingen av TV-kanalerna kommer vilja visa någon SD-reklamMycket glad

Borde gå, för jag menar du kan ju inte tvinga en TV-kanal eller bolaget som äger kanalen att göra reklam för det den inte vill göra reklam för?

Stekaren: Jimmie är en skärpt kille

Är man en skärpt kille/tjej om man är en hejare på att manipulera och sälja lögner o skitsnack?

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren:

De är vettiga. Det är de enda raka och Jimmie är en skärpt kille det måste du inse. Men du är som de övriga 80 procenten eller nåt som lever i en drömvärld. Bli realist. Se inte bara helheten.

Om vi bortser från invandringsfrågan, har du någon koll på vad SD vill och talar för? Kvinnans rättigheter, tex abort? Familjepolitiken? drogpolitiken? Med SD kan vi lika väl åka tillbaka i tiden. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: Med SD kan vi lika väl åka tillbaka i tiden.

Ta honom inte på för stort allvar, han har ju själv skrivit i någon tråd att trollet inom honom vaknar till liv... Skriver man något sådant får man skylla sig själv om folk slutar ta en på allvar.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

Om vi bortser från invandringsfrågan, har du någon koll på vad SD vill och talar för? Kvinnans rättigheter, tex abort? Familjepolitiken? drogpolitiken? Med SD kan vi lika väl åka tillbaka i tiden. 

Det var ju faktiskt bättre förr. Jag tror att vi behöver lite hårda tag i samhället för att komma undan den alldeles för bekväma livsstil som alldeles för många i detta samhälle lever efter. Endast då kan vi klara oss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Ta honom inte på för stort allvar, han har ju själv skrivit i någon tråd att trollet inom honom vaknar till liv... Skriver man något sådant får man skylla sig själv om folk slutar ta en på allvar.

Hjärta

Fast man måste förstå realismen också. Man kan inte blunda för allt. Ni måste se fördelarna. Försök!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren: realismen

Grattis till att ha gjort det här ordet fullkomligt uttjatat - och enligt min åsikt även fullkomligt betydelselöst när du använder detTrött

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren:

Det var ju faktiskt bättre förr. Jag tror att vi behöver lite hårda tag i samhället för att komma undan den alldeles för bekväma livsstil som alldeles för många i detta samhälle lever efter. Endast då kan vi klara oss.

Jag trodde faktiskt ärligt att Sverigr var ett land vi vill komma framåt i, vi har förutsättningar för ett nytt och fritt samhälle där vi arbetar för att trivas och utvecklas. Men SD vill att vi ska vara kvar i en tid där homosexualitet var en sjukdom, att en familj består av mamma pappa barn, att kvinnan ska stanna hemma och mannen försörja. Att kvinnan är en svagare människa. Ungdomar kommer tvingas bli föräldrar mot deras vilja om de inte har en speciell orsak för abort, som de samtidigt i andra komuner inte tycker att vi ska erbjuda preventivmedel till ungdomar. De vill bevara det kristna och låta vår framtid sitta och läsa böner i skolan. Öka straffen på narkotika kommer bara bidra till fler sabbade liv och ökad brottslighet. Bara för några exempel.


   
SvaraCitera