Aviseringar
Rensa alla

Jimmie presenterar delar av SD´s arbetsmarknadspolitik och kriminalpolitik


Ämnesstartare

Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson presenterar ett alternativ till de Borgerligas "arbetslinje" och de Rödgrönas bidragslinje som han kallar "trygghetslinjen" och nämner att han skulle kunna tänka sig att samarbeta med båda blocken så länge Mona Sahlin inte blir statsminister.

http://www.newsmill.se/artikel/2009/10/17/sd-vi-kan-samarbeta-aven-med-socialdem...

Partiet svänger från en mera liberal anti-facklig linje i arbetsmarknadsfrågor till en mera Sossig linje med nationell prägel.

Samtidigt har man reviderat partiets åsikter när det gäller miljö, kriminalitet, avgifter för utländska studenter, integritetsfrågor på nätet och public service.

http://frianyheter.wordpress.com/2009/10/17/motioner-som-skall-behandlas-pa-sd-k...

Vad tycker ni om Sverigedemokraternas nya arbetsmarknadspolitik och känner ni att deras förnyelse inom de andra frågorna är positiva eller negativa?


   
Citera
Ämnesstartare

Negativa. Jag gillar inte vänstersvängen. Facken måste motarbetas till varje pris.


   
SvaraCitera

Varför måste alla partier gå och bli sossar? Snart finns det inget parti kvar att rösta på längre.
När det kommer ett parti som förespråkar låga skatter, begränsad invandring, hårdare tag mot kriminalitet, mer fokus på kunskap och skola så får det partiet min röst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The_gunslinger:

När det kommer ett parti som förespråkar låga skatter, begränsad invandring, hårdare tag mot kriminalitet, mer fokus på kunskap och skola så får det partiet min röst.

Res till Norge. Fremskrittspartiet är typ det perfekta partiet. Klassiskt högerparti som är invandringskritiskt. Siv rockar.


   
SvaraCitera

Better Than Average:

Res till Norge. Fremskrittspartiet är typ det perfekta partiet. Klassiskt högerparti som är invandringskritiskt. Siv rockar.

Blir väl enda räddningen snart. Och om den röd-gröna röran tar över efter nästa val så känns t om Kuba mer lockande än Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The_gunslinger:

Blir väl enda räddningen snart. Och om den röd-gröna röran tar över efter nästa val så känns t om Kuba mer lockande än Sverige.

Jag sticker till land of the free, som politisk flykting. Sen ska jag uppmunta home to the brave att befria Sverige med några tusen ton klusterbomber.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Better Than Average:

Jag sticker till land of the free, som politisk flykting.

Så du ska bli invandrare och sen ska du se till att fler inte gör som dig? [zzz]

Jävla självhatare...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Så du ska bli invandrare och sen ska du se till att fler inte gör som dig?

Jävla självhatare...

Jag är en konstruktiv invandrare [y]
Det är liksom skillnad på en nordeuropeisk invandrare och nått tok från fjärran öken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HAHA, gillar alla invandrarfientliga som vill flytta från sverige 😀

srsly, tror flyktinginvandringen i norge t.o.m är procentuellt högre [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

srsly, tror flyktinginvandringen i norge t.o.m är procentuellt högre

Skulle vilja se källa på det där, median i Norge är inte lika politiskt korrekt som den i Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Foxxie:

Skulle vilja se källa på det där, median i Norge är inte lika politiskt korrekt som den i Sverige.

Pallar inte, var inte så säker på min sak ändå, men sverige är visserligen bra på arbetskraftsinvandring, men vi suger på att ge ut flyktingtillstånd. Pakistan är mycket bättre än vi. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De blir bara pumpapengartillisraelparti så småningom. ND och FF med. Demokrati är så.


   
SvaraCitera

Better Than Average:

Jag sticker till land of the free, som politisk flykting

Blir väl så. Tycker alla arbetsvilliga borde lämna landet så kan kommunisterna stanna kvar och sköta allt själva sen. Frågan är om de klarar av det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Jimmie" är fult tycker jag, man skall stava "Jimmy"[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Så du ska bli invandrare och sen ska du se till att fler inte gör som dig?

Att man är invandrarkritisk innebär inte att man vill förbjuda invandring.


   
SvaraCitera