Aviseringar
Rensa alla

JO vägrar att granska domaren i TPB-rättegången


Ämnesstartare

Efter att nyheten om att domaren Tomas Norström misstänks för att vara jävig.....;
"Tomas Norström, domare i Pirate-Bay-rättegången sitter tillika i styrelsen för Svenska föreningen för upphovsrätt. Enligt förmenande befinner sig Tomas Norström i en jävssituation, då han i ovan nämnda rättegång varit dömande i upphovsrättsliga frågor"

....så har anmälningar haglat in till (JO) (Justitieombudsmännen). Trots detta så har Malou Lindblom tillkännagett att JO har beslutat att inte granska tingsrätten för jäv i Pirate Bay-målet.

http://www.riksdagen.se/templates/R_Page____3585.aspx står det;

"JO (Justitieombudsmännen) är en myndighet under riksdagen och en del av riksdagens kontrollmakt. JO finns till för att skydda varje människas rätt att bli behandlad enligt lagen av myndigheterna. Att bli rätt behandlad av myndigheterna tillhör de grundläggande fri- och rättigheterna som är inskrivna i Sveriges grundlag.

Du behöver inte vara svensk medborgare eller ens bo i Sverige för att klaga hos JO. Det finns ingen åldersgräns och det du klagar på kan gälla dig själv eller någon annan.

Klagomålen ska gälla:

Statliga myndigheter (även domstolar)
Kommunala myndigheter
Tjänstemän vid statliga och kommunala myndigheter
Andra institutioner som fungerar som myndigheter
"

Är detta inte deras förbannade skyldighet att granska detta som är en såpass uppmärksammad och engagerande rättegång?

Bör man kolla upp Malou Lindblom's kontakter?


   
Citera
Ämnesstartare

sverige suger ju mera än vad jag trodde[n]

adress finns på eniro[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

brevbomb någon[ops]

Att sjunka lika lågt som motståndarsidan är inget vi ska göra. Vi är inte ruttna och korrupta! Uppmuntra inte till brott här så är du snäll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Uppmuntra inte till brott här, tack[y]

nöjd så då[cute]

fast o andra sidan skulle hon va värd det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

nöjd så då[cute]

Mycket bättre[smile]! Nej nu kallar sängen och kudden!


   
SvaraCitera

sikkos:

JO har beslutat att inte granska tingsrätten för jäv i Pirate Bay-målet.

Alltså, jag blir äcklad.
Det är ju så tydligt att han inte är lämplig som domare i målet.
Fattar inte hur de kan få klara sig undan med detta.
Det är bäst att det blir rätsida på detta i Hovrätten, annars vet jag inte vad...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Bör man kolla upp Malou Lindblom's kontakter?

Hon är säkert med i samma Bridgeklubb som Monique.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fortfarande, det här måste ha med pengar att göra. Pengar som går direkt till rikskassan, eller JOs ficka. Så här många tjänstefel KAN väl inte vara rimligt såvida de inte är korrupta?


   
SvaraCitera

Oavsett om jag tycker att det var rätt att TPB åkte dit, så är jag för en omprövning. Oprofessionellt är vad det är.


   
SvaraCitera

OF 5:

adress finns på eniro[y]

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jävla korrupta piss-sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Fortfarande, det här måste ha med pengar att göra.

Man kan undra. Nu är detta ju inte avgörande ifall tingsrättens dom blir uppriven eller ej. Men om JO hade lagt sig i så hade det vägt tungt.


   
SvaraCitera

sikkos:

Är detta inte deras förbannade skyldighet att granska detta som är en såpass uppmärksammad och engagerande rättegång?

joo det e det fsn

Mawns:

Fortfarande, det här måste ha med pengar att göra. Pengar som går direkt till

Mawns:

JOs ficka

exact

SgtTatter:

Oavsett om jag tycker att det var rätt att TPB åkte dit, så är jag för en omprövning. Oprofessionellt är vad det är.

håller med

mjölk:

Jävla korrupta piss-sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera