Aviseringar
Rensa alla

Jobb! Letar efter ett...


Ämnesstartare

Hej!

Det är så att jag tog studenten i juni, har varit ute och letat efter jobb fast dock inte så himla mycket. Har letat lite på donken, klädbutiker osv.Dock var det bara 1 på donken jag sökte.

Jag har inte sökt på cafeér eller matbutiker osv. Vad finns det för jobb att ta när man har tagit studenten från sammhällsvetenskapliga programmet med inriktning ekonomi och har ingen direkt arbetslivserfarenhet?

Tack på förhand!


   
Citera
Ämnesstartare

Samhäll ger väll inte direkt så bred arbetsmarknad efter bara gymnasiet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ignorant:

Samhäll ger väll inte direkt så bred arbetsmarknad efter bara gymnasiet?

Nä, det stämmer. Fast finns det några jobb att ta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Nä, det stämmer. Fast finns det några jobb att ta?

Finns säkert, typ Donken, servitör, möjligtvis de som lastar varor i hyllorna på tex Maxi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ignorant:

Finns säkert, typ Donken, servitör, möjligtvis de som lastar varor i hyllorna på tex Maxi.

Frågan är väl om det är lätt att få jobb som servitör eller cafébiträde eller jobb på matbutik som Ica? Även om donken är ett jobb man klarar av heltid i 6 månader?[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Frågan är väl om det är lätt att få jobb som servitör eller cafébiträde eller jobb på matbutik som Ica? Även om donken är ett jobb man klarar av heltid i 6 månader?[shake]

Ingen aning tyvär, tror Maxi oftast tar in sina sommararbetare om de behöver nya.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JEAN MORENO:

Behöver du ett jobb?

HALLIK!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tusan oxå! Har fortfarande inte hittat mig något 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Tusan oxå! Har fortfarande inte hittat mig något 🙁

Ägd [blush]


   
SvaraCitera

Anura:

Nä, det stämmer. Fast finns det några jobb att ta?

Butiker och affärer kanske? Jag har med gått samhäll. Har städat, inventerat osv. Fast de finns inte många jobb inom affär och handler osv så det är kämpigt. Det är meningen att vi ska gå universitetet [cry]

Mitt förslag är att du går in på din kommuns hemsida, kollar på företag och så skickar du CV till de som verkar intressant och frågor om de behöver någon. Om man har tur så tar de en då om de behöver någon eftersom de kanske tycker det är jobbigt med arbetsförmedlingen eller nåt [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirvana:

Mitt förslag är att du går in på din kommuns hemsida, kollar på företag och så skickar du CV till de som verkar intressant och frågor om de behöver någon. Om man har tur så tar de en då om de behöver någon eftersom de kanske tycker det är jobbigt med arbetsförmedlingen eller nåt

har kollat på de sättet, men verkar inte fungera heller :S Mitt enda sätt är att ta Donken eller något tele- jobb [sad]


   
SvaraCitera

Anura:

Mitt enda sätt är att ta Donken eller något tele- jobb

Ditt enda sätt? Det tror jag inte! Eller bor du i världens håla och ska bo kvar?

Jag funderar på att försöka flytta till Sthlm, finns inget för mig här!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirvana:

Ditt enda sätt? Det tror jag inte! Eller bor du i världens håla och ska bo kvar?

Jag bor i Göteborg


   
SvaraCitera

Anura:

Jag bor i Göteborg

Håll koll på arbetsförmedlingens hemsida och gå runt o lämna cv, sök lagerjobb, städjobb, restaurangjobb, kundtjänst eller vad ni nu har för nåt. Finns ju andra snabbrestaurangen än mc donalds med!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirvana:

Håll koll på arbetsförmedlingens hemsida och gå runt o lämna cv, sök lagerjobb, städjobb, restaurangjobb, kundtjänst eller vad ni nu har för nåt. Finns ju andra snabbrestaurangen än mc donalds med!

har testat med arbetsförmedlingen men de finns ju ingen chans med det! Alla jobb blir ju tagna utav folk med mer erfarenhet och de flesta jobb där är mest sälj-jobb.


   
SvaraCitera