Aviseringar
Rensa alla

Jobb! Letar efter ett...


Ämnesstartare

Sam [crazy]


   
SvaraCitera

Anura:

Alla jobb blir ju tagna utav folk med mer erfarenhet och de flesta jobb där är mest sälj-jobb.

men en dag har man tur. Jag har sökt jobb som jag inte har erfarenhet och har fått komma ¨på intervju. Men det gäller att man söker dem. Det kan vara så att de kallar de 10 första som mailade som verkar bra på intervju och skiter o kollar de andra mailen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Vad finns det för jobb att ta när man har tagit studenten från sammhällsvetenskapliga programmet med inriktning ekonomi och har ingen direkt arbetslivserfarenhet?

Inga alls. [confused]


   
SvaraCitera

har du körkort?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirvana:

har du körkort?

Nope.


   
SvaraCitera

Anura:

Nope.

Inte jag heller.
Ne det finns inte mkt jobb. Man får antingen flytta eller ligga kvar o söka jobb o gå till jobbcoachen. nice life! eller så får man starta sitt eget företag.. Som regeringen så gärna vill att vi ungdomar gör fast vi är typ fattigast i hela sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirvana:

Ne det finns inte mkt jobb. Man får antingen flytta eller ligga kvar o söka jobb o gå till jobbcoachen. nice life! eller så får man starta sitt eget företag.. Som regeringen så gärna vill att vi ungdomar gör fast vi är typ fattigast i hela sverige.

denna regering är väldigt osympatiska. Så det är segt. Nåja, jag går dock i skola på deltid. Därför skulle jag behöva ett extrajobb där i mellan.


   
SvaraCitera

Anura:

denna regering är väldigt osympatiska. Så det är segt. Nåja, jag går dock i skola på deltid. Därför skulle jag behöva ett extrajobb där i mellan.

Okej jag gör inte ett skit.. Blir bara tröttare och tröttare och sover mer och mer. Tröttnat på promenader, nya maträtter, stickning och bakning och allt vad jag höll på med om dagarna...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirvana:

Okej jag gör inte ett skit.. Blir bara tröttare och tröttare och sover mer och mer. Tröttnat på promenader, nya maträtter, stickning och bakning och allt vad jag höll på med om dagarna...

det skulle jag aldrig klara. Varför tar du inte ett jobb på mcdonalds eller något sådant, tele-jobb?


   
SvaraCitera

Anura:

det skulle jag aldrig klara. Varför tar du inte ett jobb på mcdonalds eller något sådant, tele-jobb?

Vägrar att sälja min själ som telefonförsäljare. Dessutom vill jag inte hamna i helvetet!

Mc donalds skulle jag väl kunna söka jobb på. Men det är ju inte som att man "tar" ett jobb där. Det finns inte hur mkt jobb som hellst där, det är gruppintervjuer, intervjuer och övningar och sånt skit nån gång per år då man kan söka dit.

Dessutom är jag en bojkottare av Mc Donalds, har inte ätit där på tre år-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirvana:

Vägrar att sälja min själ som telefonförsäljare. Dessutom vill jag inte hamna i helvetet!

Va? Vad menar du? haha.

Nirvana:

Dessutom är jag en bojkottare av Mc Donalds, har inte ätit där på tre år-

Du behöver ju inte äta där. Du kan bara jobba och inte tänka på annat, det är pengarna och jobbet du är ute efter.

Nirvana:

Mc donalds skulle jag väl kunna söka jobb på. Men det är ju inte som att man "tar" ett jobb där. Det finns inte hur mkt jobb som hellst där, det är gruppintervjuer, intervjuer och övningar och sånt skit nån gång per år då man kan söka dit.

Då får du väl göra ditt bästa och visa engagemang, så att du ialla fall ger det en chans. Du kanske får det än att inte ens försöka.


   
SvaraCitera

Anura:

Va? Vad menar du? haha.

lura människor till att köpa nåt skit som de inte tjänar på.

Anura:

Då får du väl göra ditt bästa och visa engagemang, så att du ialla fall ger det en chans. Du kanske får det än att inte ens försöka.

Men jag vill inte jobba på snuskiga MC donalds[tard]

Och ja jag vet att du´tänker att då får jag skylla mig själv. Men just nu fokuserar jag på andra företag än mc donalds.

Det handlar inte heller bara om ett jobb och pengar.
Jag är inte den som sitter på en arbetsintervju och ljuger om att jag älskar mc donalds och att det är ett sånt framgångsrikt företag och blabla..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirvana:

Jag är inte den som sitter på en arbetsintervju och ljuger om att jag älskar mc donalds och att det är ett sånt framgångsrikt företag och blabla..

Det behöver väl du inte säga? Du får tänka till lite. Bättre med ett jobb än inget jobb alls? Du kan fortfarande leta på andra jobb så länge och det är oxå bra på cv:t om du har mcdonalds där och har erfarenhet därifrån. Bättre att få in en inkomst i månaden än inget alls. Och du borde ändå tänka till lite, om du inte har fått något jobb förr borde du fan ta de jobb du får. I alla fall till en början. Man får jobba upp sig helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirvana:

Men jag vill inte jobba på snuskiga MC donalds

Dumt att säga något sådant om du aldrig jobbat där innan


   
SvaraCitera

Anura:

Och du borde ändå tänka till lite, om du inte har fått något jobb förr borde du fan ta de jobb du får

Jag haft fem jobb sen jag tog studenten i juni. plus 2 jobb+ lång praktik.

Anura:

Dumt att säga något sådant om du aldrig jobbat där innan

Jag avskyr mc donalds som företag, hur ärligt är det då att försöka få jobb där?


   
SvaraCitera