Aviseringar
Rensa alla

Jobb på Äldreboende?!


Ämnesstartare

Har nån en anning om vart ja kan ansöka för deltidsjobb (helger o sånt) på Äldreboende? E de nån av er som jobbar där, jobbat lr känner till lite fakta.. nån hemsida där man kan skicka ansökan lr känner till nån lr flera Äldreboende i Stockholm som jag kan vända mig till?

PS. När det kommer till lön, nån som vet hur mycket man får per timme ungefär?

Tackar.. [bigcheers]


   
Citera

120 kanske?


   
SvaraCitera

på alla dessa frågor bör du kontakta kommunen du är intresserad av


   
SvaraCitera

Ring till olika kommunala äldreboende (går att hitta på hitta.se alt. eniro.se om man söker på "hemtjänst"). Det är inte så svårt att få jobb om man verkligen vill det. Inte många kräver att man är utbildad... säg bara att du vill fortsätta jobba inom det och vill ha erfarenheten. De behöver verkligen extrapersonal. Jag (mjälte) får cirka 99.40 kr i timmen, lägg på 12% semesterersättning, 18 kr efter kl 19 samt 60 kr på helger. Men jag vet många som får runt 92 kr/h... så jag är en av de lyckliga.
Säger mjälte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roslagsvatten AB:

på alla dessa frågor bör du kontakta kommunen du är intresserad av

skojaru lr?.. hur fan gör jag det ahah..?! hur kan dom hjälpa mig aså?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Ring till olika kommunala äldreboende (går att hitta på hitta.se alt. eniro.se om man söker på "hemtjänst"). Det är inte så svårt att få jobb om man verkligen vill det.

Okej låter bra.. tackar för det, får ja ba fråga vilka slags arbeten, rutiner du har, gör?


   
SvaraCitera

gentlemaen:

skojaru lr?.. hur fan gör jag det ahah..?! hur kan dom hjälpa mig aså?

eftersom varje kommun ansvarar för sin egna äldrevård så kan det variera kraftigt både när det gäller behov och lön skulle jag tro.


   
SvaraCitera

Det hjälper nog att inte vara kronisk dyslektiker.


   
SvaraCitera

gentlemaen:

kej låter bra.. tackar för det, får ja ba fråga vilka slags arbeten, rutiner du har, gör?

Jag jobbar på ett demensboende så de flesta äldre där kan man inte kommunicera eller så. Vi börjar morgonarna md att göra mackor. Sen går vi och väcker en efter en, delar ut medicin (jag får itne dela ut medicin för jag är inte delegerad). Vi ger dem frukost och sen får dem göra det dom vill. De flesta sitter ner bara, andra låtsas att dom kan läsa tidningen, andra pratar med låtsaskompisar, andra går runt, någon ser på tv osv. Sedan är det lunch, då ska dom äta lunch.. vissa får ma nhjälpa med maten btw. Dessutom ingår vissa äckliga moment, som att byta blöja. Vissa är enkla att byta blöja på, men vi har en alkoholdement som är jättesvår och jag ljuger inte när jag säger att han kasta bajs på mig en gång. Han bits, spottas, sparkas och drar hårt. Vi är alltid tre med honom. På en annan avdelning är det mycket lugnare, där klarar de flesta gamlingarna sig själva. Så då är det inte mycket att göra.. vi kanske bakar en kaka tillsammans, på kvällarna ser vi film eller ta promenad."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

men vi har en alkoholdement som är jättesvår och jag ljuger inte när jag säger att han kasta bajs på mig en gång. Han bits, spottas, sparkas och drar hårt. Vi är alltid tre

hahahahahaahahah... fyfan :P.. haha, men de e ändå okej jobb alltså, du behöver inte bryta ryggen av dig o får bra betalt, men jag e stundent så ja tänkte mer på såna kvällskift lr liknande, helger, lediga dagar.. men de e upp till dom vad ja kan jobba me o upp till mig att va intresserad av de hehe.. okej, tack för allt :))))


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Det hjälper nog att inte vara kronisk dyslektiker.

ursäkta? [bigcheers]


   
SvaraCitera

gentlemaen:

okej, tack för allt :))))

Nema problema.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

120 kanske?

mm låter najs =p efter skatt lr?? hahahaha [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Nema problema.

a naski si vidim [bigcheers]


   
SvaraCitera

gentlemaen:

a naski si vidim

da da. krv svoju za bosnu moju 😉


   
SvaraCitera