Aviseringar
Rensa alla

Jobb på teleperformance


Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Vad jag hört är det dock hyffsat lätt att få jobb inom äldreomsorg, som personlig assistent och liknande. Även förskolor behöver vikarier ibland och lönen brukar vara ganska bra där för ett deltidsjobb.

Oj, tror inte det är några jobb för mig. Är burgerking jobb bra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Oj, tror inte det är några jobb för mig. Är burgerking jobb bra?

Jag hade föredragit det över att jobba med teleperformance iaf.


   
SvaraCitera

Anura:

Borde jag ta jobbet?

prova! Det är väl inte dåligt för alla. Men stå på dig och ta ingen skit med utebliven lön eller något. Och se till att ha fest lön! Om det är rörlig lön så ta inte jobbet. Det är mitt råd iallafall.


   
SvaraCitera

Anura:

säger dem så hemska saker?

Jag har jobbat lite som telefonförsäljare, och ja, de är så otrevliga och säger åt en att man kan ta livet av sig mm. Andra är faktiskt trevliga. Ta jobbet så länge tills du hittar något bättre, det beror också helt på produkten du säljer, vissa produkter är lättare.

Går det bra för dig kan du tjäna mycket faktiskt.


   
SvaraCitera

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Även förskolor behöver vikarier ibland och lönen brukar vara ganska bra där för ett deltidsjobb.

Hos oss är vikariebanken full och stängd, så det är nog inte så lätt som man kan tro;) äldreomsorgen får bara alla som är utbildade till det. Det är då assistentjobb om man heter något som inte kräver utbildning/erfarenhet vilket är de flesta:)


   
SvaraCitera

oj vad jag är bra på att skriva och stava!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirvana:

Hos oss är vikariebanken full och stängd, så det är nog inte så lätt som man kan tro;)

Man behöver inte gå till en vikariebank. Skadar inte att knacka på hos närmaste förskola och kolla hos dem.

Nirvana:

Det är då assistentjobb om man heter något som inte kräver utbildning/erfarenhet vilket är de flesta:)

Det är det jag menar. Grundläggande saker som att städa, prata med dem osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Jag hade föredragit det över att jobba med teleperformance iaf.

varför då?


   
SvaraCitera

Anura:

Är det så? Har du jobbat där?

Nopes, men känner många som gjort det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

varför då?

Eftersom ett jobb där man mer jobbar fysiskt sliter mindre på en mentalt, och det som sliter på en mentalt är vad man tar med sig hem och försämrar en som person.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Nopes, men känner många som gjort det.

Hur länge hade du klarat burger - king då?


   
SvaraCitera

Anura:

Någon som jobbat där? Bra eller dåligt? Borde jag ta jobbet?

Beror på hur du är som person, visst det sliter rent mentalt men det gäller bara att lära sig att för dom man ringer är du ingen riktig person, på samma sätt som att du bara ringer ett nummer, inte en mänsklig person. Kan man bara lära sig att få spydigheterna man får höra att rinna av är det ett ganska trevligt jobb faktiskt. Som telefonförsäljare har man upp och nedgångar men känslan efter en riktigt lyckad dag eller ett svårt sälj är svårslagen, något man inte alls får på ett "vanligt" jobb.

Är du duktig kan du dessutom tjäna extremt mycket mer än ett "vanligt" jobb med fast timlön exempelvis burger king, och då kommer du få slita mycket mer.

Nirvana:

Och se till att ha fest lön! Om det är rörlig lön så ta inte jobbet. Det är mitt råd iallafall.

Jag skulle säga precis tvärtom, eller till en början kan det alltid vara bra med fast lön så man kommer in i det hela. Men dessa löner brukar vara väldigt låga så det är i princip meningslöst om du inte säljer. Däremot kan du tjäna riktigt mycket pengar om du kör bara provision. Det är sånt man inte tror att det går att göra innan man själv varit inne i telessalebranchen men jag har haft dagar då jag snittat över tusen kronor i timmen på ett jobb som en schimpans egentligen skulle klara av. Allt handlar om viljan och konsten att kunna övertala människor.

Så jag skulle verkligen rekommendera att dig att testa och framför allt inte ge upp bara för att det går dåligt till en början. Lär man sig bara hantera dom dryga kunderna är telefonförsäljning antagligen det bästa jobb man kan få utan utbildning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Är du duktig kan du dessutom tjäna extremt mycket mer än ett "vanligt" jobb med fast timlön exempelvis burger king, och då kommer du få slita mycket mer.

sliter jag mer som telefonförsäljare än vad jag gör på burgerking?


   
SvaraCitera

Anura:

Hur länge hade du klarat burger - king då?

Jag arbetar inte. Men vi kan vända på det och fråga hur bra du hade genomlidit latinsk grammatik.


   
SvaraCitera

Anura:

sliter jag mer som telefonförsäljare än vad jag gör på burgerking?

Nej nej, har du någon gång tittat bakom disken på burger king, dom stressar ju som djur. Som telefonförsäljare sitter du ju bara och ringer och kan ta pauser när du känner för det, vilar du mycket blir det lite pengar, kämpar du hårt blir det mycket pengar men du har fortfarande ett val och kan ta det lugnare på dagar när du känner dig trött.


   
SvaraCitera