Aviseringar
Rensa alla

Jobb


Marmdc
Ämnesstartare

Hej Vänner!

Det är så att jag har sen september varit timanställd hos en apotek. Jag var där och jobbade några timmar i november, december. I början på året (någon gång i februari och mars) frågan min "arbetsgivare" (vid tre tillfällen) mig om jag kunde komma förbi och jobba och jag kunde inte då, så jag svarade nej och varför jag inte kunde. Nu har hon inte hört av sig sen dess.  Det kan vara så att de kanske behöver hjälp, men nu under sommaren behöver jag ett jobb. Kan man höra av sig (på sms) och typ säga att man har varit upptagen under de senaste månaderna (har haft mycket i skolan) men att man nu under sommaren inte har så mycket och skulle därför kunna hjälpa till om det skulle behövas? Eller är det konstigt? 

Aja jättekonstigt kanske, men jag vet inte :/


   
Citera

Nej varför vore det konstigt? Det är ju bara att höra-efter om de skulle behöva hjälp under sommaren och att du är mycket mer eller helt tillgänglig då.


   
SvaraCitera

Värt ett försök tycker jag.


   
SvaraCitera
evene

Ring hon istället. Mer seriöst


   
SvaraCitera

Det är så det blir om man är timanställd.
Ringer de och man säger nej ofta så slutar de att ringa.

Ring och kolla istället för att smsa. Men det känns som om sommarvikarier är anställda redan då sådan brukar vara färdigt tills nu.


   
SvaraCitera
Marmdc
Ämnesstartare

Lav:
Det är så det blir om man är timanställd.
Ringer de och man säger nej ofta så slutar de att ringa.

Ring och kolla istället för att smsa. Men det känns som om sommarvikarier är anställda redan då sådan brukar vara färdigt tills nu.

Jo, jag förstår att det blir så om man säger nej ofta. Dock hade jag ingen möjlighet de tiderna jag blev frågad :/


   
SvaraCitera
Berit

Ring o hör men du borde söka andra jobb oxå just in case


   
SvaraCitera
Khalid

Du kan ringa till henne och fråga ! Kanske de behöver personal under sommaren ?


   
SvaraCitera
Marmdc
Ämnesstartare

Bra ide, juste jag är inte timanställd som vikarie utan de ringer mig om de behöver extra hjälp 


   
SvaraCitera