Aviseringar
Rensa alla

Jobb utan erfarenhet


Ämnesstartare

Högskoleintaget verkar skita sig så nu börjar man bli orolig för vart man ska få pengar från i höst [cry]

Är 19år, har ingen speciellt utbildning utan någon djuraffärsutbildning, har inte någon speciell erfarenhet utan några praktikplatser o sommarjobb i kommunen, är inte så service-minded och inte så jättesocial och rätt svag. Har inget körkort

Vad fan ska jag söka för jobb? [cry][sad] Är öppen för det mest jag klarar av det men typ telefonförsäljare går exempelvis bort eftersom min röst låter weird i telefon + och jag kan verkligen inte sälja saker [rolleyes] Har tänkt mig typ diskare, säljare, tidningsbud och brevbärare men sen tar min fantasi slut..

har fundederat på att gå och skriva in mig i arbetsförmedlingen igen för att få arbetslöshetsersättning, men är lite orolig för att de ska tvinga mig att söka jobb som jag verkligen inte klarar av eller är långt borta (har djur)


   
Citera
Ämnesstartare

Tickstart:

naw

Okej, skitsvag [blush]


   
SvaraCitera

McDonalds?


   
SvaraCitera

Lindis:

Okej, skitsvag [blush]

Haha [blush] Jag letar också jobb, jag är stark [sad]


   
SvaraCitera

Tickstart:

Jag letar också jobb, jag är stark

Du kan få jobb som städare hemma hos mig. (OBS: Låg lön.)


   
SvaraCitera

På posten, eller möjligtvis någon snabbmatskedja. Det finns många som tar in många arbetslösa ungdomar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

McDonalds?

Men dom vill väl bara ha personal som kan ge bra service, passar inte mig (eller snarare jag passar inte dom).. Städa, plocka undan och göra hamburgare är inge problem men jag har noll kassavana 🙁

Jag kanske kan få ett jobb som personlig assisten hos en av mammas kompisars barn, men vet inte hur ofta jag kommer kunna jobba som det och det känns inte som ett "riktigt" jobb på nått sätt.

usch vad jag verkar gnällig men min framtid är dyster just nu [cry]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Miuuw:

Du kan få jobb som städare hemma hos mig. (OBS: Låg lön.)

Ska jobba på nation i sommar (om de behagar ringa nån gång) för 36 kr i timmen, kan den bli lägre? [blush]


   
SvaraCitera

I en garderob? I en mataffär?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lindis:

Jag kanske kan få ett jobb som personlig assisten hos en av mammas kompisars barn, men vet inte hur ofta jag kommer kunna jobba som det och det känns inte som ett "riktigt" jobb på nått sätt.

Jag personligen jobbar inte just som personlig assistent.
Däremot jobbar jag med handikappade. Jag var först lite skeptisk till det, men efter bara några veckor så stortrivs jag.

Detta är bara över sommaren, men eftersom jag tydligen sköter mig så har jag fått förfrågan att bli någon sorts "vik:are" där. Jag stortrivs och överväger att lösa det för mig så att jag kan bli timanställd där.

Ge det en chans, och att du inte tycker att det är ett "riktigt" jobb håller jag verkligen inte med om. Det är ett jobb där du tar hand om en människa, och att jobba med människor är det bästa jobb du kan hitta!


   
SvaraCitera

Du kan jobba på mitt behandlingshem. När jag satt i tvsoffan och såg på frågesport med en i personalen och frågan var "Vad kallas havet som omger Nordpolen?" Så utbrast flicksnärtan glatt "Medelhavet" [smile]
[tard]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera