Aviseringar
Rensa alla

Jobba hemifrån?!


Ämnesstartare

Vad finns det? Telefonförsäljarjobb och marknadsundersökningar?

Tips på företag?!


   
Citera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

Suck

Och det tror du inte jag har gjort?! [crazy]


   
SvaraCitera

headswithroll:

Och det tror du inte jag har gjort?!

Och du trodde du skulle få bättre svar här? [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

Och du trodde du skulle få bättre svar här?

Kanske finns folk som har jobbat hemma här? Som har erfarenhet [surprised]


   
SvaraCitera

headswithroll:

Kanske finns folk som har jobbat hemma här? Som har erfarenhet

Good luck [y]
Varför vill du jobba hemifrån över huvud taget?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

Good luck
Varför vill du jobba hemifrån över huvud taget?

Tack! jag behöver inte jobba hemifrån 😛 ser det som ett alternativ eftersom att det är omöjligt att få ett "vanligt" jobb idag, speciellt när man är under 18. finns inte heller några telemarketing-företag där jag bor. man måste öppna olika vägar förstår du 🙂


   
SvaraCitera

headswithroll:

Tack! jag behöver inte jobba hemifrån 😛 ser det som ett alternativ eftersom att det är omöjligt att få ett "vanligt" jobb idag, speciellt när man är under 18. finns inte heller några telemarketing-företag där jag bor. man måste öppna olika vägar förstår du 🙂

Är under 18 och har haft flera jobb, så omöjligt är det då inte.. Men om du menar ett riktigt, livsförsörjande jobb, så nä. Skaffa en utbildning, för chansen är väldigt liten att man får ett bra jobb utan utbildning, om man tex inte är välsigt begåvad inom något ämne..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

Är under 18 och har haft flera jobb, så omöjligt är det då inte.. Men om du menar ett riktigt, livsförsörjande jobb, så nä. Skaffa en utbildning, för chansen är väldigt liten att man får ett bra jobb utan utbildning, om man tex inte är välsigt begåvad inom något ämne..

Då har du väl haft tur genom kontakter för ett bra, välbetalt jobb för 16, 17 åringar är omöjligt att få. Jag vill bara ha några extrapengar i månaden 😛 inga stora summor


   
SvaraCitera

headswithroll:

Då har du väl haft tur genom kontakter för ett bra, välbetalt jobb för 16, 17 åringar är omöjligt att få. Jag vill bara ha några extrapengar i månaden 😛 inga stora summor

Fast det stämmer inte. Är man villig att jobba hårt för det så är det långt ifrån omöjligt. Varför skulle ett företag anställa en lat okvalificerad minderårig när det finns massa arbetslösa vuxna ute som behöver jobben bättre? Det är inte meningen att barn ska jobba, det är därför det är svårt att få jobb, det är dem som är villiga att jobba hårdast som får dem.
Och angående de jobb som jag har haft, nej jag har inte jaft några kontakter alls. Jag har skaffat dem helt på egen hand.
Så jag tycker du har väldigt fel i ditt påstående [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

Så jag tycker du har väldigt fel i ditt påstående

Så är det där JAG bor i alla fall. Jag har haft praktiker och sånt men de har redan haft för många så jag har bara varit som reserv. Var ute redan i januari när jag skulle söka sommarjobb och jag lyckades inte få ett enda 🙂

beror HELT på hur stor stad man bor i. här går till och med 20-åringarna runt arbetslösa. Lågkonjunktur is the shit?!


   
SvaraCitera

Författare? Måste skriva nåt riktigt bra för att tjäna något men det kan dra in lite pengar..


   
SvaraCitera

sötnos:

Varför vill du jobba hemifrån över huvud taget?

Är du seriös? Vem jobbar inte hellre hemma än att pendla 5 timmar?


   
SvaraCitera

sylar:

Är du seriös? Vem jobbar inte hellre hemma än att pendla 5 timmar?

Hur många måste pendla fem timmar?
Och hur tråkigt blir det inte att bara sitta hemma helt osocial?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

Och hur tråkigt blir det inte att bara sitta hemma helt osocial?

Bara för att man sitter hemma och jobbar behöver man inte bli osocial. TÄNK flicka lilla 😛


   
SvaraCitera