Aviseringar
Rensa alla

jobba i Irland/skottland?


Ämnesstartare

Hej har ett tag varit riktigt sugen på att flytta till Irland eller Skottland och jobba! tänkte höra ifall av er har erfarenhet av detta, kanske någon som gjort det och kan berätta lite om det?

Eller kanske någon precis som jag är sugen på att göra det?
Tacksam för svar! 🙂


   
Citera

Dom är väldigt religösa i Irland och abort är olagligt.

Ta Skottland.


   
SvaraCitera

rocka_billy:

Eller kanske någon precis som jag är sugen på att göra det?

Skulle gärna flytta till Irland å vara där några år. då ska du jobba i Dublin det är irland hjärta säger ju många irländare där alla kända irländska musiker bor oxå!


   
SvaraCitera

Jag har ingen erfarenhet utifrån över huvud taget däremot delar jag dina drömmar. (kan kolla runt bland vänner om du vill ha ett konkret svar)

Dold text: Ska vi dela resväska?


   
SvaraCitera

är sugen på att flytta till skottland när jag hittar en bra arbetsgivare. finns ju nästan inget vackrare landskap.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lejonhjärta:

: Ska vi dela resväska?

haha aa shure 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YaBasta:

Skulle gärna flytta till Irland å vara där några år. då ska du jobba i Dublin det är irland hjärta säger ju många irländare där alla kända irländska musiker bor oxå!

jo självklart 😀 blir det Irland blir det självklart Dublin!


   
SvaraCitera

rocka_billy:

blir det Irland blir det självklart Dublin!

klokt val! har du tur då så kan du se The Dubliners på stan, eller Shane MacGowan[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YaBasta:

klokt val!

fast läst att det e ganska krångligt med irland innan man får börja jobba, man ska fixa nå pps nummer eller va de hette sen irländskt bankonto!


   
SvaraCitera

rocka_billy:

fast läst att det e ganska krångligt med irland innan man får börja jobba, man ska fixa nå pps nummer eller va de hette sen irländskt bankonto!

Okej[sad] om inte annat kan man ju jobba på dom dära färjorna som går från gbg till eng,scotland, och irland


   
SvaraCitera

Har bara jobbat i England (Newcastle). Irland ar trevligt, dock mycket religiost och dyrt!

Det ar viktigt med ett National Insurance number och ett UK bank konto vilket ar svart att skaffa om man inte har fast jobb och bostad. Forebereder man sig pa ratt satt sa gar det bra!


   
SvaraCitera