Aviseringar
Rensa alla

Jobba i Norge?


Ämnesstartare

Kräfta:

Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av att ha JOBBAt i NORGE. Exakt vad måste man fixa innan? Vet att man måste ha ett skattekort och ett norsk personnummer, är det något mer?

Jag har jobbat i Norge, det är lättare än vad man tror men en del små grejer man ska ha koll på, typ deklaration, sjukvård, skattekort, d-nummer eller norskt personnummer, boende regler osv. Men det är som sagt ganska enkelt att fixa allt. Kom över en site där du hittar all jobba i Norge info, jobb och boende. Kan kanske underlätta för dig.


   
SvaraCitera

Annars kan jag starkt rekommendera Nordjobb!


   
SvaraCitera

TRÅDEN ÄR ÖVER 1 ÅR GAMMAL!


   
SvaraCitera

Bajwa:

TRÅDEN ÄR ÖVER 1 ÅR GAMMAL!

Men av allmänt intresse, typ.


   
SvaraCitera

Schism:

Men av allmänt intresse, typ.

I så fall säger jag att man ska söka sommarjobb på Januari i Norge. Du får garanterat jobb 99,9%.


   
SvaraCitera
alinna

Jag vill få sommarjobbet från Sverige. Jag bor i Finland men jag vill flytta till Sverige i sommaren..
Jag vet Nordjobbet, men jag är inte 18år..


   
SvaraCitera

alinna:

Jag vill få sommarjobbet från Sverige. Jag bor i Finland men jag vill flytta till Sverige i sommaren..Jag vet Nordjobbet, men jag är inte 18år..

Hej Alinna

Min kusin, som då var under 18 år, ville flytta från utlandet till Sverige för att bo med min familj. Skatteverket sa nej och hänvisade till att det skulle bli problem med målsmän/förälder-relationerna till staten.

Jag antar att det skulle vara likadant för dig. Bor dina föräldrar eller målsmän i Finland är det stört omöjligt för dig att som minderårig flytta till Sverige... Tyvärr. Det är ju de som har ansvaret över dig.


   
SvaraCitera
alinna

jason:

Hej Alinna

in kusin, som då var under 18 år, ville flytta från utlandet till Sverige för att bo med min familj. Skatteverket sa nej och hänvisade till att det skulle bli problem med målsmän/förälder-relationerna till staten...osv

tack för hjälpen. kanske jag uppfinna något..


   
SvaraCitera