Aviseringar
Rensa alla

Jobba som telefonhora, yay or nay?


Ämnesstartare

Avatar:

Kan inte fatta vad problemet är. Blir din pojkvän avundsjuk om du spenderar tid med killkompisar eller ex-pojkvänner?

Jag försöker verkligen förstå vad problemet är, men det är svårt för mig. Omvänt så hade jag inte haft några som helst problem med det.

Han blir inte svartsjuk om jag hänger med andra killar. Viktigt att poängtera är att han ser sex som något ytterst exklusivt. Sex är något man gör med den man älskar. Jag försöker säga att mitt jobb inte skulle ha något med VÅRT sexliv att göra ... men vi verkar befinna oss på helt olika våglängder.


   
SvaraCitera

uppenbar:

Jag tycker inte om allt han gör, men jag skulle aldrig vilja stå i vägen för någonting han vill göra.

Ett förhållande handlar om att ge och ta. Och sen handlar det lite om vad det är för grej också. Hade varit en annan sak om du ville hoppa bungyjump eller något.

Annars kan man se det så här, hade du tyckt om ifall han var med i en porrfilm t.ex? Eller om han sov hos en tjej du inte kände och du inte var med?


   
SvaraCitera

tycker det verkar skitroligt, hade själv velat ha ett sånt jobb. gryphon har så jävla hög moral, det är hans problem... ge honom ett slag i huvudet eller nåt 😛


   
SvaraCitera

uppenbar:

han ser sex som något ytterst exklusivt. Sex är något man gör med den man älskar.

Ok.

Jag ser sex som ett sätt att "blow off steam", ingenting som man bara borde göra för man "älskar någon". Liksom anledningen till att folk har sex på fester och sånt är ju bara för att det är massa spänning i luften och att ha sex eh.. relieves some of that tension.

Människor och delfiner (tror jag det var) är de ända däggdjuren som har sex för njutning och inte endast för att föröka sig. Jag kan inte förstå folk som endast vill ha sex med folk dom älskar.

Fast har han en sån begränsad syn på sex så är det ju ett stort problem för din karriär. :p


   
SvaraCitera

uppenbar:

Det går kortfattat ut på att låtsas att jag är Amanda 16 år med blont hår och fast C-kupa, och ha telefonsex med folk som ringer.

Var medveten om att detta inte är tillåtet; det är inte olagligt, men alla större teleoperatörer i Sverige har skrivit under på att inte stödja sånt här. Därmed inte sagt att de precis har någon större koll...

uppenbar:

Han däremot ser det som en lightversion av prostitution

Kan inte säga att jag inte håller med honom delvis där. Dock ska det ju nämnas att jag finner det upp till var och en om denne vill prostituera sig - det finns ingen värdering i det som så.
Men jag kan absolut förstå att han tycker att det är jobbigt att du ska sitta och prata intimiteter med andra. Även den typen av "sexuell" aktivitet kan kännas som något man vill hålla med sin partner... Och även om inte du får ut något av det (annat än cash) så får ju dina kunder det.

uppenbar:

Jag behöver råd, jag behöver hjälp.

Ingen lätt situation. Tala med gripen och hör om det är okej att du testar ett par gånger? Dels så får du själv känna av hur det är och kan avgöra om du verkligen vill ha jobbet, och dels får du på ett kortsiktigt plan åtminstone in lite kulor (ordvits höhö).


   
SvaraCitera
KSENIA

Nice! Tjänar man bra på det där eller?

DeathOrGlory:

men egentligen bör vi inte dricka alls.

[chocked][chocked]


   
SvaraCitera

KSENIA:

[chocked][chocked]

Ifall vi tittar medicinskt på saken alltså. [no-no]


   
SvaraCitera

Avatar:

Människor och delfiner (tror jag det var) är de ända däggdjuren som har sex för njutning och inte endast för att föröka sig.

tänkte bara påpeka att det där inte är sant för fem öre.


   
SvaraCitera

DeathOrGlory:

Ifall vi tittar medicinskt på saken alltså.

Att dricka måttligt (alltså att dricka lite då och då) är inte skadligt för kroppen. Att dricka regelbundet är däremot skadligt.


   
SvaraCitera

Oväntad:

tänkte bara påpeka att det där inte är sant för fem öre.

Det stämmer i alla fall för människor. Folk har sex för njutjning och inte endast för att föröka sig. Annars hade du bara haft sex några få gånger hela ditt liv.


   
SvaraCitera

Avatar:

Att dricka måttligt (alltså att dricka lite då och då) är inte skadligt för kroppen.

Men det är fortfarande bättre att inte dricka alls.

Avatar:

Att dricka regelbundet är däremot skadligt.

Ja och det är precis vad båda jag och KSENIA gör.


   
SvaraCitera
KSENIA

DeathOrGlory:

Ifall vi tittar medicinskt på saken alltså. [no-no]

Tänkte väl[no-no]


   
SvaraCitera

DeathOrGlory:

Men det är fortfarande bättre att inte dricka alls.

Varför är det bättre att inte dricka alls?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avatar:

Fast har han en sån begränsad syn på sex så är det ju ett stort problem för din karriär.

Jag ser på sex ungefär som du gör det. Jag har haft tillfälliga sexuella kontakter innan jag träffade min nuvarande, och även det har varit jobbigt för honom. Sex ska man ha för att man vill det, sen om man är kär eller inte spelar mindre roll. Det är upp till var och en.

Om jag nu inte kan ta jobbet så känns det som att jag kommer sitta och storböla i flera veckor för att jag ÄNTLIGEN hade hittat något att sysselsätta mig med ... men det blev inte av. Jag kommer vara arg på min partner, se det som en rent ideologisk fråga och känna mig fångad. Hindrad. Även om beslutet ligger hos mig.

Stringburka:

Även den typen av "sexuell" aktivitet kan kännas som något man vill hålla med sin partner... Och även om inte du får ut något av det (annat än cash) så får ju dina kunder det.

Jag hade också tyckt att det var jobbigt om han hade telefonsex med någon annan, om hans hjärta och själ var med i det. Men om lilla norrlänningen Arne ringer och vill höra mig fejkstöna medan jag spelar Ms Röj på datorn ... så har jag svårt att förstå problemet.

Stringburka:

Ingen lätt situation. Tala med gripen och hör om det är okej att du testar ett par gånger?

Har gjort det, men även det känns för svårt för honom. "Gjort är gjort" typ.


   
SvaraCitera

KSENIA:

Tänkte väl

[cheers]

Avatar:

Varför är det bättre att inte dricka alls?

Eftersom att små mängder lätt kan leda till större mängder.


   
SvaraCitera