Aviseringar
Rensa alla

Jobba utan erfarenhet?


Ämnesstartare

Jag har gått 3-årigt gymnasium men inget mer. Nu bor jag hemma fortfarande men måste försörja mig på nåt sätt. Jag vill helst jobba med människor men vart kan man jobba om man inte har nån erfarenhet..?


   
Citera
Ämnesstartare

vad läste du på gymnasiet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sam-sam, så det är inget yrkesförberedande..


   
SvaraCitera
blum
 blum

telefonjobb, kiosk, snöskottare, affärsbiträde om man har tur, tidningsutdelare, säljare på gatan för typ BRIS etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Prostitution


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet en tjej som jobbar på gina tricot nu.


   
SvaraCitera

Jag tycker det är roligt när folk säger att de vill "jobba med människor" för det säger liksom ingenting överhuvudtaget.

Hur som helst, det är bara börja med standardställena - burgarhak, matbutiker och möjligtvis detaljhandeln rent generellt om du är tillräckligt "hipp" för att t.ex. jobba i en klädbutik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bellstar:

sam-sam

Vi samare är fucked 4-ever. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

"jobba med människor"

+ att det bara är tjejer som vill det. ofta tjejer som inte har så storslagna framtidsplaner. finns en koppling


   
SvaraCitera

Dear Madame:

+ att det bara är tjejer som vill det. ofta tjejer som inte har så storslagna framtidsplaner. finns en koppling

Tycker det måste vara en ganska marginaliserad grupp yrken som faller in under att inte jobba med människor på nåt sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lindblom:

telefonjobb, kiosk, snöskottare, affärsbiträde om man har tur, tidningsutdelare, säljare på gatan för typ BRIS etc.

Jag ska fundera på det..låter helt okej faktiskt.

Floppsen:

Prostitution

åh tack för tipset 😉

Penstrokes:

Jag tycker det är roligt när folk säger att de vill "jobba med människor" för det säger liksom ingenting överhuvudtaget.

Att stå i en butik ser inte jag som att jobba med människor, fast det är det ju också..jag menar typ sjukhus och "liknande."

Penstrokes:

Hur som helst, det är bara börja med standardställena - burgarhak, matbutiker och möjligtvis detaljhandeln rent generellt om du är tillräckligt "hipp" för att t.ex. jobba i en klädbutik.

Jag kan inte jobba i en klädbutik, är inte tillräckligt hipp..

respons:

Vi samare är fucked 4-ever.

[tired]


   
SvaraCitera

bellstar:

Att stå i en butik ser inte jag som att jobba med människor, fast det är det ju också..jag menar typ sjukhus och "liknande."

Ptja, då är det bara anmäla sig hos kommunen/landstinget/what-have-you och säga att du kan tänka dig att vikariera inom äldreomsorg etc. Eller eh, det behöver väl inte vara så enkelt överallt, men det var det där jag växte upp i alla fall. Förr eller senare fick man ett samtal.

bellstar:

Jag kan inte jobba i en klädbutik, är inte tillräckligt hipp..

Du är i gott sällskap. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bellstar:

[tired]

Gnäll du ba.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

Ptja, då är det bara anmäla sig hos kommunen/landstinget/what-have-you och säga att du kan tänka dig att vikariera inom äldreomsorg etc. Eller eh, det behöver väl inte vara så enkelt överallt, men det var det där jag växte upp i alla fall. Förr eller senare fick man ett samtal.

Okej 🙂

Penstrokes:

Du är i gott sällskap.

mm[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

Tycker det måste vara en ganska marginaliserad grupp yrken som faller in under att inte jobba med människor på nåt sätt.

Ja. Kan faktiskt inte komma på ett enda yrke där man är helt ensam.

bellstar:

Att stå i en butik ser inte jag som att jobba med människor, fast det är det ju också..jag menar typ sjukhus och "liknande."

Du kan ju jobba på ett äldrevårdshem eller psykhem.


   
SvaraCitera