Aviseringar
Rensa alla

Jobba utomlands efter gymnasiet, tips tack.


Ämnesstartare

Hej
Jag funderar på att försöka resa bort från den vanliga vardagen ett tag och försöka på livet utomlands, t.ex. Australien eller möjligen USA ett år eller så, men har svårt att komma igång och behöver lite tips på vad man kan jobba med. Ifall någon varit med om något liknande så uppskattar jag verkligen ifall denne kan berätta lite om sin upplevelse och kanske hur man går till väga för att lyckas fly tråk-Sverige.

MvH Jonney


   
Citera

Yääää, trippelpost!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Japp, det laggade lite så jag tryckte typ 1000 ggr på post knappen... tji fick jag 😛


   
SvaraCitera

Jonneyboy:

Japp, det laggade lite så jag tryckte typ 1000 ggr på post knappen... tji fick jag 😛

Välkommen till internet.

Hur som helst, snacka med din studievägledare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mm, det kanske är ett bra sätt... vore ju så djävla gött att slippa familjen och göra ett miljöbyte för en gångs skull [bigsmile]


   
SvaraCitera

Vet att det är en del pappersarbete iaf 🙂 Fast var har du för planer? Ska du jobba eller plugga? Var hade du tänkt bo? Möjligheter kan du ju diskutera på "resforum" eller prata med SYV om du hade tänkt plugga eller så ^_^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade tänkt att jobba lite, som en paus från plugget innan man hoppar på nästa tåg på kunkapsrälsen... Jo, ska söka runt lite på nätet, har redan letat lite, men det finns så fruktansvärt mkt att välja på [surprised]

Tänkte kanske att någon annan har ngra erfarenheter som de kan dela med sig av 😀


   
SvaraCitera

Ska du till Australien har du goda chanser att få ett restaurang jobb då svenskar har bra rykte där nere. Okej att du får en halvdålig lön men efter ett tag kan du byta upp dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har hört att många flyttar till England och Irland för att jobba på pubbar och det har gått bra! Antar att man kan jobba i bar på andra ställen också, brukar finns sånna jobb!


   
SvaraCitera

Men du får räkna med dålig lön & ännu sämre anställninsvillkor. Sverige är ett paradis i jämförelse med många andra länder.


   
SvaraCitera

Det finns ju alltid jobb inom service branschen. Kontakter är bra att ha. Kolla runt på nätet, på olika städers arbetsförmedlingar, som du kan söka.

Jag sökte jobb i Tyskland, fick det, det kom upp helt slumpvis i tidningen, så det kan även förekomma där. [smile]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera