Aviseringar
Rensa alla

Jobbhjälp!


Ämnesstartare

Hey

Jag är 19 år, gick nyligen ut gymnasiet där jag pluggade Restaurang, fick dock inget slutbetyg pga massa frånvaro i slutet.

Jag är nu arbetslös och inser att man kanske skulle tänkt till lite när man valde gymnasie, för restaurang är inte min grej.

Min fråga till er är, vad finns det för arbeten som inte ställer några speciella krav för att man ska få anställning, yrkesutbildningar som är ganska korta och som man kan få ett bra fast jobb när man är klar, i det stora hela . Vad kan jag göra?

Lite lost just nu så vänder mig till er, tack på förhand!


   
Citera

Ring alla anläggare, hantverkare, elektriker och VVSare du kan hitta och försök få en tjänst som lärling.


   
SvaraCitera

Gick du ett program i tre år och inser efteråt att det inte var din grej? Och ett yrkesprogram dessutom... [shake]


   
SvaraCitera

sälj knark


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:

Gick du ett program i tre år och inser efteråt att det inte var din grej? Och ett yrkesprogram dessutom..

Ja det är rätt stor skillnad, i skolan fick vi driva ett världshus tillsammans med klasskompisar, det var kul. Sen kommer man ut i arbetslivet och möter enbart stressade otrevliga juggar etc, med dessutom pissbetalning.


   
SvaraCitera

finns ju massa yrkesutbildningar för plattsättare, byggarbetare etc. bättre du kommer på vad du vill göra innan du slänger dig på en sådan utbildning dock.

finns ju jobb du kan få ändå, typ på ica/ mc donalds/städare


   
SvaraCitera

Själv sitter man i samma båt lite grann, fast ändå inte.. Jag hoppade av efter första året.. Kan inte påstå att jag har varit speciellt aktiv i mitt arbetssökande..

Utan att det känns jävligt ologiskt att få tag på arbete.. Till och med en stor del av folket med treårig gymnasieutbildning kommer ut och har det tufft att få tag på arbete.. WTF liksom!

Sluta tillverka ungar era jävlar! Förhoppningsvis går allt fler i pension snart!


   
SvaraCitera

teddeftw:

Vad kan jag göra?

förskolor behöver alltid vikarier också. De kollar inte ens på cv.


   
SvaraCitera

S3ON:

Till och med en stor del av folket med treårig gymnasieutbildning kommer ut och har det tufft att få tag på arbete.. WTF liksom!

Kanske för att en gymnasieutbildning i princip inte är något värd ute på arbetsmarknaden.


   
SvaraCitera

passaro:

Kanske för att en gymnasieutbildning i princip inte är något värd ute på arbetsmarknaden.

Så vad är värt, tidigare erfarenheter?


   
SvaraCitera

S3ON:

Så vad är värt, tidigare erfarenheter?

Och vidareutbildning [wink]


   
SvaraCitera

Pickaboo:

Och vidareutbildning [wink]

Inte fan behövs det högskoleutbildning för att få jobba i köket på Mc Donalds.. Brist på arbeten är det. För många människor i landet..

Antingen måste vi minska invandringen, minska produktionen av ungar.. Slänga ut gamla gubbar och kärringar som arbetar fast att de har passerat 65 år..

Eller så måste fler ta initiativ till att starta egna företag.. Landet kommer bli som ett jävla USA.. [sad]


   
SvaraCitera