Aviseringar
Rensa alla

Jobbhungrig men arbetslös. Mår skit!


Förvirradknug:

Jag är så sjukt sugen på att jobba. Tjäna pengar, skaffa lägenhet, komma från familjen och äntligen ha något att göra om dagarna.

Spamma bemanningsföretagen, Manpower etc. En kompis gjorde det och fick jobb tillslut. Ring varje dag ;>


   
SvaraCitera

Du kanske kan studera? Det är ju inget jobb men det är iaf en sysselsättning som kan leda till jobb.[smile]


   
SvaraCitera

Alltså UT OCH SÖK istället för att sitta och gnälla om att "det inte finns några jobb". Det FINNS jobb, du får söka mycket.

Jag sökte kanske 30 jobb nyss och 3 hörde av sig, det är bra. Det var två matbutiker och ett telefonförsäljarjobb. Du är ju i princip garanterad jobb på en snabbmatsrestaurang om du vill plåga dig själv lite, åtminstone några månader? Då får du meriter iallafall.


   
SvaraCitera

Vet hur det känns. Tack och lov fick jag jobb sedan, men att det var måttligt kul att vara arbetslös kan jag ju lugnt hålla med om. Man får försöka hålla det ifrån sig så mycket man kan och inte ta det personligt, och fortsätta så gott man kan med jobbsökandet. Jobbsök, om man gör det ordentligt, är ju ungefär lika kul som att dricka smält glas - men det måste göras, och det är det enda som hjälper. [sad] Om man inte kan tänka sig att plugga litegrann förstås.


   
SvaraCitera

jag skulle dragit utomlands! 😀 är mkt lättare att få jobb där + man får en sjukt rolig upplevelse 😀


   
SvaraCitera

addictive:

jag skulle dragit utomlands! 😀 är mkt lättare att få jobb där + man får en sjukt rolig upplevelse 😀

faktiskt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förvirradknug:

Någon mer som VERKLIGEN vill jobba men "får inte" pga att det inte finns några jobb?
JAG MÅR SÅ SJUKT DÅLIGT AV DETTA! Någon som känner samma? 🙁

Mm, samma här...söker jobb varje dag men hör inget från nån så det ser mörkt ut just nu. Har bara varit arbetslös i 2-3 veckor men mår ändå skit av det.


   
SvaraCitera

Utbilda dig till något inom vården. Det behövs i stort sett alltid vikarier till allt och går du tillräckligt länge så lär du bli erbjuden fast anställning (tog mig ett halvår för månadsanställning, sen ytterliggare ett år för fast anställning)


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera