Aviseringar
Rensa alla

Jobbig biverkning av Absolut Torr.


Ämnesstartare

Hej!

Jag använde absolut torr förra veckan. Tror jag överdoserade lite grann. Fick först en kraftig rodnad, blev lite känslig. Därefter övergick rodnaden till en brunaktig nyans som har suttit i i 4 dagar. Jag undrar om någon annan har drabbats av detta, om det är övergående alternativt vad jag kan göra för att få bort det samt om det är nödvändigt att uppsöka läkare.

Tacksam för seriösa svar.


   
Citera

Absolut Torr låter inte effektivt. [chocked]


   
SvaraCitera

Sacru:

Därefter övergick rodnaden till en brunaktig nyans som har suttit i i 4 dagar.

[chocked]

låter hemskt...
antar att huden är torr, så smörj in den med lotion. fast förstår inte varför den blivit brun...


   
SvaraCitera

wow man kanske kan använda det som BUSdå


   
SvaraCitera

Jag använder Absolut torr, och den enda nackdelen jag har hört om är att det svider, vilket jag dock aldrig varit med om att den gjort.. Antingen är din hud alldeles för känslig, den är ju faktiskt ganska stark! Eller så kanske du är allergisk mot något i den... Det bruna kanske uppstått pga friktion eller något? [shake]


   
SvaraCitera

Låter konstigt att det har blivit brunt, har aldrig varit med om nåt sånt. Kanske nån allergisk reaktion? Låter inte bra i alla fall [sad]
Har bara varit med om att det svider som tusan om man inte har varit helt torr under armarna innan man applicerade det.


   
SvaraCitera

de svider otroligt mycket för mig iaf, brukar använda aloe vera (?) kräm det brukar hjälpa ;3


   
SvaraCitera

Du får inte ha rakat dig under armarna på minst två dagar, står det väl på förpackningen iaf.


   
SvaraCitera

Sacru:

Därefter övergick rodnaden till en brunaktig nyans som har suttit i i 4 dagar.

är du torr också? i huden alltså?

använd försiktigt en scrubkräm, och smörj in med ngn hudkräm eller så efter. Och sluta med absolut torr. Har du extrem svettning, ring hudmotagningen så kan du prata med dem om alternativa behandlignar. Tex botox, du får ett par injektioner under huden, sen svettas du knappt alls på 6 månader. Inget svidande, ingen torr hud, inga missfärgningar.


   
SvaraCitera