Aviseringar
Rensa alla

Jobbig kill(vän)


Dunno
Ämnesstartare

Hej, det är så att jag har en killkompis elr aa vet inte om jag kan kalla han för kompis för han e så jävla dryg. Han ska vara min bästavän men han beter sig så förjävligt! Han trackar ner på mig så fort han får chansen och idag var vi ute med klassen (jag går i 8an) och på bussresan på vägen hem så satt han i princip o snacka skit om mig med några av de andra om att "aa du e så dålig på att dölja när du typ kollar på någon du tycker e snygg. Du liksom kollar på den o samtidigt viskar högt" du e så dum osv. Asså jag blir så jävla arg o ledsen inombords men jag vågar ej säga till, asså jag har tänkt så många gånger på o bara skrika rakt ut t honom: "Men ge dig för fan!!!" men det har aldrig hänt :/ Jag har typ jämt varit den där tjejen som inte vågar säga till och sånt men asså de e så jobbigt o jag känner liksom att jag ej vill gå till skolan imorgon för på bussresan på vägen hem sen när vi var framme och jag skulle av så krama jag bara en av mina tjejkompisar (hon hade också varit lite dryg o hängt på honom när han snacka skit men inte alls lika mkt som han) o sen sa han "jaha får inte jag någon kram" o jag bara kolla på honom o gick. O sen kan jag tänka mig att det blev mer skitsnack efter det eftersom att de satt kvar på bussen. Asså jag blir så jävla arg över det här o de e inte bara jag utan han kan vara så dryg mot andra också men mest mot mig känns det som. O jag vet att om jag typ säger till han "Asså du var fett dryg idag o jag blev faktiskt fett ledsen över det du gjorde" så kommer han bara "vad har jag gjort?" o leka oskyldig osv o typ bli arg på mig o ge mig skulden för allt o när han e arg på någon e han så jävla dryg o de e ännu värre o då kmr det bara sluta med att jag får säga förlåt (fast jag inte gjort ett skit) o aa sen händer samma sak igen....:(

Har ni några tips på hur jag kan handskas med det här? Är så tacksam för svar för vill verkligen inte att det ska vara såhär 🙁 

Jusste glömde o lägga till att skulle jag bete mig sådär mot honom så skulle han bli så jävla arg direkt asså man får inte säga ett skit till honom men när han säger till någon annan nejmen då e de ju helt okej!!! -,-


   
Citera

skit i honom bara

=)


   
SvaraCitera

Dunno: Har ni några tips på hur jag kan handskas med det här? Är så tacksam för svar för vill verkligen inte att det ska vara såhär 🙁

Våga säga ifrån. Han har nog problem som gör att han klankar ner på andra, vilket inte rättfärdigar hans beteende. Prata med din mentor om det så att hen tar upp det med killen också. Berätta hur du känner och mår då.


   
SvaraCitera
Dunno
Ämnesstartare

Xisco:

Våga säga ifrån. Han har nog problem som gör att han klankar ner på andra, vilket inte rättfärdigar hans beteende. Prata med din mentor om det så att hen tar upp det med killen också. Berätta hur du känner och mår då.

Det du skriver är väldigt sant men grejen är att tar jag upp det med min mentor så kommer ju min "kompis" få reda på att nån berättat det för min mentor o får han reda på att det är jag så blir det ganska jobbigt :/ Men asså ibland kan han vara helt normal o snäll o rolig o allt men sen kommer de vissa gånger då han bara blir heeeelt som jag beskrev ovanför.


   
SvaraCitera

Dunno: Det du skriver är väldigt sant men grejen är att tar jag upp det med min mentor så kommer ju min "kompis" få reda på att nån berättat det för min mentor o får han reda på att det är jag så blir det ganska jobbigt :/

Det är det som är tanken.
Att han ska veta det. Så att han förstår att det han gör skadar dig. Inte är schysst mot dig.


   
SvaraCitera
Dunno
Ämnesstartare

df rqp:
skit i honom bara

=)

De e ett bra förslag som jag gärna skulle vilja använda men de e bara han o en annan tjej som jag typ är vän med i min nya klass. Alltså våran gamla klass (7a) splittrades o då hamna jag med han o en annan tjej o jag vet inte vems sida tjejen tar så då blir jag typ ensam i den klassen :/ Men de finns 3 andra som gick i min gamla klass o en tjej som jag är väldigt bra vän med så skulle jag komma med henne så skulle det kännas bättre men jag vill ändå hellre gå i den klassen jag går i nu för den är lugnare men få henne o också börja här men de går typ ej 🙁


   
SvaraCitera
Dunno
Ämnesstartare

Xisco:

Det är det som är tanken.
Att han ska veta det. Så att han förstår att det han gör skadar dig. Inte är schysst mot dig.

Mm jag vet, funderar på att skriva till honom nu hur jag tycker att det känns när han håller på så men asså på sms kan han vara snäll men sen i skolan e han säkert skitkall :/


   
SvaraCitera

På ett sätt kan dom där kommentarerna vara helt okej om man har ett uttalat eller ej uttalat agreement om att ni jävlas lite fram och tillbaks men nu verkar inte det vara fallet. Du har inte sagt till säger du för att du inte vågar men jag tycker ändå en normalempatisk människa borde märka av om du känner dig obekväm med det. Prova att prata med honom även om det verkar jobbigt as fuck.


   
SvaraCitera
Dunno
Ämnesstartare

dazed:
På ett sätt kan dom där kommentarerna vara helt okej om man har ett uttalat eller ej uttalat agreement om att ni jävlas lite fram och tillbaks men nu verkar inte det vara fallet. Du har inte sagt till säger du för att du inte vågar men jag tycker ändå en normalempatisk människa borde märka av om du känner dig obekväm med det. Prova att prata med honom även om det verkar jobbigt as fuck.

Exakt, visst de okej o kanske klaga på varandra once i while men han går verkligen över gränsen o om jag sätter i lurarna i öronen när han sitter o snackar skit för ja ej pallar höra så tycker jag de ger ett ganska stark signalament att jag ej tycker de e kul. O ska försöka snacka med han men går det ej så byter jag klass. Tack för svar!


   
SvaraCitera

Låter som om han bara jävlas med dig, skit i om han blir arg tillbaka. Det kan väl knappast  bli värre? Om han kallar dig dum osv så är det bara att säga "smartare än dig iallafall ditt kioskmongo". Sen om han blir arg så är det hans problem. Folk är dryga i den där åldern, sen finns det vissa som faktiskt kan behärska sig och då blir det dem som blir utsatta. Vet hur det är med att inte våga säga tillbaka, men innan du träffar honom så är det bara att tänka igenom vad du ska säga. Verkar som om du redan vet vad han svarar så då är det bara att skrida till verket! Tror inte det hjälper om du bara blir arg, då kan han se det som roligare. Hoppas det löser sig för dig 🙂


   
SvaraCitera

säg nu skärper du dig annars hejdå..


   
SvaraCitera

Här är lite saker du kan kalla honom också: Kebabssvarvare, IQ-befriad, Rakad pungråtta med löss, Mähä, Strumpätare, pissluffare, tandpetare, tanttjusare, morfar-homo osv 🙂


   
SvaraCitera
Dunno
Ämnesstartare

EmmaEminem:
Låter som om han bara jävlas med dig, skit i om han blir arg tillbaka. Det kan väl knappast  bli värre? Om han kallar dig dum osv så är det bara att säga "smartare än dig iallafall ditt kioskmongo". Sen om han blir arg så är det hans problem. Folk är dryga i den där åldern, sen finns det vissa som faktiskt kan behärska sig och då blir det dem som blir utsatta. Vet hur det är med att inte våga säga tillbaka, men innan du träffar honom så är det bara att tänka igenom vad du ska säga. Verkar som om du redan vet vad han svarar så då är det bara att skrida till verket! Tror inte det hjälper om du bara blir arg, då kan han se det som roligare. Hoppas det löser sig för dig 🙂

Skönaste due 😉 Funderar faktiskt på att hoppa av skolan elr börja på en annan för asså nånting har hänt 🙁 Vet ej vad men känner mig fett utanför o har inget o säga när jag e med mina "vänner" i skolan. Vi e 6 stycken som hänger tillsammans (3 går i 8b o jag o 2 andra i 8c) o asså i 7an var allt bra, jag kunde snacka med de o hade saker o säga men nu asså nej de går inte o vill bara hem o att dagen ska ta slut o kände aldrig så i 7an 🙁 O de bara hittar saker som e dåliga om mig o säga o asså jag vill dö.


   
SvaraCitera
Dunno
Ämnesstartare

den_fete:
säg nu skärper du dig annars hejdå..

Aa hejdå världen säger jag snart 🙁


   
SvaraCitera

Dunno:

Skönaste due 😉 Funderar faktiskt på att hoppa av skolan elr börja på en annan för asså nånting har hänt 🙁 Vet ej vad men känner mig fett utanför o har inget o säga när jag e med mina "vänner" i skolan. Vi e 6 stycken som hänger tillsammans (3 går i 8b o jag o 2 andra i 8c) o asså i 7an var allt bra, jag kunde snacka med de o hade saker o säga men nu asså nej de går inte o vill bara hem o att dagen ska ta slut o kände aldrig så i 7an 🙁 O de bara hittar saker som e dåliga om mig o säga o asså jag vill dö.

Om du verkligen är inne på att byta så tycker jag att du ska passa på nu när terminen just har börjat. annars kan det bli för sent. Om dem bara säger en massa dåliga saker om dig så tror jag inte att dem riktigt är dina "vänner". Finns det inga andra? Kan ju försöka börja umgås med några andra som nog är mycket trevligare. När ni kanske har nå grubbarbete så kan man börja prata med någon. 


   
SvaraCitera