Aviseringar
Rensa alla

Jobbig morsa


Ämnesstartare

Jag är 19 år bir fortfarande hemma då jag ändå inte har någon ekonomi. Men jag hatar när mamma går in på mitt rum när jag inte är hemma, läser min dagbok å sen börjar skricka på mig för jag är självmordsbenägen och att jag ska söka hjälp vilket jag har gjort men förvärrade bara allt men det gör mig ledsen att hon ska gå in på mitt rum sen har vi städdagar där hon inspekterar mitt rum iså hittar hin något som är hennes som hon gett till mig å ba detta är ju mitt å sen börjat skrika för man inte dammat en del av sin hylla, varje gpng gråter jag för orkar inte allt tjat att jag är värdelös och måste växa upp annars kommer jag inte få flytta hemifrån eller klara av det jag vet inte vad jag ska göra hatar att bo här för jag vill ha mitt privatliv för mig själv. 


   
Citera

Du har ju redan skapat en tråd samma sak?  https://ungdomar.se/forum/thread/jobbig-morsa-ett  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Little-Traci:
Du har ju redan skapat en tråd samma sak?  https://ungdomar.se/forum/thread/jobbig-morsa-ett  

Nej inte riktigt samma då va de att hon är överbeskyddande nu är det att hon mer tränger sig in i mitt privatliv 


   
SvaraCitera
L Y S

Ananaspajen1: Jag är 19 år bir fortfarande hemma då jag ändå inte har någon ekonomi. Men jag hatar när mamma går in på mitt rum när jag inte är hemma, läser min dagbok å sen börjar skricka på mig för jag är självmordsbenägen och att jag ska söka hjälp vilket jag har gjort men förvärrade bara allt men det gör mig ledsen att hon ska gå in på mitt rum sen har vi städdagar där hon inspekterar mitt rum iså hittar hin något som är hennes som hon gett till mig å ba detta är ju mitt å sen börjat skrika för man inte dammat en del av sin hylla, varje gpng gråter jag för orkar inte allt tjat att jag är värdelös och måste växa upp annars kommer jag inte få flytta hemifrån eller klara av det jag vet inte vad jag ska göra hatar att bo här för jag vill ha mitt privatliv för mig själv.

Hej, hon är nog bara orolig för dig men hon hanterar det på ett dåligt sätt. Du har däremot rätt till ditt privatliv, det är respektlöst av henne att läsa din dagbok.

Vad har du fått för hjälp hittills för de psykiska problemen? Ibland behöver man byta terapeuter/terapivarianter/medicin innan man hittar det som passar bäst för en själv. Tyvärr är psykvården idag mycket "trial and error" där man måste testa sig fram innan man hittar det som fungerar.  


   
SvaraCitera