Aviseringar
Rensa alla

Jobbiga, störda drömmar.


ickus
Ämnesstartare

På senaste har jag haft väldigt störda drömmar, drömmar som man i vanliga fall inte har.

Först trodde jag att jag skulle få mindre drömmar över huvud taget med tiden, när jag blev vuxen. Men detta hände förståss inte...

Jag får istället väldigt störda drömmar som chokerar mig och ger mig väldig ångest. Dessa drömmar handlar oftast om min bror som avled 2004, men också om andra familjemedlemmar.

Dessa drömmar är oftast sexuella. I dessa drömmar hugger de sig själv med kniv, blottar sig, har sex med varandra, blir våldtagna eller förvandlas till hemska monster.

Detta är så otroligt svårt för mig att se och prata om. Det är så svårt att se sin döda bror på det viset, se sin mamma sådär. Är det något man kan göra för att stoppa detta? Som tex. när man tänker på något innan man somnar så ökar man chansen att drömma om det, fast reverse?

Ursäkta för stökig tråd. Det är svårt att organisera meningarna, men jag hoppas ni förstår vad jag menar.


   
Citera
ickus
Ämnesstartare

Har suttit och samlat mig ett bra tag för att skriva denna tråd.


   
SvaraCitera

Vet inte om man får uppmana till lagbrott här Driver inte nu, på riktigt alltså.


   
SvaraCitera
ickus
Ämnesstartare

Semi:

Driver inte nu, på riktigt alltså.

Jag brukade röka mycket förr men har slutat nu. Har en stor beroenderisk också så jag är försiktig.


   
SvaraCitera

Semi:

Vet inte om man får uppmana till lagbrott här

Såklart är det förbjudet... och det vet du förmodligen.


   
SvaraCitera

Jag brukar ha liknande drömmar lite då och då. Värsta är ju att det finns inte så mycket man kan göra för att kontrollera vad man drömmer. Fast för mig brukar det hjälpa att tänka och fokusera på något positivt och ha på tv:n och lyssna på rösterna när jag ska sova. Brukar hjälpa för mig iaf.


   
SvaraCitera

<tycker ej att dina drömmar verkar störda.


   
SvaraCitera

Har drömt om döda släktingar, så att allt har blivit riktigt förvirrat.. Har trott att de lever när jag vaknar o.s.v. Men att de skär sig själva och sånt där, nope..


   
SvaraCitera

Har också problem med psykiskt våldstagande drömmar, löser det genom att inte minnas dem


   
SvaraCitera

Våra drömmar ventilerar saker ur vårt undermedvetna och behöver ju inte alltid betyda just det man drömmer utan kan också vara metaforer. Tycker att du ska söka någon att prata med.


   
SvaraCitera

Håller med isola.

Även om det kan vara jävligt obehagligt. Jag har också en del skit grejer i drömmarnas värld. FYfanskap för dem.

Det är nog bäst att du får det utsnackat, får lite hjälp. Även om det var 2004 så behöver det inte betyda att man inte behöver snacka.


   
SvaraCitera