Aviseringar
Rensa alla

Jobbigt.


Ämnesstartare

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Kan inte påstå att det är en ätstörning. Jag har, för jag har aldrig fått den diagnoserad eller så. Har aldrig sökt hjälp. Jag mår dåligt av hur jag ser ut idag, mina kompisar påstår att jag inte behöver gå ner i vikt och så, men jag själv tycker det. Jag försöker och försöker, dagarna går bra, äter ingenting på hela dagen, då känner jag mig duktig, men när kvällarna kommer gå jag ner till ica och köper godis, cola m.m Äter det. Efter mår jag dåligare än innan. Försöker spy upp allting, men utan större framsteg. Jag vill inte se ut som jag gör idag. Jag tycker att det är asjobbigt att vara med kompisar, för dom är så mycket snyggare än mig. Jag vill gå ner i vikt. Jag vill gå ner i vikt. Jag vill gå ner i vikt. Jag vill gå ner i vikt. Jag vill gå ner i vikt. Jag vet bara inte hur jag ska lyckas. Jag vill inte ha problem med maten. Jag vill äta och känna mig duktig när jag äter, samtidigt som jag vill gå ner i vikt. Jag mår dåligt av personen jag ser i spegeln varje dag


   
Citera

För att sluta hetsa på kvällen måste du äta regelbundet under dagen.
Annars vill kroppen ha snabba kolhydrater som finns i godis, läsk, chips och andra onyttigheter, och det är väldigt lätt att falla för frestelsen.
Lyssna på dina kompisar. Du behöver troligtvis inte gå ner i vikt om dom säger att du är normalviktig. Det är verkligen ingen hit att gå ner i vikt och bli diagnoserad med anorexi. Det blir bara ännu jobbigare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ett råd är att börja träna.
börja utöva ngn sport eller börja träna i gym, om du inte vill vara ensam på gymmet så ta med ngn vän.
annars räcker det med att du springer/cyklar, speciellt nu i det fina vädret är det otroligt skönt!

det går dagar då jag äter ytterst lite över huvud taget, men dom dagarna jag har träning så äter jag innan för jag behöver energi för att kunna springa osv. det jämnar ut sig i längden. maten förbrukas vid utövning av fysisk aktivitet.


   
SvaraCitera

Precis som Tuttilifruttili säger så är det lättare att förebygga hets om du äter ordentligt under dagen!

Du tjänar så himla mycket på att skaffa dig sunda matvanor istället för att ha som mål att svälta dig själv.

Ät mat på dagarna och rör på dig! [y]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera