Aviseringar
Rensa alla

Jobbigt att kommunicera?


Ämnesstartare

Jag tycker det själv är jobbigt när folk skriver saker till mig och jag inte vet vad jag ska svara riktigt. Men jag tycker också det är jobbigt när man skriver till någon och den inte svarar. Så det handlar väl i grunden om vad man vill lägga sin uppmärksamhet på? Det kan ju inte finnas en skyldighet att svara, jag menar det är absurt för mig att tänka mig så. Men det är ju tråkigt när människor ej gör det? Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det på ett bra sätt, tips? Sedan så tänker jag mig att jag är jobbig lätt, lösningen kan ju då inte vara att undvika att vara jobbig? Jag menar det skulle ju betyda att jag hatar migsjälv???! Dessutom, även om det är tråkigt då och väldigt förvirrande, så kan det ju inte fungera om man anpassar sig efter vad man tror att den andra vill? Fast, hur ska man veta vad inget svar alls betyder? Det fungerar ju inte att bara vänta passivt på att den andra ska svara, eller ännu värre att den andra ska skriva utan att man har sagt något? Men det är det jag gör. För tänker mig att jag blir missförstådd annars? Någon som känner igen sig? 


   
Citera
Ämnesstartare

Brukar aldrig skriva till folk för vet om att jag ballar ur och slutar svara till slut 

har sådär 45 olästa meddelanden på facebook bara, antar att de blir mer ångestladdat ju fler det blir 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:
Brukar aldrig skriva till folk för vet om att jag ballar ur och slutar svara till slut 

har sådär 45 olästa meddelanden på facebook bara, antar att de blir mer ångestladdat ju fler det blir 

hahaha 🙁 jag minns när du slutade svara mig och bara försvann ... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: Brukar aldrig skriva till folk för vet om att jag ballar ur och slutar svara till slut 

har sådär 45 olästa meddelanden på facebook bara, antar att de blir mer ångestladdat ju fler det blir

Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skriv vad du vill skriva hela tiden till alla du vill skriva till så borde det lösa sig själv med tiden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror det är två antaganden som gör det jobbigt för mig:

1. Jag tror personen jag kommunicerar med bryr sig om mig.

2. Jag tror att om man kommunicerar mer än den andra personen så kommer den att skrämmas iväg.

Nu som alla ser så är detta två tankar motstridiga. Alltså båda kan ju inte vara sant, så jag antar att jag växlar mellan dessa. Tardig

Det fungerar ju inte att hålla på såhär? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mahalageasca:
skriv vad du vill skriva hela tiden till alla du vill skriva till så borde det lösa sig själv med tiden

🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space: 🙂

förstår inte vad du vill säga

space: 1. Jag tror personen jag kommunicerar med bryr sig om mig.

2. Jag tror att om man kommunicerar mer än den andra personen så kommer den att skrämmas iväg.

gillar den vad du skriver och tycker att du är bra kommer den inte skrämmas iväg, finns det ingen möjlighet för er relation att blomstra är det väl lika bra om den skräms iväg dock??


   
SvaraCitera

Lösningen är kanske att hålla sig till att skriva till de som bryr sig. Kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan uppleva det som extremt energikrävande att svara folk i meddelanden eller trådar. Tror det är för att jag vill ge ett ultimat svar, eller det bästa jag kan ge efter situationen. Kan ta oförskämt länge för mig, men brukar spara saker i flikar så jag inte ska glömma bort det. Försöker bättra mig för andras skull och för att inte förstöra mina relationer. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ofta kan det vara osäkerhet från min sida också. Vill inte framstå som tanklös eller värre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh:
Lösningen är kanske att hålla sig till att skriva till de som bryr sig. Kanske.

Ën Obekväm Sanning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathByLawnmower: Jag kan uppleva det som extremt energikrävande att svara folk i meddelanden eller trådar. Tror det är för att jag vill ge ett ultimat svar, eller det bästa jag kan ge efter situationen. Kan ta oförskämt länge för mig, men brukar spara saker i flikar så jag inte ska glömma bort det. Försöker bättra mig för andras skull och för att inte förstöra mina relationer.

vill ha dig på facebook


   
SvaraCitera

DeathByLawnmower:
Jag kan uppleva det som extremt energikrävande att svara folk i meddelanden eller trådar. Tror det är för att jag vill ge ett ultimat svar, eller det bästa jag kan ge efter situationen. Kan ta oförskämt länge för mig, men brukar spara saker i flikar så jag inte ska glömma bort det. Försöker bättra mig för andras skull och för att inte förstöra mina relationer. 

Är likadan ibland. Sen ibland tänker man att det faktiskt inte spelar så stor roll.


   
SvaraCitera
reben

nä.


   
SvaraCitera