Aviseringar
Rensa alla

Jobbigt problem..


Ämnesstartare

Hejhej!
Jag är 14år gammal och går i åttan. Min klass är väldigt, väldigt dömande och om någon kommer med tex. en ful tröja så börjar alla prata bakom ryggen på en gång. Och i min klass går det även många killar som är populära över många skolor. Man har alltid krav på sig och måste se ut som alla andra för att inte bli mobbad.

Och nu är det så att jag pratar med en kille som går två klasser under mig, alltså i sexan. Jag tycker han är jätteschysst och söt och så. Jag har aldrig gillar yngre killar, men jag själv tycker inte alls att han är lika löjlig och omogna som sexor brukar vara. Han är skitsnäll och jag vet inte om jag gillar honom lite. Problemet är det att alla i min klass tycker helt annat.. Han är tex. bög bara för att han har färgat håret (Hur löjligt som helst!) och han har sk. rastakläder ibland och det tycker killarna i klassen är apfult. Dom själv har typ bara märkeskläder osv.

Och jag tror jag gillar killen i sexan en aning, det är bara det att alla i klassen retar mg för det.. Särskilt killarna! Jag tycker det är skitjobbigt. Jag säger att jag inte gillar honom, men då kommer det alltid in en av mina tjejkompisar och säger typ 'Johoo! Du sa ju det förut!' Jag vet inte vad jag ska göra.. Skulle jag bli tilsammans med honom så skulle jag bli mobbad som sjutton. Vad ska jag göra?

Tacksam för svar!


   
Citera

Verkar ju vara bra "kompisar", skit i dom.


   
SvaraCitera

Äh. Strunta i dem. De orkar knappast mobba dig om de inser att du inte tar åt dig eller bryr dig.


   
SvaraCitera

Var finns de här mänskorna? :c


   
SvaraCitera

Orka ta bort mina inlägg ;c


   
SvaraCitera

saturn:

Orka ta bort mina inlägg ;c

vad sa du nu för dumt? [crazy]


   
SvaraCitera

saturn:

Orka ta bort mina inlägg ;c

Haha, dina inlägg var väl knappast direkt elaka. [shake]


   
SvaraCitera

Tickstart:

vad sa du nu för dumt?

Capture:

Haha, dina inlägg var väl knappast direkt elaka.

Det första var till och med seriöst [sad]


   
SvaraCitera

saturn:

Det första var till och med seriöst [sad]

Knasmod.


   
SvaraCitera

Capture:

Knasmod.

Sämst mods!


   
SvaraCitera

saturn:

Sämst mods!

Det roliga är ju att du sa precis det både jag och Moderkakan sa, typ.


   
SvaraCitera

Capture:

Det roliga är ju att du sa precis det både jag och Moderkakan sa, typ.

Är ogillad verkar det som, vill veta av vem [n]


   
SvaraCitera

Det är ju sällan bra att anpassa sig efter människor som har fel. Dina klasskamrater har uppenbarligen fel.


   
SvaraCitera

Oväntad:

Dina klasskamrater har uppenbarligen fel.

Vadå har fel? [confused]


   
SvaraCitera

ppinkgirll:

Jag är 14år gammal och går i åttan. Min klass är väldigt, väldigt dömande och om någon kommer med tex. en ful tröja så börjar alla prata bakom ryggen på en gång.

Dina "kompisar" är 14.

ppinkgirll:

tex. bög bara för att han har färgat håret (Hur löjligt som helst!)

Ja, det är löjligt. Även om de vore 20 år äldre är det fortfarande löjligt.

ppinkgirll:

Skulle jag bli tilsammans med honom så skulle jag bli mobbad som sjutton. Vad ska jag göra?

Fuck that shit, påminn dina "kompisar" om hur omogna och ytliga dem är. Hitta sen de få som faktiskt är mogna vid den åldern, t.ex. min klass i grundskolan var ganska liknande och jag var ganska utfryst där för jag tyckte inte det var kul att dricka sig full på stulen sprit och dansa till poplåtar på föräldrafria fester.
Sen hittade jag min crew i typ 7:an och efter. Folk börjar mogna då, men det är inte garanterat. Men när du kommer upp i typ 20-års åldern så verkar folk vara antingen coola eller idioter for life [rolleyes]
Also, rasta, cool mon, good luck bredren [cool]

Shoutout till Mawns och Eriku [party]


   
SvaraCitera