Aviseringar
Rensa alla

Jobbigt psykiskt


Ämnesstartare

Hej!

Jag och min underbara flickvän var varit tsm i snart 1,5 år. Det har inte varit några större problem förutom att hon verkar ha borderline. Jag lyssnade på allt hon hade att säga i början och eftersom vi var i samma klass så träffades vi väldigt ofta. Problemet är att hennes psykiska ohälsa gör att jag är väldigt rädd för att hon ska begå självmord(hon har även sagt det hotliknande). Detta tog väldigt hårt på mig och alla lärare undrade vad som hände då  jag sänkte mig i många ämnen. Detta var i nian och nu går jag i ettan. Jag går inte i samma stad som henne och vi träffas nu oftast på onsdagar och helgen. Jag fick för ett tag sedan reda på att hon har haft mitt facebook lösenord under största elen av vårt förhållande och kollat ofta. Nu har hon även kommit in på mitt skypekonto och jag känner mig lite illa till mods av detta. Känner mig ganska övervakad, hon brukar också kolla min mobil varje gång vi träffas. 

Först och främst undrar jag, är det här normalt och hur långt ska man orka? 

Det är ganska jobbigt. Sen så klagar hon ofta över att jag bryr mig så lite, men jag orkar inte. Vissa dagar är jag bara helt slut och pratar knappt med någon bara för att allt känns så komplicerat. Hon är väldigt rädd för några tjejer i min klass och frågr alltid vilka jag suttit bredvid i skolan och är det någon hon inte gillar så frågar hon varför jag satt bredvid den. Jag älskar ju henne men jag vet inte hur länge jag orkar med det här, skolan är ju krävande så det räcker. 

Vet knappt vad jag frågade här men jag vet inte hur jag ska göra... 

Vet fan inget

Men tack ändå


   
Citera
Ämnesstartare

började gråta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rebeca:

började gråta.

HA HA jätteroligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja du oscar ibland e livet svårt. Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Byt lösenord? Du kan gärna diskutera med henne så att ni kanske kommer fram till en lösning. Tycker inte hon ska oroa sig så länge du är ärlig mot henne. Det här handlar såklart om svartsjuka. Kanske hjälper om du berättar att hon är den enda. Och hon har ju beviset framför sina ögon då hon har dina lösenord. Jag menar hon skulle ju märkt det om du typ höll på med någon annan. Som sagt mitt tips är - prata med henne. Ni har trots allt varit tillsammans rätt länge så det bör inte vara något problem med att prata. Håller tummarna! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om hon har sjukdomen? Går hon till läkare? Tycker det är bra om du inte ger upp förhållandet. Har hört att den där sjukdomen är jobbig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JaamenLol:

Byt lösenord? Du kan gärna diskutera med henne så att ni kanske kommer fram till en lösning. Tycker inte hon ska oroa sig så länge du är ärlig mot henne. Det här handlar såklart om svartsjuka. Kanske hjälper om du berättar att hon är den enda. Och hon har ju beviset framför sina ögon då hon har dina lösenord. Jag menar hon skulle ju märkt det om du typ höll på med någon annan. Som sagt mitt tips är - prata med henne. Ni har trots allt varit tillsammans rätt länge så det bör inte vara något problem med att prata. Håller tummarna! 

Hon trodde en gång att jag bytt lösenord och hon fick panik. Det är svårt att få henne att förstå för när jag pratar om att byta lösenord så frågor hon vad jag vill dölja typ. 

Jag säger varje dag att hon är den enda, och det är ju sant. Men hon är ändå lika misstänksam. Jag har försökt prata med henne, men så fort jag säger att något är jobbigt så attackerar hon sig själv så sjukt mycket. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JaamenLol:

Byt lösenord? Du kan gärna diskutera med henne så att ni kanske kommer fram till en lösning. Tycker inte hon ska oroa sig så länge du är ärlig mot henne. Det här handlar såklart om svartsjuka. Kanske hjälper om du berättar att hon är den enda. Och hon har ju beviset framför sina ögon då hon har dina lösenord. Jag menar hon skulle ju märkt det om du typ höll på med någon annan. Som sagt mitt tips är - prata med henne. Ni har trots allt varit tillsammans rätt länge så det bör inte vara något problem med att prata. Håller tummarna! 

Hon trodde en gång att jag bytt lösenord och hon fick panik. Det är svårt att få henne att förstå för när jag pratar om att byta lösenord så frågor hon vad jag vill dölja typ. 

Jag säger varje dag att hon är den enda, och det är ju sant. Men hon är ändå lika misstänksam. Jag har försökt prata med henne, men så fort jag säger att något är jobbigt så attackerar hon sig själv så sjukt mycket. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

Om hon har sjukdomen? Går hon till läkare? Tycker det är bra om du inte ger upp förhållandet. Har hört att den där sjukdomen är jobbig.

Vi tror att hon har sjukdomen, hon tror det själv nu med. Jag vill inte ge upp men det är svårt att få det att gå framåt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja vad har du att dölja? Ja precis, du har ingenting att dölja nu när hon har ditt lösenord. Säg att ni måste lösa det här. Be henne att lyssna på dig utan att tappa kontrollen totalt. Eller i annat fall kan väl du fråga om du kan få hennes lösen också. Då kanske hon kan förstå lite mer, typ känslan om hur det är när någon kan hennes lösen. Men du? Det kanske hjälper att skriva? Skriv ett brev? Du kanske kan visa henne det här? Tror hon skulle förstå det då faktiskt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

:(( ta ett ordentligt snack m henne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Be henne söka hjälp. Att försöka kontrollera vilka du suttit med och förhöra dig på det där viset är ju  inte bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JaamenLol:

Ja vad har du att dölja? Ja precis, du har ingenting att dölja nu när hon har ditt lösenord. Säg att ni måste lösa det här. Be henne att lyssna på dig utan att tappa kontrollen totalt. Eller i annat fall kan väl du fråga om du kan få hennes lösen också. Då kanske hon kan förstå lite mer, typ känslan om hur det är när någon kan hennes lösen. Men du? Det kanske hjälper att skriva? Skriv ett brev? Du kanske kan visa henne det här? Tror hon skulle förstå det då faktiskt. 

man har visst saker att dölja bara för de är flickvän kan de inte läsa allt man skriver... inte ens det man skriver till sin mamma eller nån lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Din flickvän är en osäker person. Jag har varit så som henne(inte fullt lika mycket dock) hon  tänker att du ska prata med andra tjejer och börja gilla dem istället för henne. Det är inte ditt fel att hon känner så och det är nästan omöjligt att få henne att inte känna så, bara efter att jag haft extremt jobbiga bråk och ett break up med min pojkvän insåg jag att avundsjuka är onödigt.

Jag är/var lite psykiskt ostabil och det är som en cirkel... för man tänker dåliga tankar och sen så tänker man att alla(ens pojkvän tex) kommer att ogilla än för att man mår så dåligt å då mår man ännu sämmre för det... Det är svårt. Jag tror bara du behöver prata med din tjej. 

Hon får inte kontollera ditt facebook etc det är inte nyttigt för någon av er! Hon är sårbar och mår inte bra men du måste få henne att innse att du ÄLSKAR HENNE och du inte vill se henne må så... att du älskar henne ÄVEN fastän hon mår dåligt just nu fast du vill ändå hjälpa henne att må bättre!


   
SvaraCitera