Aviseringar
Rensa alla

jobbintervju


Imgood
Ämnesstartare

Hej.
Jag har sökt jobb som privat lärare och snart är det dags för intervju. så jag har ställt några frågor till mig sj som jag ställer tiller ochså
Hur ska en mattelärare vara
Hur ska en matte lektion se ut.
vad är de flesta mattelärare dåliga på


   
Citera
Ämnesetiketter

Imgood:

vad är de flesta mattelärare dåliga på

Det mesta. [wink]


   
SvaraCitera

Imgood:

Hur ska en mattelärare vara

Karismatisk. Oerhört viktigt.


   
SvaraCitera

svenska.[wink]

det märks


   
SvaraCitera

Imgood:

vad är de flesta mattelärare dåliga på

Att skriva ihop ord? Skall man bli lärare borde man väl för fasen kunna sitt eget språk? Så länge det inte är något praktiskt ämne kanske.


   
SvaraCitera

Imgood:

vad är de flesta mattelärare dåliga på

- Det finns mycket att peka på. Men framförallt det Svenska språket vilket gjort vissa genomgångar obegripliga. Vilket blivit en bidragande orsak till att man tappat intresset för matte stundvis.

Imgood:

Hur ska en mattelärare vara

- Ha förståelse för dom som har det svårt och som ser ''omöjligheter'' till ''möjligheter''. Ett problem ska vara en utmaning inte ett besvär. Och inte säga ''Det här är lätt'' vilket gör att personen som ska besvara blir nervös och tillbakalutad.

Imgood:

Hur ska en matte lektion se ut.

- Anpassad till individens kunskaper, potential och behov av hjälpmedel som exempelvis papper på gångertabellen (om man inte kan den utantil) o.s.v.

Lycka till. [smile]


   
SvaraCitera

OCKSÅ* STAVAS DET .. Jiiieeessss ..


   
SvaraCitera
Imgood
Ämnesstartare

Buddah:

tt skriva ihop ord? Skall man bli lärare borde man väl för fasen kunna sitt eget språk? Så länge det inte är något praktiskt ämne kanske.

The beauty is on the inside, that's why we put the silicone there.

du vet sj att mitt tangentbord e trasig pucko, jag har sagt d 5555 ggr i chatten


   
SvaraCitera

Imgood:

du vet sj att mitt tangentbord e trasig pucko

Trycker ditt tangentbord på mellanslag av sig självt? [surprised] Ett sådant tangentbord vill jag också ha!

Imgood:

jag har sagt d 5555 ggr i chatten

Läser niokommanio gånger av tio inte det du skriver i chatten.


   
SvaraCitera
Issen

Imgood:

vad är de flesta mattelärare dåliga på

Förklara varför man ska kunna vissa saker.

Ingen vill lära sig saker som de finner onödiga, så motivera genom att berätta varför på ett sätt som personen kan känna är viktigt.


   
SvaraCitera