Aviseringar
Rensa alla

Jobblunch


Ämnesstartare

Här är en fråga till er som jobbar [rolleyes]
När ni inte köper eran lunch ute på typ mcdonalds eller liknande utan gör egen istället, vad brukar ni göra för lunch då? [smile]


   
Citera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Skola och Jobb


   
SvaraCitera

Rester från kvällen innan? [tard]

Dock rekommenderar jag inte fisk eller soppa. Fisken för att uppvärmd fisk ofta smakar sämre än nylagad och soppa för att det har en tendens att läcka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pastasallad om man inte har möjlighet att värma maten. Annars typ vad som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag brukar ha med mig Tacos om det finns över sedan dagen innan. Grönsaker, sås och ost krånglar inte när det gäller förvaring och går att ha i samma låda, köttfärsen går snabbt och enkelt att värma. Sjukt praktsikt tycker jag.


   
SvaraCitera

min mamma gör maten[blush] då blir det vanlig husmanskost


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knothole:

Rester från kvällen innan

Nu i sommar när jag bor hemma och jobbar i hemstaden. Och då är det föräldrarna som lagar mat. Visserligen går det inte åt så många matlådor då jag för det mesta får tillräckligt med mat på jobbet. Men har alltid en i kylen in case of hunger.

Under terminerna gör jag storkok och fryser in. De få dagar vi går heldag i skolan och jag inte äter hemma. Och då blir det mest grytor och sådant som det är lätt att göra mycket av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

På ena jobbet har vi en stor matsal där kockar gör mat åt oss. Toppen. Men på mitt andra jobb får det bli mackor, frukt eller ingenting alls[sad].


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera