Aviseringar
Rensa alla

Joel A' La Speciala Recept


Ämnesstartare

Är du en person som vägrar att bli lurad av stora giriga företag?
DÅ är det här receptet rätt för dig, men om du är en irriterande noob som vill bli lurad på pengar så OKEJ, följ inte receptet.

Detta är hur man gör Ockara, som motsvarar typ soja färs.
Och soja mjölk

Du som inte är en latis kommer att få ut produkter som latisar köper för 141 kr, medan du betalar CA 14 kr.
10 måltider = 1.410 kronor för latisar.
10 måltider = 140 kr för coolisar.

Okej le steg numeros ettos.
(Varning det blir jävligt mycket, så var beredd på att frysa in eller dela mitt recept på hälften eller nått)

1. Köp sojja bönor för CA 14 kronor och lägg i dom i vatten, CA dubbelt så mycket vatten som bönor.
(alla bönor i paketet ska i)

2. ställ in dom i kylskåpet och vänta ett litet tag... ah, 14 timmar.

3. ta ut dom och häll ut vattnet som har blivit över.

4. Lägg det i en skål och mixa det samtidigt som du gradvis häller i vatten, sammanlagt ska det bli 2 liter vatten du häller i.

5, på med plattan, och koka upp det i 5 minuter fast inte på högsta graden utan kanske 1-2... så står det på min i alla fall.. ah ta inte högsta.
(VAKTA den så den inte kokar över)

6. När du är klar så silar du din ockara som blivit så snart är klar, gulligt!
se till att bevara saften som du silar ifrån ockaran, det är mjölken som du sedan kan använda i pannkakor eller vad du vill, inte gott att dricka baa sådär.

SÅDÄR.
Nu har du färs, jävligt mycket troligen, men om du inte vill ha så mycket så delar du receptet.. ah du har nog gått i hemkunskap du fattar.

SÅ UT I VÄRLDEN OCH SKAPA DIN EGNA MAT min vän, bli inte lurad av företagen.[bigcheers]


   
Citera

okej kanske testar


   
SvaraCitera

Och om man nu vill dricka mjölken som den är så kan man söta med typ sirap. [y] (för det här låter som typ samma recept som jag gjort nån gång)


   
SvaraCitera