Aviseringar
Rensa alla

Jönköping


Åtta

Buddah:

Många frikyrkliga också [y]

Fan... Då tror jag att jag låter bli att flytta dit. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jönköping - är det något mer än Jehovas och dreamhack?


   
SvaraCitera

Småsliskig typ som köpte EFS-gården här nyligen, kommer där ifrån. Lät på honom som om alla där är är djupt religiösa. 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Fan... Då tror jag att jag låter bli att flytta dit. [sad]

Småland kallas väl ofta "Det kristna bältet", speciellt runt Jönköping och där. Finns lika många kristna folkhögskolor som invånare ;p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, det är fint här. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Säg att epor och snus är olagligt där så flyttar jag direkt!

Sorry, finns massa småställen som huskvarna och sånt nära, så tror att det finns en del bönder där. Har faktiskt aldrig varit där, bara träffat väldigt bra folk därifrån.

Buddah:

Många frikyrkliga också [y]

Ja, och straight edge-punk verkar vara den största musikgenren där, så det är nog den stad där det är störst kontrast mellan icke-drogare och knark-pundare! Konstig stad!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja bor i jkpg. de e fint [smile]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Mawns:

Skall finna mycket knarkare där.

neh, finns de bara i kaxholmen 🙂

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Mawns:

Flickorna är söta.

ja [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har varit på stationen där några gånger, den är funktionell


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aankan:

ja [bigsmile]

bor du i jönköping? [love][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill verkligen flytta dit när jag hör så här mycket positivt om staden. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

bor du i jönköping?

ja ja sa ju nyss de? 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imaginary Entity:

sugen

varför vill du flytta dit?

vet att dom har ett bra hcokeylag. o jag åkte förbi staden när jag skulle till malmoe o det verkade fint :).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja trivs iallafall där, 😛 och dreamhack nu i helgen [bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera

Jag har bott i Jönköping sen jag föddes, och ja det är en rolig stad och bo i!

Partaj: Det finns många bra krogar i Jönköping, finns både för alternativa och dans ställen samt även mer chill ställen som man kan hänga på och snacka med folk, stort utbud med tjejer och ja många är snygga!

Människorna: Det finns allt i denna stad, det är egentligen bara att välja och vraka bland vännerna för det finns alla sorter, många kallar det en frikyrklig stad och ja det är väll till viss del sant men det finns även en motpol! Människorna är inte alltid lika öppna som folk i göteborg men what to do! man hänger med folket som är öppna!

Bo: Det är hyvsat billigt att bo i jönköping, betalar själv 4300 för en lägenhet på 70 kvadrat, och då har jag 5 minuter till stan med bil 15 med buss!

Shopping: Vi har a6 är i stan som folk långåker till, och vi har ju självklart stan som växer som satan nu! Vi har nog det mesta skulle jag tro!

Evenemang: Såg att du var into extreme metal, metalscenen är tyvärr inte den största i jönköping, dock så är den inte helt död, jag arrangerar själv en hel del spelningar, här i jönköping är det mest hardcore som spelas på live ställerna, nästan varje helg, men vi försöker som sagt få ändring på det!

Ja vill du veta mer så fråga [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så mycket Kenny [bigsmile]


   
SvaraCitera