Aviseringar
Rensa alla

Joggning


Ämnesstartare

hejsan, alla som läst min blogg vet om att jag börjat träna 3 ggr veckan 1 timme var, men ett problem.

I 10 minuter så förderlar jag upp det med att gå rask takt i 5 minuter sen jogga i 5 minuter eller så mycket jag orkar helt enkelt.

Men, jo när jag väl börjar springa så blir jag varm oasv men efter 3-4 minuter så får jag som.. inte håll men som kramper i magmusklerna?
det gör skit ont, det är som man har joggat med håll i typ 5 minuter, det är inte kul. och jag äter aldrig något innan för man kan ju få håll om man äter något före+

vad är problemet?


   
Citera
Ämnesstartare

Fazhion:

blogg

på um


   
SvaraCitera

För att du inte äter något innan gissar jag på, eller hur lång tid "äter du inget"?
Du kan ha någon brist på näringsämnen också.


   
SvaraCitera

kan bero på dina äs


   
SvaraCitera

Fazhion:

vad är problemet?

Kan bero på en massa olika saker, jag har haft liknande problem. Jag hade inte ätit på två timmar, så stack jag ut och sprang. Det var på den gamla goda tiden då jag var väldigt bra tränad. Jag hade i alla fall sprungit fem km och då började jag känna smärta som liknade håll, som sedan släppte efter yttligare en km.

Så... som svar på frågan:

Ät ordentligt ca 1½timme innan, och om det händer så försöker du springa vidare och ser ifall det släpper. Det kan vara näringsbrist.


   
SvaraCitera

Dålig kondition? [confused]


   
SvaraCitera

Fazhion:

vad är problemet?

Om du är ganska otränad från innan så är det inte ovanligt med lite smärtor här o var[rolleyes] ta det lite lugnt bara i början[wink]

och försök äta något timmen innan du springer också[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spindelnätaren:

kan bero på dina äs

har inga jäwla äs

Borgeus:

Ät ordentligt ca 1½timme innan, och om det händer så försöker du springa vidare och ser ifall det släpper. Det kan vara näringsbrist.

okej ska testa

HurricaneBernt:

Dålig kondition?

nej nget med konditionen att göra, btw har bra kondition för ha rökt i 3 år [wink], kan det vara problemet [surprised]


   
SvaraCitera

Fazhion:

nej nget med konditionen att göra, btw har bra kondition för ha rökt i 3 år , kan det vara problemet

Ja inte vet jag. Jag är ingen läkare.


   
SvaraCitera

Fazhion:

har inga jäwla äs

förnekelse!!!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spindelnätaren:

förnekelse!!!!!!

bevis att jag har äts då?[shake]
bara för man tycker man är tjock har man inte äts.


   
SvaraCitera

Fazhion:

okej ska testa

spring minst en km för att se ifall det släpper.. därefter kan du "ge upp".

Tycker jag. Amatörtyckare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

spring minst en km för att se ifall det släpper.. därefter kan du "ge upp".

hur fan vet man när man sprunig t 1 km då xd?


   
SvaraCitera

Fazhion:

hur fan vet man när man sprunig t 1 km då xd?

Springer du på löpband? Där står det hur långt man har sprungit...

Om man springer i en joggingslinga brukar det stå hur långt man har sprungit.


   
SvaraCitera

Fazhion:

och jag äter aldrig något innan för man kan ju få håll om man äter något före+

Man ska i regel äta 1h innan man tränar ELLER direkt efter man tränat. Men det gäller dock styrketräning, jag vet inte hur det är med konditionsträning. Ät 1h innan så har du lite energi. Tror knappast du får håll av det.


   
SvaraCitera