Aviseringar
Rensa alla

John Bauer Gävle...


Ämnesstartare

Hej 🙂

Ska börja på John Bauer Gymnasiet på måndag(23/8)... Är taggad/nervös/lyrisk o.s.v...

Tänkte bara fråga hur det är på JB gymnasium nu.. dvs. 2009/2010.. Har läst runt en del och läst att det endast är skit. Men det var typ 2-3 år sedan och hoppas att det är bättre nu.. :)... [smile]
(gillar punkter[ops])


   
Citera

Jag studerade på Ljud & Bildskolan som också är en friskola.

Vad jag hörde om JB var att det är precis vad man gör det till. Mycket frihet.


   
SvaraCitera

jojjnes:

Tänkte bara fråga hur det är på JB gymnasium nu..

Dåligt utbildade lärare.. [n]


   
SvaraCitera

hahaaha min bild av JB är typ för evigt förstörd efter ngt repotage på nyheterna och diverse tidningsartiklar. men vem vet, det kanske har förbättrats


   
SvaraCitera

Det är väldigt fritt, vilket är bra. Du kommer slippa lära dig allt skit du lär dig på kommunala skolor och kan koncentrera dig på intressanta saker som fotografi och liknande, men det betyder också att du kan ta studenten utan att ha lärt dig ett skit. Det är iallafall enkelt att få bra betyg eftersom att kurserna är så simpla (fast matte och sånt är ju lika djupt ingående som på andra linjer, så om du vill bli ekonom eller matematiker så går det).

Lärarna är som sagt inte utbildade till just lärare, på gott och ont. De vet kanske inte riktigt hur man lär ut på bäst sätt, men de brukar vara mycket schysstare och mindre stuck up än lärare som tror att de vet något bara för att de gått fem år på gävle högskola.

Skolan blir vad den gör du till. Hoppas på en bra klass och sätt dina mål så kommer det gå bra, vare sig du väljer att plugga på universitet eller bara slappa dig igenom dina tre år (jag slappade mig iofs igenom mina tre år och pluggar ändå på universitet, så det går också)


   
SvaraCitera