Aviseringar
Rensa alla

JohnBauer


Ämnesstartare

Jag ska börja på gymnasiet nästa år, funderar på att gå på JohnBauer med inriktning Florist. Är det någon här som gått på just JohnBauer. Florist och kan säga hur det var?
Tack 🙂[bigsmile]


   
Citera
Åtta

Du får nog specifiera vilken stad det handlar om också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, men jag gillar hans målningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gick på JB ett tag. Fördelen var att man fick en dator.. Kan inte prata för alla JB-skolor. Men där jag gick var lärarna inkompetenta ut av bara helvete! [sad]

Det var ingen arbetsro alls, ungarna sprang runt och förde ett jävla oljud, både i klassrummen och utanför.

Maten som serverades var dock ganska god.. [smile]

Men eftersom att du skall gå florist-programmet, så är det nog lugnt.

tjejer brukar ju ha en tendens att mogna tidigare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Nej, men jag gillar hans målningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JB är inte att rekommendera om du vill plugga vidare, det finns ingen arbetsro på lektionerna och många som går där tar inte skolan på så stort allvar...

detta är dock mitt intryck av IT-programmen, har ingen aning om hur det är på florist


   
SvaraCitera

Köffein:

JB är inte att rekommendera om du vill plugga vidare, det finns ingen arbetsro på lektionerna och många som går där tar inte skolan på så stort allvar...

detta är dock mitt intryck av IT-programmen, har ingen aning om hur det är på florist

Jag går Teknik (med IT inriktning) på JB och uppfattar även IT som lite "slappt" och många söker bara in dit för datorerna. Jag gick IT i 1an och bytte till Teknik i 2an (för den fanns inte innan dess), så jag vet hur det här. Floristlinjen vet jag inte så mycket om, men jag kan tänka mig att det är lite mer ordning där. Har ett par kompisar som går där och dom verkar ha lite att göra iaf, och dom pyntar alltid i korridorerna o grejjer - ugh, fan blommor överallt nu -.- !

Tillägg:
"JB är inte att rekommendera om du vill plugga vidare"; det är ju upp till en själv hur bra ifrån sig man gör i skolan. På min skola är det inga problem med att få hjälp, välja till kurser, tenta av kurser m.m. Tror det är upp till en själv..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

tjejer brukar ju ha en tendens att mogna tidigare.

*Tjejer mognar till en viss gräns och stannar sedan helt och hållet upp i utvecklingen [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

drygt 5 år av terror är snart över, 2011-02-22 drar jag

men nej [cry] vi är ju längdpolare ju


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

men nej vi är ju längdpolare ju

[blush] Åldern börjar dock ta ut sin rätt, jag kan inte hålla på så här längre, fyller ju fan snart 21 (samma dag som jag drar, btw).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

[blush] Åldern börjar dock ta ut sin rätt, jag kan inte hålla på så här längre, fyller ju fan snart 21 (samma dag som jag drar, btw).

Men du kan ju anta en mer mogen approach (haha nej det kan du ju inte då du inte är tjej [blush])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men du kan ju anta en mer mogen approach (haha nej det kan du ju inte då du inte är tjej )

Jag kanske mognar som människa, men det vill jag inte göra här. Jag vill att UM ska minnas mig för den jag var, inte för den jag blev [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Jag kanske mognar som människa, men det vill jag inte göra här. Jag vill att UM ska minnas mig för den jag var, inte för den jag blev [no-no]

Går ju att minnas både och!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Går ju att minnas både och!

Evil Conduct och Benjamin är två helt olika historier helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Evil Conduct och Benjamin är två helt olika historier helt enkelt.

Benjamin får ej vara på um?


   
SvaraCitera